Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Aston Martin V12 Zagato: Technická data a nové fotografie

David Bureš
Diskuze (4)
Nový Aston Martin je poháněn šestilitrovou V12 o výkonu 380 kW a maximálním točivém momentu 570 Nm.

Aston Martin zveřejnil s blížícím se zahájením prodeje modelu V12 Zagato další informace o tomto vozu. Na domácím britském trhu bude V12 Zagato stát 330 tisíc liber (zhruba 9.933.000,- Kč) bez daně, jeho prodej bude zahájen v polovině letošního roku. Vyrobeno bude jen 150 exemplářů tohoto automobilu.

Pod kapotou pracuje za přední nápravou uložený vidlicový dvanáctiválec o objemu 5935 min-1, který je naladěn na 380 kW v 6500 min-1. Maximální točivý moment vrcholí hodnotou 570 Nm v 5750 min-1. To jsou stejné výkonové parametry jako v případě výchozího V12 Vantage. Motor spolupracuje se šestistupňovou manuální převodovkou uloženou před zadní nápravou.

Aston Martin V12 Zagato je také stejně rychlý jako V12 Vantage, z 0-100 km/h akceleruje za 4,2 sekundy a jede maximální rychlostí 305 km/h. V kombinovaném cyklu vůz spotřebuje 16,4 litru paliva na 100 km.

O zastavení se postarají karbon-keramické kotoučové brzdy, vpředu jsou kotouče s průměrem 398 mm s šestipístkovými třmeny, vzadu pak s průměrem 360 mm s čtyřpístkovými třmeny.

Automobil je dlouhý 4.385 mm, široký 1.865 mm a vysoký 1.250 mm, rozvor je dlouhý 2.600 mm, V12 Zagato je tak o 10 mm nižší než V12 Vantage, ostatní rozměry se liší jen nepatrně. V12 Zagato má vážit zhruba 1.680 kilogramů.

Technika je stejná jako v případě V12 Vantage, design je však jedinečný. Křivky auta navrhovali ve spolupráci se zaměstnanci Astonu Martin designéři z milánského studia Zagato, kteří zvýraznili některé známé prvky. Výstup chladicího vzduchu za předními koly dostal expresivní tvar, zcela nová je záď. Na rozdíl od loňské studie má sériové provedení na zádi přítlačný spoiler.

Pro Zagato charakteristická střecha s vybouleními nemůže ani na tomto Aston Martinu chybět. Střecha kupé V12 Zagato je tvořena pěti samostatnými díly. Specialitou jsou 19palcová kovaná kola z lehkých slitin určena pouze pro tento model.

Středová konzole v interiéru je tvořena karbonovými vlákny, uvnitř nechybí nápisy Zagato, aby posádka náhodou nezapomněla, kdo vůz navrhl. Zákazníci pak mohou vybírat z elektricky ovládaných sedaček s bočními airbagy a pamětí, nebo z odlehčených, elektricky ovládaných sedaček.

Automobil bude nabízen v pěti lacích karoserie, čtyři odstíny jsou výhradně určeny pro tento model. Standardní výbava zahrnuje vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, automatickou klimatizaci, tempomat, palubní počítač, rádio s přípojkou pro iPod a USB konektorem, alarm, zadní parkovací kameru a centrální zamykání s dálkovým ovládáním.

Na vybraných trzích bude V12 Zagato v základu také vybaveno systémem Bluetooth, navigací a kontrolou tlaku v pneumatikách. Za příplatek jsou mimo jiné vyhřívaná sedadla, sedačka spolujezdce se systémem ISOFIX nebo hudební systém Bang & Olufsen.

Aston Martin V12 Zagato vznikl na počest modelu DB4 GT Zagato z roku 1960, který byl prvním vozem vyrobeným na základě spolupráce mezi britskou automobilkou Aston Martin a italskou karosárnou Zagato.



David Bureš
Diskuze (4)
6. 2. 2012 16:14
hm
Já vám nevím. "Obyčejný" Aston se mi líbí mnohem víc. :-)
6. 2. 2012 15:42
Re: Nove foto
možná to bude proto, že zadek mají ty dvě provedení úplně jinej... ;-)
6. 2. 2012 15:02
Nove foto
Jako u ostatnich clanku jsem se zase zacal rozplyvat, kdyz jsem ale narazil na tu fotku toho sedeho kousku zezadu, docela jsem se lekl. Ty bile svetla z kastle moc vystupuji a zadek nebvypada vubec tak drave jako u cervene verze, snad si tuto volbu nikdo nevybere >:D