25.7. 2014 Michal Fokt

Aston Martin Lagonda: První snímky luxusního supersedanu

 

Aston odolal pokušení postavit luxusní SUV a začíná představovat svůj exkluzivní sedan s tradičním označením Lagonda. Výroba se rozeběhne zkraje příštího roku.

Soudě podle vývoje u značek Porsche, Lamborghini, Maserati a Bentley, kdo ze sportovních, případně luxusních značek nemá nebo nechystá SUV, ten vypadá jako exot, protože pohrdá snadnými (a velkými) příjmy z jejich prodeje. Ostatně takový vůz se chystal i u Aston Martinu - měl oprášit označení Lagonda.

Jenže v Gaydonu je nakonec všechno jinak. Už nějaký čas se objevují informace a špionážní snímky sedanu, jehož vývoj zjevně dostal před SUV přednost, ba co víc, nyní je oficiálně potvrzeno, že Lagondou bude právě toto připravované auto.

My vám tedy poprvé představujeme model Aston Martin Lagonda na teaserových oficiálních snímcích. Jak můžete vidět, půjde ve stylu typu Rapide o vůz s poměrně nízkou stavbou karoserie, velmi příjemně hranatým designem a netradičně pojatým zadním sloupkem karoserie. Smyslem bylo navázat na Lagondu z roku 1976, navrženou Williamem Townsem avšak nacpanou nejnovější dostupnou technikou.

Lagonda, kterou automobilka označuje jako luxusní a exkluzivní supersedan, využívá platformu Aston Martin VH a co se dalších technických informací týče, víme ještě, že panely jeho karoserie budou z karbonu. To bude mít společné se supersportem One-77, stejně jako tým těch nejlepších dělníků na gaydonské výrobní lince. A není asi třeba pochybovat o tom, že se pod kapotou objeví "astoní" dvanáctiválec.

Ptáte se, proč se Aston rozhodl právě pro sedan a odsunul SUV na (možná) někdy příště? Chce se s tím to vozem zaměřit na Blízký východ a Čínu, kde je o exkluzivní sedany enormní zájem a také je tam zdaleka nejprodávanějším typem model Rapide. A je tu ještě jeden faktor - exkluzivita.

Lagonda totiž bude prodávána ve velmi speciálním režimu. Potenciální zákazníci budou oslovováni osobní pozvánkou přímo automobilkou, respektive jejími zástupci a Britové slibují nevídanou možnost individualizace a luxusu. S tím souvisí i "přísně limitovaná" sériová výroba.

Vzhledem k zamýšlené exkluzivitě auta je otázkou, jestli si Lagonda vůbec odbude výstavní premiéru na některém z významných světových autosalonů, nebo zda bude prezentována jen na VIP akcích pro klienty. Jakkoli se vzhledem k načasování nabízí představení v Paříži, není vůbec jisté, zvláště když Aston říká, že "debut luxusního super sedanu na Blízkém východě bude vzrušující moment nejen pro značku, ale i pro zákazníky, kteří hledají výjimečný luxus a individualizaci."

Spolupracujeme s TipCars.com
Erdogan vyhrožuje Evropě. Chce přehodnocení vztahů od A do Z Erdogan vyhrožuje Evropě. Chce přehodnocení vztahů od A do Z

Turecko po dubnovém referendu o změnách ústavy přehodnotí…

Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace

Oborové svazy a asociace vítají nominaci Jiřího Havlíčka…

Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad

Bývalý velvyslanec v USA a Rusku Petr Kolář nebude…

Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM

Twitteru došla trpělivost. V boji proti fake news, hoaxům…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění…

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty…

 







 
Gazela BMW B5 (BMW 2001): Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Gazela BMW B5: Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Dnes 18:59

V první polovině 70. let vznikl na severní Moravě velmi zajímavý závodní automobil pojmenovaný Gazela. Ač jeho tvůrci vycházeli z oblíbeného kupé 110 R, technicky i tvarově šlo o něco úplně jiného.




Blesk.cz

Retro je všechno! Recenze 5 Neo Geo klasik pro Nintendo Switch

Retro je všechno! Recenze 5 Neo Geo klasik pro…

S příchodem každé nové herní konzole se hráči těší nejvíce na nové a exkluzivní tituly. Jenže i na nové mašince…

V Čadu unesli Francouze, potvrdil Hollande. Vezl zřejmě výplaty horníkům

V Čadu unesli Francouze, potvrdil Hollande. Vezl…

V odlehlé části Čadu blízko hranice se súdánským Dárfúrem byl ve čtvrtek unesen francouzský občan. K činu se…

 

iSport.cz

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká Hlaváč v upřímné zpovědi

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká…

Se Spartou prožil bleskový konec ve čtvrtfinále play off. Kometa vyhrála 4:0, pražský hokejový kolos těžce…

Reprezentace s mladými mě nabíjí, řekl Sivok. Myslí na přesun do USA

Reprezentace s mladými mě nabíjí, řekl Sivok. Myslí…

Může se cítit jako poslední "starý" vlk mezi smečkou divochů. Tomáš Sivok zůstal v českém národním týmu i po…

 

Reflex.cz

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Stará právnická anekdota praví: Svědek všechno viděl, ale ničemu nerozumí. Soudní znalec všemu rozumí, ale nic…

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Vladimír Mišík oslavil před pár dny velkolepě sedmdesátiny, Adam Mišík bude mít letos v květnu dvacetiny. Dva…