Aston Martin váhá s SUV značky Lagondu
Po loňském oznámení nového vlastníka a odhalení plánů na spolupráci s AMG se u Aston Martinu připravuje řada změn v čele s kompletní modelovou obměnou.
Vedle ní se v Gaydonu ovšem dále pracuje na budoucnosti značky Lagonda. Ještě začátkem letošního roku se sice objevily informace o použití platformy Mercedes-Benzu GL pro připravované britské SUV, ale v jarních měsících se spolu s fotografiemi a zprávami o vývoji luxusního sedanu Lagonda, začaly objevovat první pochybnosti o jeho nástupu.
Pro PistonHeads se nyní o Lagondě jen v náznacích rozhovořil Marek Reichman, šéfdesignér automobilky Aston Martin. Ten mimo jiné připomněl, že koncept SUV měl premiéru v roce 2009 pod vedením Ulricha Beze a od té doby se toho hodně změnilo. Nyní se Aston Martin a spolu s ním samozřejmě i Lagonda nachází ve zcela odlišné situaci. S jinými plány o budoucnosti obou značek.
V souvislosti s tím Reichman zmínil Čínu, na jejímž trhu se již tradičně nejlépe vede klasickým čtyřdveřovým sedanům, což má ostatně potvrzovat i model Rapide, který má jako jediný z nabídky Aston Martinu dva páry dveří a je zde díky tomu nejúspěšnějším zástupcem své značky.
Díky tomu se můžeme při znovuzrození značky s největší pravděpodobností dočkat luxusního sedanu s technikou současných Aston Martinů, na něž budou navazovat podobně laděná velká cestovní kupé ve stylu Rolls Royce Wraith a plně čtyřmístné kabriolety, zatímco SUV bude stále čekat na svou příležitost.
Britská značka také může čekat na to, jak na čínském trhu a nejen na něm uspějí SUV značek Bentley nebo Lamborghini a následně se rozhodnout o směru, jímž se s Lagondou vydá.
Navíc se Lagonda nakonec nemusí vrátit jako výrobce několika modelových řad doplňujících v nabídce Aston Martin, k němuž se určité typy vozů nehodí svým charakterem. Naopak se z Lagondy může stát značka využívaná pro speciální karosářské kreace stavěné na zakázku individualizační divizí Q by Aston Martin v sériích, čítajících maximálně sto kusů.