Audi A3 e-tron concept: Nová A3 sedan jako plug-in hybrid

Audi A3 e-tron concept: Nová A3 sedan jako plug-in hybrid

 
 
19.4. 2011 David Bureš David Bureš - db.png Google+ profil

Audi se připravuje na výrobu A3 ve verzi sedan. Na autosalonu v Šanghaji automobilka představila tříprostorovou A3 plug-in hybrid kombinující zážehový motor a elektromotor.

Inglostadtská automobilka představila na šanghajském autosalonu studii Audi A3 e-tron concept. Ten volně navazuje na dva letos odhalené koncepty – na A3 sedan z ženevského autosalonu a na elektrický pětidveřový hatchback A3 e-tron, který bude prvním sériově vyráběným elektrickým Audi.

A3 e-tron concept kombinuje dva motory, které dohromady poskytují 175 kW. Výkon benzinového čtyřválce 1,4 TFSI s přeplňováním a přímým vstřikováním je 155 kW. Elektromotor nabízí 20 kW, svoji energii čerpá z lithium-ionových baterií, umístěných za zadními sedadly. Kapacita baterií je 12 kWh, jejich dobíjení probíhá buď během jízdy, nebo z domácí zásuvky.

Technika nestojí na nové platformě MQB. Jedná se totiž o evoluci aktuální architektury PQ35, A3 e-tron concept rozvíjí řešení nově uvedeného modelu RS 3 Sportback.

Pokud oba motory spolupracují, A3 e-tron concept zrychlí z 0-100 km/h za 6,8 s a jede až 231 km/h. Čistě na elektrický pohon ujede sedan 54 km.

Síla motoru je na silnici posílána přes sedmistupňovou dvojspojkovou převodovku S tronic, která nabízí dva režimy řazení – manuální, nebo automatický. V manuálním režimu je ovládána pomocí pádel na volantu.

Křivky elektrického sedanu se proti A3 sedan liší jen v detailech, rozměry jsou totožné – karoserie je dlouhá 4,44 m, široká 1,84 m a 1,39 m vysoká. Audi vůz nazývá notchback sedanem, automobil má tedy siluetu se stupňovitou zádí.

Maska chladiče single-frame vůz opticky rozšiřuje, a tak jako u konceptu A3 sedan je její rám vyroben z karbonem vyztuženého plastu CFRP (Carbon Fibre Reinforced Plastic). Stejný materiál byl použit i na mírně upravený přední spoiler se splitterem zvyšujícím přítlak na předních kolech. Ve spojení s hliníkem bylo CFRP využito také na výrobu difuzoru a vnějších zpětných zrcátek. Hlavní světlomety představují nejnovější evoluci použití LED u automobilky Audi.

Tvary boční siluety jsou pro Audi typické. Skla podle slov automobilky tvoří jednu třetinu výšky auta, zatímco čtveřice dveří a zbytek karoserie dvě třetiny. Kliky dveří z broušeného hliníku jsou zapuštěny do dveří a vysunou se, jen když se jich někdo dotkne. Kola jsou 20palcová a mají rozměry 245/30.

V interiéru jsou čtyři samostatná sedadla a díky rozvoru náprav 2,63 m mají mít dostatek prostoru nejen cestující na předních, ale i na zadních sedadlech, a to především v oblasti kolen. Designéři vsadili na jednoduché tvary s horizontálními liniemi palubní desky a kombinaci bílé s tmavě šedou barvou a hliníkovými doplňky. Kulaté výdechy klimatizace mají odkazovat na turbíny letadel.

Rozdílem oproti studii sedanu A3 je bílý tříramenný volant místo šedého. Tachometr byl nahrazen měřičem výkonu. Ten ukazuje, kolik výkonu má řidič k dispozici. Místo otáčkoměru je ukazatel, který pomocí oranžových a zelených segmentů zobrazuje, odkud vůz čerpá energii, jestli ze spalovacího, elektrického motoru, nebo z kombinací obou. Další displej řidiče informuje o stavu nabití baterie.

Součástí výbavy konceptu je multimediální rozhraní MMI, které zobrazuje informace na 8palcovém displeji na vrchu palubní desky. Na něm je možné rovněž zobrazit tok elektřiny ve voze, spotřebu a míru rekuperace brzdné síly. Multimediální rozhraní zahrnuje i připojení k internetu a je ovládáno přes otočné tlačítko a touchpad na centrální konzoli. Audi tvrdí, že toto intuitivnější řešení se již brzy objeví i v sériových automobilech.

Základem konceptu je RS3 Sportback, které je dárcem podlahové plošiny i náprav. Ty se ovšem dočkaly několika úprav. Přední náprava MacPherson i zadní čtyřramenné zavěšení mají pomocné rámy z vysokopevnostní oceli, samotné zavěšení pak má klíčové části zhotovené z hliníku. Oproti RS 3 Sportback se rozšířil rozchod z 1564 mm na 1572 mm vpředu a z 1528 mm na 1542 mm vzadu.

