Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Aston Martin váhá s SUV značky Lagondu

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (6)
Budoucnost tradiční britské značky Lagonda je stále nejistá. Plány na její oživení se neustále mění.

Po loňském oznámení nového vlastníka a odhalení plánů na spolupráci s AMG se u Aston Martinu připravuje řada změn v čele s kompletní modelovou obměnou.

Vedle ní se v Gaydonu ovšem dále pracuje na budoucnosti značky Lagonda. Ještě začátkem letošního roku se sice objevily informace o použití platformy Mercedes-Benzu GL pro připravované britské SUV, ale v jarních měsících se spolu s fotografiemi a zprávami o vývoji luxusního sedanu Lagonda, začaly objevovat první pochybnosti o jeho nástupu.

Pro PistonHeads se nyní o Lagondě jen v náznacích rozhovořil Marek Reichman, šéfdesignér automobilky Aston Martin. Ten mimo jiné připomněl, že koncept SUV měl premiéru v roce 2009 pod vedením Ulricha Beze a od té doby se toho hodně změnilo. Nyní se Aston Martin a spolu s ním samozřejmě i Lagonda nachází ve zcela odlišné situaci. S jinými plány o budoucnosti obou značek.

V souvislosti s tím Reichman zmínil Čínu, na jejímž trhu se již tradičně nejlépe vede klasickým čtyřdveřovým sedanům, což má ostatně potvrzovat i model Rapide, který má jako jediný z nabídky Aston Martinu dva páry dveří a je zde díky tomu nejúspěšnějším zástupcem své značky.

Díky tomu se můžeme při znovuzrození značky s největší pravděpodobností dočkat luxusního sedanu s technikou současných Aston Martinů, na něž budou navazovat podobně laděná velká cestovní kupé ve stylu Rolls Royce Wraith a plně čtyřmístné kabriolety, zatímco SUV bude stále čekat na svou příležitost.

Britská značka také může čekat na to, jak na čínském trhu a nejen na něm uspějí SUV značek Bentley nebo Lamborghini a následně se rozhodnout o směru, jímž se s Lagondou vydá.

Navíc se Lagonda nakonec nemusí vrátit jako výrobce několika modelových řad doplňujících v nabídce Aston Martin, k němuž se určité typy vozů nehodí svým charakterem. Naopak se z Lagondy může stát značka využívaná pro speciální karosářské kreace stavěné na zakázku individualizační divizí Q by Aston Martin v sériích, čítajících maximálně sto kusů.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (6)
Avatar - dolfi
22. 7. 2014 19:13
Když budou dlouho váhat, okopíruje to číňan...!
;-)
Avatar - flyboyeda
21. 7. 2014 19:09
Astone nedělej to , je to hnus
;-)
Avatar - Uživatel_5340709
21. 7. 2014 15:00
Re: ...naštěstí
Naopak, je to adept na poražení bmw X6, navíc má pořád charakteristické víko kufříku ála bentley.
21. 7. 2014 13:09
Re: ...naštěstí
Nieze by som si to kupil, ale podla mna to auto ma nieco do seba, je zvlastne, ine ako konkurencia a to sa mi vlastne paci.
Avatar - dewill
21. 7. 2014 12:59
...naštěstí
chtělo by se říct naštěstí, protože tahle kreatura by dějiny automobilového designu opravdu neobohatila :no: