Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Aston Martin Lagonda: První snímky luxusního supersedanu

Michal Fokt
Diskuze (14)
Aston odolal pokušení postavit luxusní SUV a začíná představovat svůj exkluzivní sedan s tradičním označením Lagonda. Výroba se rozeběhne zkraje příštího roku.

Soudě podle vývoje u značek Porsche, Lamborghini, Maserati a Bentley, kdo ze sportovních, případně luxusních značek nemá nebo nechystá SUV, ten vypadá jako exot, protože pohrdá snadnými (a velkými) příjmy z jejich prodeje. Ostatně takový vůz se chystal i u Aston Martinu - měl oprášit označení Lagonda.

Jenže v Gaydonu je nakonec všechno jinak. Už nějaký čas se objevují informace a špionážní snímky sedanu, jehož vývoj zjevně dostal před SUV přednost, ba co víc, nyní je oficiálně potvrzeno, že Lagondou bude právě toto připravované auto.

My vám tedy poprvé představujeme model Aston Martin Lagonda na teaserových oficiálních snímcích. Jak můžete vidět, půjde ve stylu typu Rapide o vůz s poměrně nízkou stavbou karoserie, velmi příjemně hranatým designem a netradičně pojatým zadním sloupkem karoserie. Smyslem bylo navázat na Lagondu z roku 1976, navrženou Williamem Townsem avšak nacpanou nejnovější dostupnou technikou.

Lagonda, kterou automobilka označuje jako luxusní a exkluzivní supersedan, využívá platformu Aston Martin VH a co se dalších technických informací týče, víme ještě, že panely jeho karoserie budou z karbonu. To bude mít společné se supersportem One-77, stejně jako tým těch nejlepších dělníků na gaydonské výrobní lince. A není asi třeba pochybovat o tom, že se pod kapotou objeví "astoní" dvanáctiválec.

Ptáte se, proč se Aston rozhodl právě pro sedan a odsunul SUV na (možná) někdy příště? Chce se s tím to vozem zaměřit na Blízký východ a Čínu, kde je o exkluzivní sedany enormní zájem a také je tam zdaleka nejprodávanějším typem model Rapide. A je tu ještě jeden faktor - exkluzivita.

Lagonda totiž bude prodávána ve velmi speciálním režimu. Potenciální zákazníci budou oslovováni osobní pozvánkou přímo automobilkou, respektive jejími zástupci a Britové slibují nevídanou možnost individualizace a luxusu. S tím souvisí i "přísně limitovaná" sériová výroba.

Vzhledem k zamýšlené exkluzivitě auta je otázkou, jestli si Lagonda vůbec odbude výstavní premiéru na některém z významných světových autosalonů, nebo zda bude prezentována jen na VIP akcích pro klienty. Jakkoli se vzhledem k načasování nabízí představení v Paříži, není vůbec jisté, zvláště když Aston říká, že "debut luxusního super sedanu na Blízkém východě bude vzrušující moment nejen pro značku, ale i pro zákazníky, kteří hledají výjimečný luxus a individualizaci."

Michal Fokt
Diskuze (14)
Avatar - šmoula nešika
26. 7. 2014 21:57
Re: Hle!
Jo, ten článek pamatuju...
Avatar - pumpkin
25. 7. 2014 14:33
Re: ó...áno
Tak, tak :yes: A som rád že to nie je SUV.
Avatar - Egi
25. 7. 2014 14:16
Re: ó...áno
Přesně. Ty boční linky jsou povedenou aplikací Lagondy sedmdesátých a osmdesátých let, do moderní doby. Přesně ta štíhlá silueta odpovídá, zkosení oken a tipl bych, dle nástinu, že i světla budou segmentová, nebo alespoň tak budou působit
Avatar - pumpkin
25. 7. 2014 14:10
ó...áno
Bude to pekná pocta predošlej Lagonde.
Avatar - Pekelná Micinka
25. 7. 2014 14:06
No good
No upřímně, jsem zklamaný. Je to málo masivní, zadek z boku takovej Audiózní, čumák jak z Hondy NSX. Čekal jsem něco víc okázalého, masivního, jako Bentley Mulsanne.