Audi A1 quattro: 500 kusů ještě letos!
Audi před oficiální premiérou modelu A1 tvrdilo, že vůz nebude k dispozici s pohonem všech kol. O rok později je ale vše jinak a prototyp Audi A1 quattro čile brázdí silnice.
Jde o první zástavbu pohonu všech kol do malého vozu VW Group. Příbuznými Audi A1 jsou SEAT Ibiza, Škoda Fabia a VW Polo. Pokud by se pohon všech kol dostal do sériové výroby, bylo by pravděpodobné, že se budoucnu rozšíří i do příbuzných vozů. To ale předbíháme.
První prototyp pohání motor 1,4 TFSI s výkonem 139 kW, oproti výchozímu vozu s pohonem předních kol je Audi A1 quattro o úctyhodných 120 kg těžší.
Auto Bild už měl čest se s vozem projet a jeho redaktoři tvrdí, že vůz se chová podobně jako větší RS3, tedy nedotáčivě. Prostě jako typické Audi. Pohon všech kol pomáhá a-jedničce podle redaktorů Auto Bildu zvýšit rychlost průjezdů zatáčkami. V rychlostech, v nichž by byla předokolka už mimo trať, quattro srdnatě drží.
Quattro ale nebude jedinou novinkou v nabídce ingolstadtského mrňouse. Automobilka plánuje, že pohon všech kol propojí rovněž s motorem 2,0 TFSI s výkonem vyšším než 150 kW.
Audi chce na podzim letošního roku postavit testovací sérii 500 takových A1 a odezva od zákazníků naznačí, jak velký je o takový automobil zájem. Podle toho bude rozhodnuto o další budoucnosti tohoto vozu.
Podle informací z továrny by sériové A1 s pohonem všech kol mohlo stát asi 27.000 euro (tj. 675.000,- Kč).
V případě sériové výroby by mohl být prodávaný vůz pojmenován jako RS1. Legendární označení S1 Audi nepoužije, podle předchozích informací ho chce zachovat jen v historických análech jako poctu stejnojmennému slavnému závodnímu autu.