Audi A3 Quattro

Audi A3 Quattro

 
 

Představením nového modelu A3 Quattro továrna Audi demonstruje svoji zkušenost s permanentním pohonem všech čtyř kol (quattro) u kompaktních vozidel střední třídy a nabízí širokou škálu modelů ve všech třídách s pohonem všech kol, na jedné straně s modelem A3 a na straně druhé s limuzínou A8.

Turbo + quattro - zaručený zážitek z jízdy!

Nový nejvýkonnější motor pro řadu A3, pětiventilový turbomotor, jasně dokazuje svým točivým momentem, že motor nemusí mít velký objem, aby mohlo být dosaženo vysokého výkonu. Premiéra nového motoru přináší pro zákazníky možnost další volby u modelu A3.

- Audi A3 1.8T quattro s výkonem 110 kW (150 koní)

- Audi A3 1.8T s výkonem 132 kW (180 koní) a pohonem přední nápravy

- Audi A3 1.8T quattro s výkonem 132 kW s pohonem všech kol

Jak je u Audi obvyklé, může zákazník zvolit mezi několika stupni výbavy, které jsou již tradičně označovány jako Attraction, Ambition a Ambiente. Nová jednotka je identická s jednotkou se stejným výkonem používanou v Audi TT Coupé. Na velmi vysokém výkonu motoru se největší mírou podílí poslední generace řídící jednotky motoru, Motronic ME 7.5, která nastavuje časování zapalování, množství paliva dodávaného do motoru, tlak v turbodmychadlu a polohu škrtící klapky, tím je dosaženo ideálních pracovních podmínek motoru. Škrtící klapka a plynový pedál jsou proto ovládány elektronicky. Průběh točivého momentu, který vysokou měrou ovlivňuje dynamiku vozu a potěšení z jízdy, je ohromující, stejně jako u ostatních turbomotorů zkonstruovaných u Audi. Díky točivému momentu je nový motor velice pružný i při nízkých otáčkách. Motor spontánně reagující na každé sešlápnutí plynu, zvládá sprint z 0 - 100 km/h za 7,5 sekundy. Hodnota zrychlení u verze quattro je stejná. Konstruktéři mysleli nejen na výkon, ale i na spotřebu, takže průměrná spotřeba nové Audi A3 1.8T (132 kW) činí pouze 7,8 litrů podle metody 93/116/EC.

Stalý pohon čtyř kol je ideálním řešením pro přenos velkého výkonu turbomotoru na vozovku. Tento systém byl vyvinut před 20 lety, jako systém, který je kdykoliv schopen přenést vysoký výkon na kontrolovanou hnací sílu. Audi quattro získal velice rychle po svém uvedení několik velice cenných vítězství v těžkých podmínkách soutěžních rally. Audi quattro se stalo od svého uvedení po celém světě synonymem spolehlivosti, dynamického výkonu a technické vyspělosti. Pohon quattro nabízí sportovní, ale bezpečnou jízdu spojenou s nezapomenutelným zážitkem z jízdy nejvyššího stupně.

Audi A3 quattro je stejně jako Audi TT vybaveno hydraulicky regulovanou vícelamelovou spojkou, která je umístěna přímo v srdci stalého pohonu všech kol. Toto nové technické řešení, které se velice hodí k motorům uloženým napříč, při zachování všech výhod pohonu quattro.

Audi je možno koupit s pětiventilovým turbomotorem o výkonu 110 kW, nebo o výkonu 132 kW. U obou jednotek je výkon přenášen přes 5ti stupňovou převodovku. Kromě základní výbavy, je zde možnost dokoupení široké škály doplňků, které pomohou zákazníkům jejich vůz odlišit od ostatních.

Tento nový člen rodiny Audi rozšiřuje nabídku modelů a bude se ucházet o přízeň zejména u mladých zákazníků a u řidičů "mladých srdcem", kteří se chtějí odlišit a mají vysoké požadavky na své vozy.

Další informace o Audi A3 (byť pouze s předním pohonem) najdete v testu A3 1,8.



Erdogan vyhrožuje Evropě. Chce přehodnocení vztahů od A do Z Erdogan vyhrožuje Evropě. Chce přehodnocení vztahů od A do Z

Turecko po dubnovém referendu o změnách ústavy přehodnotí…

Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace

Oborové svazy a asociace vítají nominaci Jiřího Havlíčka…

Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad

Bývalý velvyslanec v USA a Rusku Petr Kolář nebude…

Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM

Twitteru došla trpělivost. V boji proti fake news, hoaxům…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
V Bratislavě před 35 lety vyvíjeli malou dodávku. Byl to neúspěšný projekt V Bratislavě před 35 lety vyvíjeli malou dodávku. Byl to neúspěšný projekt

Malý užitkový automobil měl mít zhruba poloviční nosnost…

Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami

V našem výběru najdete deset současných aut, u kterých se…

 






 
Gazela BMW B5 (BMW 2001): Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Gazela BMW B5: Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Včera

V první polovině 70. let vznikl na severní Moravě velmi zajímavý závodní automobil pojmenovaný Gazela. Ač jeho tvůrci vycházeli z oblíbeného kupé 110 R, technicky i tvarově šlo o něco úplně jiného.




Blesk.cz

Retro je všechno! Recenze 5 Neo Geo klasik pro Nintendo Switch

Retro je všechno! Recenze 5 Neo Geo klasik pro…

S příchodem každé nové herní konzole se hráči těší nejvíce na nové a exkluzivní tituly. Jenže i na nové mašince…

V Čadu unesli Francouze, potvrdil Hollande. Vezl zřejmě výplaty horníkům

V Čadu unesli Francouze, potvrdil Hollande. Vezl…

V odlehlé části Čadu blízko hranice se súdánským Dárfúrem byl ve čtvrtek unesen francouzský občan. K činu se…

 

iSport.cz

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká Hlaváč v upřímné zpovědi

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká…

Se Spartou prožil bleskový konec ve čtvrtfinále play off. Kometa vyhrála 4:0, pražský hokejový kolos těžce…

Reprezentace s mladými mě nabíjí, řekl Sivok. Myslí na přesun do USA

Reprezentace s mladými mě nabíjí, řekl Sivok. Myslí…

Může se cítit jako poslední "starý" vlk mezi smečkou divochů. Tomáš Sivok zůstal v českém národním týmu i po…

 

Reflex.cz

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Stará právnická anekdota praví: Svědek všechno viděl, ale ničemu nerozumí. Soudní znalec všemu rozumí, ale nic…

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Vladimír Mišík oslavil před pár dny velkolepě sedmdesátiny, Adam Mišík bude mít letos v květnu dvacetiny. Dva…