Audi A3 Ambiente 1,8 20V

Audi A3 Ambiente 1,8 20V

 
 

Automobily Audi - vrchol programu koncernu VW v minulém roce doplnil nejmenší model A3, který má podpořit jak prodej dražších A4, tak bojovat v přeplněném segmentu nižší střední třídy s konkurenčním BMW 3 Compact. Udržet snesitelnou cenu pomáhá systém stejné platformy podvozku, který je použit i u Škody Octavia (viz test Octavie) a nového Golfu (viz minulá čísla)

Automobily Audi - vrchol programu koncernu VW v minulém roce doplnil nejmenší model A3, který má podpořit jak prodej dražších A4, tak bojovat v přeplněném segmentu nižší střední třídy s konkurenčním BMW 3 Compact. Udržet snesitelnou cenu pomáhá systém stejné platformy podvozku, který je použit i u Škody Octavia (viz test Octavie) a nového Golfu (viz minulá čísla)

Interiér vozu je vypracován ve výborné kvalitě, za jízdy nic nevrže ani neklepe. Přístrojová deska je přehledná a jednotlivé ovládací prvky se nachází přesně tam, kde mají být. Jedinou chybičkou je malinká odkládací skřínka u spolujezdce, kterou značně omezila montáž airbagu. Tento nedostatek je však úspěšně nahrazen schránkou, která se nachází pod sedadlem spolujezdce.

Již základní výbava Audi A3 je na slušné úrovni a patří do ní např.: 15-ti palcová hliníková kola, dva velkoobjemové airbagy, ABS, posilovač řízení, el. stahování oken i zrcátek, centrální zámek, výškově stavitelný volant i sedadlo řidiče. Námi testovaný vůz byl navíc vybaven automatickou klimatizací a palubním počítačem. Sedadla jsou dobře tvarovaná, tvrdá, takže ani po delší jízdě záda neprotestují. Lze je seřizovat i výškově, což u tohoto kompaktu ocení především ženy. Vzadu je kupodivu celkem dost místa a pro přepravu dvou dospělých poslouží i na větší vzdálenosti. Zadní opěradla jsou samozřejmě sklopná a je možno tímto výrazně zvětšit základní objem zavazadlového prostoru (350 l).

Pětiventilová osmnáctistovka (92 kW), u nás známá především jako žrout paliva z Octavií, se zde chová kultivovaně, postrádá však tah odspodu. Ve vyšších otáčkách je to už výrazně lepší, ale logicky stoupá spotřeba i hluk pronikající do interiéru. Co se týče zvuku motoru, není nepříjemný, ale spíše dobře odladěný pro sportovní charakter Audi A3. Spotřeba se podle palubního počítače pohybovala kolem 10 litrů naturalu na sto kilometrů. Řadící páka je krátká, padne dobře do ruky - řazení jde velmi lehce. Není prakticky možné omylem zařadit jinou rychlost, tak jak se někdy u méně kvalitních vozů stává. Odstupňování převodovky je opět velmi podobné Octavii, tedy dosti lehké. Motor proto na pětku točí ve 120 km/h 3600 otáček, což je poměrně dost.

Jízdní vlastnosti se dají charakterizovat jednoduše: výborné, nezáludné. Brzdy, mimochodem všechny kotoučové, jsou na tom stejně, tedy výborné. Ze stokilometrové rychlosti dokáží zastavit A trojku do 40 metrů. A co je důležité, ani po zahřátí neslábnou!

Jedinou a pro mnohé nepřekonatelnou překážkou při úvahách o koupi tohoto vozu, však přes slušnou výbavu zůstává vysoká cena, odpovídající značce Audi.

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 774 000 Kč Cena v testované výbavě: 774 000 Kč

Základní výbava:15-ti palcová hliníková kola, dva velkoobjemové airbagy, ABS, posilovač řízení, el. stahování oken i zrcátek, centrální zámek, výškově stavitelný volant i sedadlo řidiče. Námi testovaný vůz byl navíc vybaven automatickou klimatizací a palubním počítačem. Sedadla jsou dobře tvarovaná, tvrdá, takže ani po delší jízdě záda neprotestují. Lze je seřizovat i výškově, což u tohoto kompaktu ocení především ženy. Vzadu je kupodivu celkem dost místa a pro přepravu dvou dospělých poslouží i na větší vzdálenosti. Zadní opěradla jsou samozřejmě sklopná a je možno tímto výrazně zvětšit základní objem zavazadlového prostoru (350 l).

