Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi A1 quattro: 500 kusů ještě letos!

David Bureš
Diskuze (38)
Audi A1 s pohonem všech kol bude, automobilka už postavila jeho funkční prototyp.

Audi před oficiální premiérou modelu A1 tvrdilo, že vůz nebude k dispozici s pohonem všech kol. O rok později je ale vše jinak a prototyp Audi A1 quattro čile brázdí silnice.

Jde o první zástavbu pohonu všech kol do malého vozu VW Group. Příbuznými Audi A1 jsou SEAT Ibiza, Škoda Fabia a VW Polo. Pokud by se pohon všech kol dostal do sériové výroby, bylo by pravděpodobné, že se budoucnu rozšíří i do příbuzných vozů. To ale předbíháme.

První prototyp pohání motor 1,4 TFSI s výkonem 139 kW, oproti výchozímu vozu s pohonem předních kol je Audi A1 quattro o úctyhodných 120 kg těžší.

Auto Bild už měl čest se s vozem projet a jeho redaktoři tvrdí, že vůz se chová podobně jako větší RS3, tedy nedotáčivě. Prostě jako typické Audi. Pohon všech kol pomáhá a-jedničce podle redaktorů Auto Bildu zvýšit rychlost průjezdů zatáčkami. V rychlostech, v nichž by byla předokolka už mimo trať, quattro srdnatě drží.

Quattro ale nebude jedinou novinkou v nabídce ingolstadtského mrňouse. Automobilka plánuje, že pohon všech kol propojí rovněž s motorem 2,0 TFSI s výkonem vyšším než 150 kW.

Audi chce na podzim letošního roku postavit testovací sérii 500 takových A1 a odezva od zákazníků naznačí, jak velký je o takový automobil zájem. Podle toho bude rozhodnuto o další budoucnosti tohoto vozu.

Podle informací z továrny by sériové A1 s pohonem všech kol mohlo stát asi 27.000 euro (tj. 675.000,- Kč).

V případě sériové výroby by mohl být prodávaný vůz pojmenován jako RS1. Legendární označení S1 Audi nepoužije, podle předchozích informací ho chce zachovat jen v historických análech jako poctu stejnojmennému slavnému závodnímu autu.

David Bureš
Diskuze (38)
Avatar - Hamunasakra
12. 1. 2011 10:40
Re: Další auto, který vůbec není třeba.
Test o kterym mluvím já byl britský test - asi Autocar a motory benzínové 1.6 resp. 1.4 u Audi a byl to docela komplexní test. Ani jedno z aut není průser, nicméně Audi je ve srovnatelný výbavě výrazně nejdražší a výrazně nejlepší prostě není, neoslnilo ani v měřitelných disciplínách typu brzdná dráha. Audi A1 se určitě prodávat bude neb spousta lidí to i při tý dost ujetý ceně koupí prostě protože si myslí že Audi je vždycky nejlepší, což je
a) dost blbej přístup - myslet si to o jakýkoli značce
b) v tomhle případě to fakt moc nesedí a Audi A1 má bezdiskuzí dokonce několik víc než schopnejch a plně konkurenceschopných soupeřů - což při výběru vozu ale nehrává až tak velkou roli - viz a) :-)
Tak Faster popravdě ani neznám. S jakym motorem to testovali, benzín nebo nafta?
Avatar - kari.laz
12. 1. 2011 09:44
Re: Další auto, který vůbec není třeba.
Podle čeho soudíš? Nebo zase jenom vaříš z vody?
12. 1. 2011 08:35
Re: FABIA 4x4
Tak nás oblaž, kdo další nabízí alespoň ten "blbbej" haldex.
Avatar - Ricardo
12. 1. 2011 01:25
Re: Další auto, který vůbec není třeba.
Mini je kvalitou interiéru někde jinde než A1, tady Audi na Mini nestačí
Avatar - white label
12. 1. 2011 01:16
Re: Další auto, který vůbec není třeba.
Srovnávací testy dopadají různě, třeba v aktuálním Fasteru porazila A1, nejen MiTO, ale i DS3, navíc napsali, že je celkově výrazně lépe naladěna, než sesterské POLO...

[odkaz]

Největší chybu u A1 vidím v občasné absenci střešního hliníkového "oblouku", který ji opticky dáva kus nezaměnitelného "charakteru" a měl být sériový pro všechny A1..., tady to Audi s "šetřením" přehnalo...