reklama


Audi A3 Ambiente 1,8 20V

Audi A3 Ambiente 1,8 20V

 
 

Automobily Audi - vrchol programu koncernu VW v minulém roce doplnil nejmenší model A3, který má podpořit jak prodej dražších A4, tak bojovat v přeplněném segmentu nižší střední třídy s konkurenčním BMW 3 Compact. Udržet snesitelnou cenu pomáhá systém stejné platformy podvozku, který je použit i u Škody Octavia (viz test Octavie) a nového Golfu (viz minulá čísla)

Automobily Audi - vrchol programu koncernu VW v minulém roce doplnil nejmenší model A3, který má podpořit jak prodej dražších A4, tak bojovat v přeplněném segmentu nižší střední třídy s konkurenčním BMW 3 Compact. Udržet snesitelnou cenu pomáhá systém stejné platformy podvozku, který je použit i u Škody Octavia (viz test Octavie) a nového Golfu (viz minulá čísla)

Interiér vozu je vypracován ve výborné kvalitě, za jízdy nic nevrže ani neklepe. Přístrojová deska je přehledná a jednotlivé ovládací prvky se nachází přesně tam, kde mají být. Jedinou chybičkou je malinká odkládací skřínka u spolujezdce, kterou značně omezila montáž airbagu. Tento nedostatek je však úspěšně nahrazen schránkou, která se nachází pod sedadlem spolujezdce.

Již základní výbava Audi A3 je na slušné úrovni a patří do ní např.: 15-ti palcová hliníková kola, dva velkoobjemové airbagy, ABS, posilovač řízení, el. stahování oken i zrcátek, centrální zámek, výškově stavitelný volant i sedadlo řidiče. Námi testovaný vůz byl navíc vybaven automatickou klimatizací a palubním počítačem. Sedadla jsou dobře tvarovaná, tvrdá, takže ani po delší jízdě záda neprotestují. Lze je seřizovat i výškově, což u tohoto kompaktu ocení především ženy. Vzadu je kupodivu celkem dost místa a pro přepravu dvou dospělých poslouží i na větší vzdálenosti. Zadní opěradla jsou samozřejmě sklopná a je možno tímto výrazně zvětšit základní objem zavazadlového prostoru (350 l).

Pětiventilová osmnáctistovka (92 kW), u nás známá především jako žrout paliva z Octavií, se zde chová kultivovaně, postrádá však tah odspodu. Ve vyšších otáčkách je to už výrazně lepší, ale logicky stoupá spotřeba i hluk pronikající do interiéru. Co se týče zvuku motoru, není nepříjemný, ale spíše dobře odladěný pro sportovní charakter Audi A3. Spotřeba se podle palubního počítače pohybovala kolem 10 litrů naturalu na sto kilometrů. Řadící páka je krátká, padne dobře do ruky - řazení jde velmi lehce. Není prakticky možné omylem zařadit jinou rychlost, tak jak se někdy u méně kvalitních vozů stává. Odstupňování převodovky je opět velmi podobné Octavii, tedy dosti lehké. Motor proto na pětku točí ve 120 km/h 3600 otáček, což je poměrně dost.

Jízdní vlastnosti se dají charakterizovat jednoduše: výborné, nezáludné. Brzdy, mimochodem všechny kotoučové, jsou na tom stejně, tedy výborné. Ze stokilometrové rychlosti dokáží zastavit A trojku do 40 metrů. A co je důležité, ani po zahřátí neslábnou!

Jedinou a pro mnohé nepřekonatelnou překážkou při úvahách o koupi tohoto vozu, však přes slušnou výbavu zůstává vysoká cena, odpovídající značce Audi.

Oznámkuj dealera
Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 774 000 Kč Cena v testované výbavě: 774 000 Kč

Základní výbava:15-ti palcová hliníková kola, dva velkoobjemové airbagy, ABS, posilovač řízení, el. stahování oken i zrcátek, centrální zámek, výškově stavitelný volant i sedadlo řidiče. Námi testovaný vůz byl navíc vybaven automatickou klimatizací a palubním počítačem. Sedadla jsou dobře tvarovaná, tvrdá, takže ani po delší jízdě záda neprotestují. Lze je seřizovat i výškově, což u tohoto kompaktu ocení především ženy. Vzadu je kupodivu celkem dost místa a pro přepravu dvou dospělých poslouží i na větší vzdálenosti. Zadní opěradla jsou samozřejmě sklopná a je možno tímto výrazně zvětšit základní objem zavazadlového prostoru (350 l).

