Audi A3 Ambiente 1,8 20V

Audi A3 Ambiente 1,8 20V

 
 

Automobily Audi - vrchol programu koncernu VW v minulém roce doplnil nejmenší model A3, který má podpořit jak prodej dražších A4, tak bojovat v přeplněném segmentu nižší střední třídy s konkurenčním BMW 3 Compact. Udržet snesitelnou cenu pomáhá systém stejné platformy podvozku, který je použit i u Škody Octavia (viz test Octavie) a nového Golfu (viz minulá čísla)

Automobily Audi - vrchol programu koncernu VW v minulém roce doplnil nejmenší model A3, který má podpořit jak prodej dražších A4, tak bojovat v přeplněném segmentu nižší střední třídy s konkurenčním BMW 3 Compact. Udržet snesitelnou cenu pomáhá systém stejné platformy podvozku, který je použit i u Škody Octavia (viz test Octavie) a nového Golfu (viz minulá čísla)

Interiér vozu je vypracován ve výborné kvalitě, za jízdy nic nevrže ani neklepe. Přístrojová deska je přehledná a jednotlivé ovládací prvky se nachází přesně tam, kde mají být. Jedinou chybičkou je malinká odkládací skřínka u spolujezdce, kterou značně omezila montáž airbagu. Tento nedostatek je však úspěšně nahrazen schránkou, která se nachází pod sedadlem spolujezdce.

Již základní výbava Audi A3 je na slušné úrovni a patří do ní např.: 15-ti palcová hliníková kola, dva velkoobjemové airbagy, ABS, posilovač řízení, el. stahování oken i zrcátek, centrální zámek, výškově stavitelný volant i sedadlo řidiče. Námi testovaný vůz byl navíc vybaven automatickou klimatizací a palubním počítačem. Sedadla jsou dobře tvarovaná, tvrdá, takže ani po delší jízdě záda neprotestují. Lze je seřizovat i výškově, což u tohoto kompaktu ocení především ženy. Vzadu je kupodivu celkem dost místa a pro přepravu dvou dospělých poslouží i na větší vzdálenosti. Zadní opěradla jsou samozřejmě sklopná a je možno tímto výrazně zvětšit základní objem zavazadlového prostoru (350 l).

Pětiventilová osmnáctistovka (92 kW), u nás známá především jako žrout paliva z Octavií, se zde chová kultivovaně, postrádá však tah odspodu. Ve vyšších otáčkách je to už výrazně lepší, ale logicky stoupá spotřeba i hluk pronikající do interiéru. Co se týče zvuku motoru, není nepříjemný, ale spíše dobře odladěný pro sportovní charakter Audi A3. Spotřeba se podle palubního počítače pohybovala kolem 10 litrů naturalu na sto kilometrů. Řadící páka je krátká, padne dobře do ruky - řazení jde velmi lehce. Není prakticky možné omylem zařadit jinou rychlost, tak jak se někdy u méně kvalitních vozů stává. Odstupňování převodovky je opět velmi podobné Octavii, tedy dosti lehké. Motor proto na pětku točí ve 120 km/h 3600 otáček, což je poměrně dost.

Jízdní vlastnosti se dají charakterizovat jednoduše: výborné, nezáludné. Brzdy, mimochodem všechny kotoučové, jsou na tom stejně, tedy výborné. Ze stokilometrové rychlosti dokáží zastavit A trojku do 40 metrů. A co je důležité, ani po zahřátí neslábnou!

Jedinou a pro mnohé nepřekonatelnou překážkou při úvahách o koupi tohoto vozu, však přes slušnou výbavu zůstává vysoká cena, odpovídající značce Audi.

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 774 000 Kč Cena v testované výbavě: 774 000 Kč

Základní výbava:15-ti palcová hliníková kola, dva velkoobjemové airbagy, ABS, posilovač řízení, el. stahování oken i zrcátek, centrální zámek, výškově stavitelný volant i sedadlo řidiče. Námi testovaný vůz byl navíc vybaven automatickou klimatizací a palubním počítačem. Sedadla jsou dobře tvarovaná, tvrdá, takže ani po delší jízdě záda neprotestují. Lze je seřizovat i výškově, což u tohoto kompaktu ocení především ženy. Vzadu je kupodivu celkem dost místa a pro přepravu dvou dospělých poslouží i na větší vzdálenosti. Zadní opěradla jsou samozřejmě sklopná a je možno tímto výrazně zvětšit základní objem zavazadlového prostoru (350 l).