Výbava testovaného vozu:základní

Budujme stát pro 40 milionů lidí: přečtěte si, u koho se inspiruje Babiš Budujme stát pro 40 milionů lidí: přečtěte si, u koho se inspiruje Babiš

Vize Jana Antonína Bati i po desítkách let inspirují…

Reportáž: Z Černobylu se stala turistická atrakce, agentury ho dojí, jak to jen jde Reportáž: Z Černobylu se stala turistická atrakce, agentury ho dojí, jak to jen jde

Havárie černobylské elektrárny před 31 lety znamenala…

Evropská centrální banka zavře dvě problémové italské banky Evropská centrální banka zavře dvě problémové italské banky

Evropská centrální banka (ECB) oznámila, že dvě…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 5
Zdvihový objem (ccm): 1781
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 92 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 173 / 4100
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 202
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.1
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 9.3 / 5.9 / 7.7
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 350 / 1100
Objem nádrže (l):55
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1140 / 510
Rozměr pneu:0
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4152
b) šířka (mm): 1735
c) výška (mm): 1427
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 7
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 6
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 6
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 6
Odstupňování převodovky: 7
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 7
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,80
 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Poprvé s vodíkovou Toyotou na našich silnicích. (A také jsme pili její odpad) Poprvé s vodíkovou Toyotou na našich silnicích. (A také jsme pili její odpad)

Tuzemské zastoupení Toyoty, která letos slaví dvacetileté…

První jízda: Je Volkswagen Arteon skutečně nejlepším modelem značky? První jízda: Je Volkswagen Arteon skutečně nejlepším modelem značky?

Novým jménem v nabídce modelů značky Volkswagen je…

 




Parkovací videoseriál (14. díl): Furia al volante Parkovací videoseriál (14. díl): Furia al volante

Delší doba parkování může znamenat ucpanou silnici i…

Audi A3 (1996-2003) - Golf se čtyřmi kruhy Audi A3 (1996-2003) - Golf se čtyřmi kruhy

Revoluční vstup německého luxusního tria do třídy…

 



 
Zázračné přípravky do paliva: Opravdu snižují spotřebu a zvyšují výkon?

Zázračné přípravky do paliva: Opravdu snižují spotřebu a zvyšují výkon?

Dnes 08:00

Náš speciální přípravek nahradí až čtyři běžné přípravky, sníží spotřebu na polovinu, zvýší výkon o 300 % a prodlouží život motoru o deset let. Samozřejmě jen když tomu uvěříte.




Blesk.cz

Německý šéf diplomacie: Pochopil jsem, proč Češi nechtějí uprchlické kvóty

Německý šéf diplomacie: Pochopil jsem, proč Češi…

V Evropské unii bychom se neměli hádat o kvótách. Důležitější je řešit, jak zastavit příliv migrantů. Na…

Unesení novináři v Kolumbii jsou na svobodě: „Naši únosci byli moc milí“

Unesení novináři v Kolumbii jsou na svobodě: „Naši…

Pátrání po biologické matce kolumbijské dívky, kterou adoptovali nizozemští rodiče, se pro dva novináře změnilo…

 

iSport.cz

Dvojčata desetibojaře Dvořáka 20 let po slavné fotce. Co dnes dělají?

Dvojčata desetibojaře Dvořáka 20 let po slavné…

Bylo jim jenom pár týdnů, když jejich fotografie zaplavily noviny v celé zemi. V létě 1997 se desetibojař Tomáš…

MATEMATIKA: Češi, nebo Slováci? O postupu rozhodne skóre, možná i karty

MATEMATIKA: Češi, nebo Slováci? O postupu rozhodne…

Tak to se nečekalo! Portugalci porazili na EURO do 21 let v Polsku Makedonce jen 4:2 a jsou ze hry o postup do…

 

Reflex.cz

Egyptský vůdce se ve videu směje nařízení nosit hidžáb. To není vtip, ale realita v roce 1958

Egyptský vůdce se ve videu směje nařízení nosit…

Potkal jsem představeného muslimského bratrstva a ten mi navrhl, abych přikázal všem ženám v naší zemi zahalovat…

Práce je smysl života. Když nepíšu, je to v prd*li! Podívejte se na ukázku z dokumentu o JXD

Práce je smysl života. Když nepíšu, je to v prd*li!…

Ikona časopisu Reflex pohledem Igora Chauna. V těchto dnech budeme na reflex.cz postupně uvolňovat ukázky z…