Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Aston Martin Virage Shooting Brake Zagato: Britská perla s velkým Z

Aleš Dragoun
Diskuze (11)
V Miláně si znovu pohráli s britským klenotem z Gaydonu. Virage přetvořili do podoby shooting brake. Pro jediného soukromého klienta.

Zatímco Bertone zkrachoval, u Zagata mají evidentně práce dost. Spolupráce s Aston Martinem se datuje už do časů kupé DB4 GT, tedy na konec 50. let minulého věku. Britský výrobce supersportů z Gaydonu se k ní vrátil naplno na začátku této dekády, už v roce 2002 ale představil svou podobu kupé DB7, které vzniklo v 99 exemplářích. Stejně bylo i roadsterů DB AR1. O dva roky později následoval jediný Vanquish Roadster a před třemi lety V12 Zagato.

Virage Shooting Brake je dalším počinem. Vznikl na objednávku bohatého evropského klienta. Zatím nejmenovaného, možná svou identitu časem odhalí... Zagato unikátní sběratelský třídveřový kousek představilo na akci Chantilly Arts & Elegance ve Francii. Zatímco Aston Martin loni oslavil stovku, karosárna a návrhářský ateliér jsou jen o šest let mladší, letos je tedy firmě 95 let. Ugo Zagato ji založil v roce 1919.

V Miláně se vycházelo z hranatých modelů V8 Vantage a Volante z druhé poloviny 80. let, které byly také jejich dílem a vyráběly se sériově. Virage Shooting Brake má představovat jejich moderní interpretaci, skoro tři dekády jsou přece jen dlouhá doba. Nemá ale tak extrémně ostré linky.

Podoba přídě zatím zůstává utajena, při bočním pohledu ale vytváří zajímavou špičku. Ani výrazný boční prolis směřující od větracích otvorů na předních blatnících směrem dozadu na sériovém Virage nenajdete. Střecha se protáhla, víko zavazadelníku včetně zadního okna je velmi malé, ale nějaká ta golfová výbava či zavazadla pro pár na víkend se dovnitř jistě vejdou. Také koncová světla se změnila, dvě oválné koncovky výfuku nahradily elipsy.

Ač auto nenese přídomek Centennial, podle samotné karosárny doplňuje výroční „trilogii“, konkrétně DBS Coupé a DB9 Spider z loňského roku. Ty však nezůstaly v Evropě, putovaly ke sběratelům do Japonska a USA. Právě jim jakoby shooting brake z oka vypadl. Žádné specifikace novinky uvolněny nebyly, připomeňme, že sériové vozy mají pod kapotami atmosférické dvanáctiválce objemu 5,94 l s výkonem 366 kW.

Aleš Dragoun
Diskuze (11)
Avatar - Hotwire
9. 9. 2014 11:02
Zagato.
Design od Zagata je mne osobne uplne cudzi, este som od nich nevidel auto ktore by sa mi pacilo. Original design Astonu uz proste moc zlepsit nejde. :yes:
Avatar - Hotwire
9. 9. 2014 11:01
Re: Fuj to se mi nelíbí
Suhlasim, ale len do urciteho bodu. Napr na "tuningove" kreacie zigulikov z ruskych dedinskych ciest, sa nic ine nez hnus povedat neda. >:-[]
8. 9. 2014 18:00
Re: Fuj to se mi nelíbí
Myslím si že zda se design líbí nebo ne je věc osobního vkusu takže nevidím důvod hned někoho hanit ;)
Avatar - flyboyeda
8. 9. 2014 17:41
Fuj to se mi nelíbí
:no:
8. 9. 2014 17:25
Hned se pozná designér,
auto vypadá skvělě. Takže si jen musím postesknout, že současné evropské automobilky už služeb profesionálních studií nevyužívají. Jejich disproporční nevzhledné výtvory potom hyzdí ulice. Typickým příkladem budiž třeba Fiat - první Punto a první generaci Grande Punta navrhl Giugiaro a měly ohromný úspěch, snad byly i autem roku. Koncernoví designéři navrhli třeba nic moc 2. generaci Punta a pomrvili dokonalé Grande Punto. Taky vymysleli nové Bravo, které vypadá jako rozšláplá žába a moc se nechytlo. Úspěšnou Alfu Romeo 156 a 159 udělal Giugiaro taky, zatímco oteklé Mito je dílem designérů Fiatu. Prostě na designu se šetřit nevyplatí, protože hlavně on prodává. To pochopili číňané a díky tomu jejich auta začínají vypadat k světu - aby taky ne, když je tvoří italští designéři...