Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Aston Martin Rapide S: Supersportovní sedan nabídne výkon 410 kW

Michal Fokt
Diskuze (2)
Oslavy sta let automobilky Aston Martin pokračují představením nejvýkonnějšího sedanu značky všech dob.

Letos bude u Aston Martinu dobrý rok, protože se britský výrobce sportovních aut rozhodl oslavit sto let existence nikoli pouze tiskovou zprávou a osamolepkovanou "speciální edicí". Britové toho naslibovali spoustu dopředu a už začali slavit výročním vydáním modelu Vanquish, dalo se ale očekávat, že vedle avizovaných novinek přijde i pár překvapení. A Rapide S je prvním z nich...

Sedan Rapide je poháněn šestilitrovým V12 AM11 a stejný motor šlape pochopitelně i pod kapotou Rapide S, byl ale uložen o 19 mm níže a došlo ke zvýšení výkonu o 17 %, takže se čtyřdveřový a čtyřmístný sportovní sedan může nyní chlubit výkonem 558 koní (410 kW) při 6750 otáčkách, tedy o 750/min výše než doposud. Narostl také točivý moment, byť pouze symbolicky - ze 600 na 620 N.m při 5000/min. Ale nešlo jenom o prosté posunutí omezovače a drobné úpravy map pro vyšší otáčky, Aston se chlubí i nárůstem točivého momentu v rozpětí 0-4000 otáček o 40 N.m, přičemž při 2500/min je nárůst dokonce 50 N.m.

Provedené změny zajistí Rapide S o 0,4 s lepší zrychlení z klidu na 96 km/h (4,7 s), zatímco maximální rychlost narostla na 306 km/h. Zlepšily se také papírové údaje o emisích, které spadly z 355 na 332 g oxidu uhličitého na kilometr. Auto upíjí z 90,5litrové benzinové nádrže. Přepracován byl rovněž systém jízdní stability i adaptivní podvozek ADS se třemi módy Normal, Sport a Track, účinnější je i brzdová soustava a většímu výkonu motoru byly uzpůsobeny převodové poměry šestistupňového automatu.

Karoserii lze vybavit balíčkem Carbon Exterior Pack, zahrnující přední splitter, difuzor, kryty zpětných zrcátek a výplně zadních svítilen. Kabinu lze zase zkrášlit dekory z černého klavírního laku, jenž je použitý i na kličky dveří. Zachován zůstal skleněný volič režimů automatu, novinkou je naopak možnost volby kombinace perforované černé a červené kůže a posádka bude benefitovat i z lépe odhlučněného interiéru. K dispozici jsou ale i téměř nekonečné možnosti individualizace ze zakázkového programu Q, o bohaté standardní výbavě nemluvě.

Zvenku neomylně poznáte Rapide S podle "singleframe" masky chladiče a nového předního nárazníku, zezadu pak podle zvětšeného křidélka na víku kufru a k přehlédnutí nebudou ani nová 20" kola, obutá do pneumatik Bridgestone Potenza o rozměru 245/35 vpředu a 295/30 vzadu. S přenosem síly na zadní nápravu pomáhá pochopitelně mechanický diferenciál se zvýšenou svorností.

Rapide S je dlouhý 5019, široký 1929 a vysoký 1360 mm, má rozvor 2989 mm a hmotnost 1990 kg. Řízení není se třemi otáčkami mezi krajními rejdy příliš strmé, žádný problém ale nejspíše nebude s brzdami - vpředu jsou 398mm kotouče a šestipístkové třmeny, vzadu 360mm disky a čtyřpístky. A málem bych zapomněl na zásadní informaci - Rapide S nedoplňuje standardní verzi Rapide, ale nahrazuje ji...

Michal Fokt
Diskuze (2)
24. 1. 2013 10:29
Re: Predna maska
Na SPZ ti se_e bílej tesák, tahle maska je vyhrazená jen na žraní děcek a zatoulanejch psů >:-[]
Pravda, v evropě to bude problém, dopadne asi jako dřívější alfy s SPZ na straně, jinde ve světě není SPZ ve předu povinnost, takže tam to bude hezčí
24. 1. 2013 10:13
Predna maska
Maska chladica je velka mozno az prilis. Co ma ale napadlo ako prve je umiestnenie SPZ. Som zvedavy ako si s tym majitelia poradia.