Výbava testovaného vozu:základní

Filmová revoluce? Studia chtějí snímky dostat do televizí co nejdříve Filmová revoluce? Studia chtějí snímky dostat do televizí co nejdříve

Fanoušci sledování nejnovější filmových novinek z pohodlí…

Dřív pomáhal Íránu obcházet sankce, teď půjde na popravu Dřív pomáhal Íránu obcházet sankce, teď půjde na popravu

Íránský nejvyšší soud potvrdil trest smrti pro obchodního…

Skončí Alternativa pro ČR? Vláda projedná návrh na pozastavení její činnosti Skončí Alternativa pro ČR? Vláda projedná návrh na pozastavení její činnosti

Vláda by mohla navrhnout Nejvyššímu správnímu soudu, aby…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 5
Zdvihový objem (ccm): 1781
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 92 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 173 / 4100
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 202
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.1
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 9.3 / 5.9 / 7.7
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 350 / 1100
Objem nádrže (l):55
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1140 / 510
Rozměr pneu:0
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4152
b) šířka (mm): 1735
c) výška (mm): 1427
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 7
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 6
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 6
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 6
Odstupňování převodovky: 7
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 7
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,80
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Volkswagen v novém kabátu Volkswagen v novém kabátu

Z důvodu zvětšení výstavní plochy pro neustále se…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Do aut se teď montují čtyři typy světlometů. Vyznáte se v nich? Do aut se teď montují čtyři typy světlometů. Vyznáte se v nich?

Novější a dražší nemusí znamenat ve všech směrech lepší.…

Facelift Mazdy 3 pod drobnohledem: Přehled cen, motorizací a výbav Facelift Mazdy 3 pod drobnohledem: Přehled cen, motorizací a výbav

Nejnovější Mazda 3 se dočkala drobných kosmetických…

 




Parkovací videoseriál (14. díl): Furia al volante Parkovací videoseriál (14. díl): Furia al volante

Delší doba parkování může znamenat ucpanou silnici i…

Audi A3 (1996-2003) - Golf se čtyřmi kruhy Audi A3 (1996-2003) - Golf se čtyřmi kruhy

Revoluční vstup německého luxusního tria do třídy…

 



 
Konec dieselů do roku 2025: Čtyři světové metropole jim zakážou vjezd

Konec dieselů do roku 2025: Čtyři metropole jim zakážou vjezd

Včera

Hon na auta s naftovými motory pokračuje. Čtveřice světových metropolí je nechce vidět na svém území a do devíti let je zakáže.




Blesk.cz

Skupinka žen se poprala na parkovišti: Rvačka vyústila v demoliční derby!

Skupinka žen se poprala na parkovišti: Rvačka…

Tyhle ženy se s tím tedy nepářou! Po internetu koluje drsné video z Los Angeles, které zachycuje hádku a rvačku…

Poslední cesta diktátora Castra: Jeho popel putoval po trase Karavany svobody

Poslední cesta diktátora Castra: Jeho popel putoval…

Desítky tisíc Kubánců se během posledních tří dnů přišly rozloučit se svým revolučním vůdcem Fidelem Castrem,…

 

iSport.cz

Běsnění ve Francii! Fanoušci zranili světlicí hráče Lyonu, zápas ukončili

Běsnění ve Francii! Fanoušci zranili světlicí hráče…

Utkání francouzské fotbalové ligy mezi Metami a Lyonem bylo ve 32. minutě za stavu 1:0 předčasně ukončeno poté,…

Sudí odložil zápas v Ďolíčku. Trávník  vyhřívali pozdě, tvrdí Plzeň i expert

Sudí odložil zápas v Ďolíčku. Trávník vyhřívali…

Utkání 16. kola ePojisteni.cz ligy mezi Bohemians 1905 a vedoucí Plzní bylo odloženo kvůli nezpůsobilé hrací…

 

Reflex.cz

Spekulace roku: Irácký diktátor Saddám Husajn žije a ve skutečnosti řídí Islámský stát on

Spekulace roku: Irácký diktátor Saddám Husajn žije a…

Britský deník Daily Star přišel v pátek s největší konspirační teorií letošního roku – podle jeho zdrojů irácký…

Filmové premiéry: Druhý Anděl páně vede, Santa už je jenom úchyl

Filmové premiéry: Druhý Anděl páně vede, Santa už je…

Na jedné straně geniální animovaná miniatura, čistá a výmluvná i beze slov, na druhé užvaněný Santa, jenž si…

 
 
reklama