Aston Martin DB11 oficiálně: Nejhezčí kupé světa s 5.2 V12 (447 kW)
Aston Martin před třemi lety zahájil druhé století své existence. Spolu s tím se v Gaydonu pracuje na tzv. plánu druhého století, který počítá s kompletní obměnou portfolia značky. Prvním zástupcem nové generace modelů je DB11, nástupce DB9.
Šéf značky Andy Palmer tvrdí, že Aston Martin má tendenci stavět ta nejhezčí auta na světě. DB11 to má splňovat, přičemž jako bonus přidává nejmodernější techniku. Ta byla ostatně potřeba, protože předchozí DB9 byla již zastaralá. Designem nadále krásná DB9 svojí technikou už dávala najevo své stáří – vždyť se světu poprvé představila již v roce 2003.
V útrobách auta s novou hliníkovou platformou pracuje nový vidlicový dvanáctiválec twin-turbo o objemu 5,2 litru, který nahradil stávající šestilitrovou V12. Přestože Aston Martin v poslední době mluví o technické spolupráci s Daimlerem, nová jednotka o předpokládaném výkonu 447 kW a točivém momentu 700 N.m pochází z vlastního vývoje. Nová je také převodovka – dvanáctiválec pracuje s osmistupňovým automatem z dílny ZF. Kvůli snížení emisí jednotka spolupracuje se start-stopem, což je mnohem lepší ústupek době než někdejší model Cygnet, alias převlečená Toyota iQ.
DB11 díky svému silnému agregátu (jedná se o nejvýkonnější Aston řady DB v historii značky) zrychlí z 0-100 km/h za 3,9 sekundy a jede nejvyšší rychlostí 322 km/h. Auto má nabídnout příkladný komfort i dostatečnou agilitu, čemuž má pomoci i možnost nastavení jednotlivých systémů. Ve třech režimech (GT, Sport a Sport Plus) je možné upravit u adaptivních tlumičů, převodovky, vektorování točivého momentu nebo elektrického posilovače řízení.
Kupé dlouhé 4.739 mm svým designem navrženým šéfdesignérem značky Markem Reichmannem dává najevo, že se jedná o Aston Martin. Typickou masku chladiče však výraznější a ostřejší rysy než dosud. Úzkými koncovými světly pak DB11 dává najevo, že tohle je Aston pro 21. století.
Moderně pojatý je také interiér s tradičním uspořádáním 2+2. Právě zde se ukázala technická spolupráce s Daimlerem – německá automobilka pomohla s vývojem multimediálního systému. Jeden digitální displej s úhlopříčkou 12“ se objevuje přímo v kapličce s přístroji, druhý osmipalcový je na vrchu středového panelu. Díky spolupráci s Daimlerem bylo možné použít novou navigaci, která má být jednodušší na ovládání než ta stávající.