Aston Martin ve Frankfurtu: Demonstrace výkonu a tradice
Na 65. ročníku IAA se objevil výroční speedster CC100, který známe už od května. Na konci téhož měsíce byl odhalen i extrémní V12 Vantage S a v červnu následoval otevřený Vanquish Volante. Všechny tyto relativní novinky jsou na frankfurtském stánku prestižního britského výrobce k vidění.
Ostrý V12 Vantage S se začne prodávat během několika týdnů. Auto je poháněno šestilitrovým vidlicovým dvanáctiválcem AM28 s výkonem 422 (573 k) a elektronikou od Bosche. Sprint z klidu na stovku mu trvá jen 3,9 s, takže je nejlépe akcelerujícím Astonem všech dob - s výjimkou dnes již vyprodaného limitovaného supersportu One-77. Za maximum 330 km/h jde také stydět rozhodně nemusí, byť One-77 naměřili až 355 km/h. Točivý moment vrcholí hodnotou 620 N.m/5750 min-1. Plných 510 newtonmetrů je přitom k dispozici už od tisíce otáček. Masivní příval přenáší dozadu převodovka Sportshift III AMT, jedná se o robotizovanou manuální skříň s pádly pod volantem. Je o 25 kg lehčí než odcházející šestistupňový manuál a pochází ze závodních vozů Vantage GT3, GT4 a GTE.
V12 Vantage S je také vybaven adaptivními tlumiči nastavitelnými ve třech úrovních, režimy Normal, Sport a Track jasně říkají, co který zvládá, Sportovní mód se zapíná tlačítkem na středové konzole. V závislosti na volbě nastavení se mění i účinek elektrického posilovače řízení od ZF, odezva plynového pedálu a zvuk z výfuku. Systém odvádění spalin pochází také ze zmíněného kupé One-77, je lehký a kompaktní. .
Otevřený Vanquish Volante se v prodejnách objeví rovněž ještě letos, britští a evropští klienti se svých vozů dočkají do konce roku, ostatní si budou muset počkat. Otevřený sporťák má v útrobách také vidlicový dvanáctiválec objemu 6,0 l, ale pro změnu s označením AM11, pochází z kupé. Z 0 na 100 km/h dokáže zrychlit během 4,1 s a jede 294 km/h. Karoserie je karbonová a vyniká značnou tuhostí, která je u dvoumístného auta s další dvojicí nouzových sedaček a plátěnou střechou hodně důležitá. Zavazadelník se oproti předchůdci DBS Volante zvětšil o polovinu, na 279 l. Kožený interiér v kombinaci s uhlíkovými vlákny mohou doplnit za příplatek pokovené ovladače a další chromované prvky. Palubní informační systém byl kompletně přeprogramován. Všechny detaily jsou precizní, jak se na převážně ručně vyráběný (spíše stavěný) vůz sluší a patří.
Aby toho nebylo málo, opravdu náročným klientům, kteří si potrpí na značnou míru individualizace, nabízí Aston Martin program Q, a to jak pro vnitřní prostor, tak i exteriér svých drahých unikátů. Týká se hlavně barev. Jako vzorový exemplář posloužil jeden Vanquish Volante v červené barvě Ember s kůží v bronzové metalíze a předním a zadním lízátkem lakovaným pro změnu oranžovou. Nástavce prahů a nárazníků jsou zase leskle černé.
Speciální, avšak stříbrný lak má i výroční limitovaná série DB9 Centenary, kterou v Gaydonu (Warwickshire) přichystali na oslavu stoletého jubilea. Nanáší se ručně a celý proces trvá neuvěřitelných 50 hodin. Interiér této specifikace zase pokrývá černá kůže s kontrastním prošíváním stříbrnou nití. Vzhledem k tomu, že DB9 používá čiré kryty světel, celek tak zvenčí krásně ladí a vystupuje z něj jen zelený podklad nápisu Aston Martin na okřídleném logu.