Výbava testovaného vozu:základní

Foxconn se bojí Trumpa, raději investuje v USA Foxconn se bojí Trumpa, raději investuje v USA

Největší smluvní výrobce elektroniky na světě Foxconn,…

Glosa Jany Havligerové: Vláda přidá každému, na koho se podívá Glosa Jany Havligerové: Vláda přidá každému, na koho se podívá

Stát opět bude přidávat. Úředníkům, policistům, hasičům…

Pobřežní vody v USA zaplní těžební stroje, Trump zrušil zákaz těžby ropy Pobřežní vody v USA zaplní těžební stroje, Trump zrušil zákaz těžby ropy

Americký prezident Donald Trump vydal nařízení otevřít…

Černohorci nejspíše rozšíří řady NATO, zákonodárci ratifikovali členství Černohorci nejspíše rozšíří řady NATO, zákonodárci ratifikovali členství

Černohorští zákonodárci schválili dokument o členství…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 5
Zdvihový objem (ccm): 1781
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 92 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 173 / 4100
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 202
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.1
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 9.3 / 5.9 / 7.7
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 350 / 1100
Objem nádrže (l):55
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1140 / 510
Rozměr pneu:0
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4152
b) šířka (mm): 1735
c) výška (mm): 1427
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 7
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 6
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 6
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 6
Odstupňování převodovky: 7
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 7
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,80
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Nástupce Škody Yeti poprvé na videu! Takto se prohání po českých dálnicích Nástupce Škody Yeti poprvé na videu! Takto se prohání po českých dálnicích

Již brzy odhalí mladoboleslavská automobilka novinku v…

Yeti končí a místo něj Škoda od října nabídne Karoq. Už máme i jeho data Yeti končí a místo něj Škoda od října nabídne Karoq. Už máme i jeho data

Design své letošní hlavní novinky zatím Škoda drží pod…

 




Parkovací videoseriál (14. díl): Furia al volante Parkovací videoseriál (14. díl): Furia al volante

Delší doba parkování může znamenat ucpanou silnici i…

Audi A3 (1996-2003) - Golf se čtyřmi kruhy Audi A3 (1996-2003) - Golf se čtyřmi kruhy

Revoluční vstup německého luxusního tria do třídy…

 



 
Exkluzivní jízdní dojmy se Škodou Karoq. Poprvé za volantem nástupce yetiho

Exkluzivní jízdní dojmy se Škodou Karoq. Poprvé za volantem nástupce yetiho

Dnes 18:50

V Estonsku jsme se poprvé svezli s nástupcem yetiho, karoqem. To ale nebylo jediné překvapení, které na nás čekalo.




Blesk.cz

Finále plesové sezóny? Za velké prachy valčík beznaděje

Finále plesové sezóny? Za velké prachy valčík beznaděje

Sezóna plesů skončila a opět se ukázalo, že i na velkých a prestižních bálech, jakým byl i ten Česko Slovenský v…

Exprezidenta Bushe konečně pustili z nemocnice. Skolil ho zápal plic

Exprezidenta Bushe konečně pustili z nemocnice.…

Bývalý americký prezident George Bush starší se od poloviny dubna zotavoval v houstonské nemocnici z lehkého…

 

iSport.cz

Juventus v Bergamu otočil stav zápasu, ale nakonec bral jen bod

Juventus v Bergamu otočil stav zápasu, ale nakonec…

Fotbalisté Juventusu Turín na cestě za dalším titulem v italské lize přišli v závěru předehrávky 34. kola o…

Pastrňák: Jet na MS bylo jedno z nejtěžších rozhodnutí. Zlato je můj sen

Pastrňák: Jet na MS bylo jedno z nejtěžších…

Bez vytáček přiznává, že to pro něj bylo jedno z nejtěžších rozhodnutí v kariéře. Jít do risku a bez smlouvy v…

 

Reflex.cz

Zázrak! Podvodná „astrální aplikace“ vrací peníze!

Zázrak! Podvodná „astrální aplikace“ vrací peníze!

Když píšu o šmejdech, málokdy se podaří dosáhnout, aby přestali okrádat lidi. A to, že by podfukem získané…

Konec močení ve křoví? Aplikace WCkompas vám ukáže, kde jsou nejbližší veřejné toalety

Konec močení ve křoví? Aplikace WCkompas vám ukáže,…

I když podobné hledání aspoň jednou v životě absolvoval každý z nás, s nápadem na aplikaci přišli pacienti…