Váha automobilu je 1.720 kg, což je o 180 kg více než v případě konceptu A3 sedan. Hmotnost snižují hliníkové komponenty jako je kapota, dveře a víko zavazadlového prostoru, jehož objem je 410 litrů.

Vstup Audi do světa elektromotorů je naplánován na rok 2013, kdy se začne vyrábět A3 e-tron. Později se má ve výrobě objevit elektrický sporťák e-tron.

Jake.auto.cz: Audi A3 (přehled testů a dalších článků)

Audi.auto.cz: Vše o značce Audi na auto.cz

Spolupracujeme s TipCars.com
Jasné slovo Martina Čabana: Český Babylon Jasné slovo Martina Čabana: Český Babylon

Čím zhřešily české politické špičky nevíme, ale trest na…

ČSSD rozhodla, že obnoví jednání s hnutím ANO o vládě ČSSD rozhodla, že obnoví jednání s hnutím ANO o vládě

Sociální demokraté podle informací z odpoledního…

Zotavení kryptoměn? Jejich kurzy vzrostly až o desítky procent Zotavení kryptoměn? Jejich kurzy vzrostly až o desítky procent

Ceny kryptoměn zaznamenaly po delší době výrazný nárůst.…

Orbán nehodlá Sorosovi dopřát klid ani po odchodu jeho nadace Orbán nehodlá Sorosovi dopřát klid ani po odchodu jeho nadace

Maďarský premiér Viktor Orbán uvedl, že boj proti…

 
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Lada Vesta Cross už je také jako sedan. Navoněné crossovery strčí do kapsy Lada Vesta Cross už je také jako sedan. Navoněné crossovery strčí do kapsy

Po sedanu, kombi, a oplastovaném praktičtějším provedení…

V garáži Elona Muska zůstala jen dvě klasická auta. E-Type a lidový vůz V garáži Elona Muska zůstala jen dvě klasická auta. E-Type a lidový vůz

V losangeleském domě Elona Muska za v přepočtu 350…

 



Jak tohle mohl někdo přežit? Drsná havárie Audi RS3 v rychlosti 200 km/h Jak tohle mohl někdo přežit? Drsná havárie Audi RS3 v rychlosti 200 km/h

Nehoda se stala na komunikaci, jež před desítkami let…

Okruhové Audi RS3 LMS slaví, už jich je stovka Okruhové Audi RS3 LMS slaví, už jich je stovka

Zákaznickému programu Audi se daří, a to i v kategorii…

 



 
Renault Captur už koupíte s novou třináctistovkou. Na kolik horká motorová novinka přijde?

Renault Captur už koupíte s novou třináctistovkou. Na kolik horká motorová novinka přijde?

Dnes 17:56

Nová metodika měření nám v příštích měsících udělá v motorech pěkný guláš. Jednou z chystaných inovací je i tato třináctistovka.




Blesk.cz

„Prostě nemaká“. ODS tepe hejtmanku Jermanovou, že nechodí do práce

„Prostě nemaká“. ODS tepe hejtmanku Jermanovou, že…

Opoziční ODS kritizuje středočeskou hejtmanku Jaroslavu Pokornou Jermanovou (ANO) za neúčast na jednáních…

Tři hodiny denně mu rodiče odlupují kůži. Nemocnému Martínkovi (7) hrozí, že ho „zaroste“

Tři hodiny denně mu rodiče odlupují kůži. Nemocnému…

Martínek (7) nechodí do školy, učí se doma. Má totiž vrozené genetické onemocnění kůže, která roste mnohem…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018:  kompletní rozpis zápasů, skupiny, play off

Program MS v hokeji 2018: kompletní rozpis zápasů,…

Rok 2018 přináší sportovním fanouškům jeden vrchol za druhým. Po únorové olympiádě v Jižní Koreji odstartuje v…

Rychlý kurt, míče letí. Kdo to první spustí, vyhraje, říká Kvitová

Rychlý kurt, míče letí. Kdo to první spustí,…

V sobotu v pravé poledne otevře Petra Kvitová semifinále Fed Cupu na stuttgartské antuce. Cíl má jasný: urvat…

 

Reflex.cz

Zakázat komunisty? Jak lze rozpustit politickou stranu a proč by to v případě KSČM bylo složité

Zakázat komunisty? Jak lze rozpustit politickou…

V sobotu se v Nymburce koná další sjezd Komunistické strany Čech a Moravy, která je následnickou organizací…

Karel Steigerwald: Vítězný únor podruhé, trapná a ponižující fraška

Karel Steigerwald: Vítězný únor podruhé, trapná a…

Tak prý ČSSD dostala vnitro a kývne za to na trestně stíhaného agenta StB v roli předsedy vlády. Radovat by se…