Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi A3 Quattro

Pavel Tilšer
Představením nového modelu A3 Quattro továrna Audi demonstruje svoji zkušenost s permanentním pohonem všech čtyř kol (quattro) u kompaktních vozidel střední třídy a nabízí širokou škálu modelů ve všech třídách s pohonem všech kol, na jedné straně s...

Turbo + quattro - zaručený zážitek z jízdy!

Nový nejvýkonnější motor pro řadu A3, pětiventilový turbomotor, jasně dokazuje svým točivým momentem, že motor nemusí mít velký objem, aby mohlo být dosaženo vysokého výkonu. Premiéra nového motoru přináší pro zákazníky možnost další volby u modelu A3.

- Audi A3 1.8T quattro s výkonem 110 kW (150 koní)

- Audi A3 1.8T s výkonem 132 kW (180 koní) a pohonem přední nápravy

- Audi A3 1.8T quattro s výkonem 132 kW s pohonem všech kol

Jak je u Audi obvyklé, může zákazník zvolit mezi několika stupni výbavy, které jsou již tradičně označovány jako Attraction, Ambition a Ambiente. Nová jednotka je identická s jednotkou se stejným výkonem používanou v Audi TT Coupé. Na velmi vysokém výkonu motoru se největší mírou podílí poslední generace řídící jednotky motoru, Motronic ME 7.5, která nastavuje časování zapalování, množství paliva dodávaného do motoru, tlak v turbodmychadlu a polohu škrtící klapky, tím je dosaženo ideálních pracovních podmínek motoru. Škrtící klapka a plynový pedál jsou proto ovládány elektronicky. Průběh točivého momentu, který vysokou měrou ovlivňuje dynamiku vozu a potěšení z jízdy, je ohromující, stejně jako u ostatních turbomotorů zkonstruovaných u Audi. Díky točivému momentu je nový motor velice pružný i při nízkých otáčkách. Motor spontánně reagující na každé sešlápnutí plynu, zvládá sprint z 0 - 100 km/h za 7,5 sekundy. Hodnota zrychlení u verze quattro je stejná. Konstruktéři mysleli nejen na výkon, ale i na spotřebu, takže průměrná spotřeba nové Audi A3 1.8T (132 kW) činí pouze 7,8 litrů podle metody 93/116/EC.

Stalý pohon čtyř kol je ideálním řešením pro přenos velkého výkonu turbomotoru na vozovku. Tento systém byl vyvinut před 20 lety, jako systém, který je kdykoliv schopen přenést vysoký výkon na kontrolovanou hnací sílu. Audi quattro získal velice rychle po svém uvedení několik velice cenných vítězství v těžkých podmínkách soutěžních rally. Audi quattro se stalo od svého uvedení po celém světě synonymem spolehlivosti, dynamického výkonu a technické vyspělosti. Pohon quattro nabízí sportovní, ale bezpečnou jízdu spojenou s nezapomenutelným zážitkem z jízdy nejvyššího stupně.

Audi A3 quattro je stejně jako Audi TT vybaveno hydraulicky regulovanou vícelamelovou spojkou, která je umístěna přímo v srdci stalého pohonu všech kol. Toto nové technické řešení, které se velice hodí k motorům uloženým napříč, při zachování všech výhod pohonu quattro.

Audi je možno koupit s pětiventilovým turbomotorem o výkonu 110 kW, nebo o výkonu 132 kW. U obou jednotek je výkon přenášen přes 5ti stupňovou převodovku. Kromě základní výbavy, je zde možnost dokoupení široké škály doplňků, které pomohou zákazníkům jejich vůz odlišit od ostatních.

Tento nový člen rodiny Audi rozšiřuje nabídku modelů a bude se ucházet o přízeň zejména u mladých zákazníků a u řidičů "mladých srdcem", kteří se chtějí odlišit a mají vysoké požadavky na své vozy.

Další informace o Audi A3 (byť pouze s předním pohonem) najdete v testu A3 1,8.



Pavel Tilšer