Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Aston Martin odkládá elektromobily. Plug-in hybridy nabízejí víc, míní

Marek Bednář
Diskuze (6)

Plug-in hybridy jsou pro řadu zákazníků lákavější, protože nabízí bezemisní jízdu po městě a zážitky spojené se spalovacím motorem mimo něj, míní Lawrence Stroll, šéf Astonu Martin. První elektromobil značky tak přijde na trh o rok později, než bylo původně v plánu.

Britská automobilka Aston Martin chtěla původně svůj první elektromobil představit už příštím roce. Nejméně o rok, tedy na rok 2026, však představení odsouvá. „Poptávka zákazníků není taková, jak jsme si mysleli před dvěma lety,“ nechal se slyšet Lawrence Stroll, šéf firmy. „Nemá rychlost, jakou si mysleli politici a analytici,“ dodal.

Podle Strolla jsou pro řadu zákazníků lákavější plug-in hybridy. Prvním takovým modelem v nabídce je hypersport Valhalla, který se má dostat na silnice v posledním čtvrtletí letošního roku s osmiválcem od Mercedesu-Benz. Je ale možné, že jich bude víc.

Video se připravuje ...

„Co vnímáme, je, že existují lidé, kteří chtějí nějakou elektrifikaci, aby pět, deset, patnáct mil ve městě ujeli na elektřinu, ale zároveň chtějí mít i vůni, pocit a zvuky sportovního auta, když vyjedou ven. Proto si myslíme, že hybridy budou mít velmi dlouhý život, zejména pro firmu, jako jsme my,“ přiblížil.

Automobilka přesto vývoj nezanedbává a uvádí, že navrhla čtyři elektrické modely. Stroll však neuveřejnil, jestli to jsou nástupci současných sporťáků a SUV DBX. „Zatím nechceme prozradit, co to je za elektromobily,“ utnul otázky na segmenty, v nichž by se vozy mohly objevit.

V elektrických autech bude Aston Martin používat bateriové články a motory americké značky Lucid; loni s ní uzavřel smlouvu o dodávkách techniky v hodnotě 182 milionů liber (dnešním kurzem 5,39 miliardy korun). Vozy mají mít čtyři elektromotory, po dvou na každé nápravě, a kombinovaný výkon má být až 1.520 koní (1.117 kW). Všechny mají používat jednu platformu, která zvládne být základem jak sportovních aut, tak i SUV, jak automobilka dříve zveřejnila.

Marek Bednář
Diskuze (6)

Doporučujeme

Avatar - JirkaVejrazka
1. 3. 2024 13:00
Re: Plug-in hybridy nabízejí víc,
Zalezi, jak definujes "lepsi". Ja jsem zrovna o vikendu pri jedne ceste z hlavy spocital, ze pri nasem zpusobu pouzivani PHEV (od Toyoty) za mesic spotrebuju v prumeru 20 litru benzinu a ujedu cca 1200km. Takze pro nas je bezpochyby "lepsi" ten PHEV.
1. 3. 2024 11:51
Re: Plug-in hybridy nabízejí víc,
Spíš bych řekl, že ty HEV bez P jsou lepší, jednodušší a levnější řešení a Toyotě to už leta vychází :yes:
Avatar - pradeda777
1. 3. 2024 08:35
Plug-in hybridy nabízejí víc,
Správně! PHEV je přesně to, co je potřeba pro tuto planetu. Bezemisně ve městech a s minimálními emisemi mimo města. :yes:
Avatar - kari.laz
29. 2. 2024 20:35
nabízí víc hmotnosti
Vynechat baterky a el motor, tak by to bylo úplně nejlepší.
Avatar - apoho
29. 2. 2024 19:47
i v té Anglii pochopili
Jen houstš!
Začíná se blýskat snad na rozumnější časy. Ono to vystřízlivění z elektro fanatizmu začíná mít jasnější kontury :yes: :yes: