Audi A3 e-tron concept: Nová A3 sedan jako plug-in hybrid

Audi A3 e-tron concept: Nová A3 sedan jako plug-in hybrid

 
 

Audi se připravuje na výrobu A3 ve verzi sedan. Na autosalonu v Šanghaji automobilka představila tříprostorovou A3 plug-in hybrid kombinující zážehový motor a elektromotor.

Inglostadtská automobilka představila na šanghajském autosalonu studii Audi A3 e-tron concept. Ten volně navazuje na dva letos odhalené koncepty – na A3 sedan z ženevského autosalonu a na elektrický pětidveřový hatchback A3 e-tron, který bude prvním sériově vyráběným elektrickým Audi.

A3 e-tron concept kombinuje dva motory, které dohromady poskytují 175 kW. Výkon benzinového čtyřválce 1,4 TFSI s přeplňováním a přímým vstřikováním je 155 kW. Elektromotor nabízí 20 kW, svoji energii čerpá z lithium-ionových baterií, umístěných za zadními sedadly. Kapacita baterií je 12 kWh, jejich dobíjení probíhá buď během jízdy, nebo z domácí zásuvky.

Technika nestojí na nové platformě MQB. Jedná se totiž o evoluci aktuální architektury PQ35, A3 e-tron concept rozvíjí řešení nově uvedeného modelu RS 3 Sportback.

Pokud oba motory spolupracují, A3 e-tron concept zrychlí z 0-100 km/h za 6,8 s a jede až 231 km/h. Čistě na elektrický pohon ujede sedan 54 km.

Síla motoru je na silnici posílána přes sedmistupňovou dvojspojkovou převodovku S tronic, která nabízí dva režimy řazení – manuální, nebo automatický. V manuálním režimu je ovládána pomocí pádel na volantu.

Křivky elektrického sedanu se proti A3 sedan liší jen v detailech, rozměry jsou totožné – karoserie je dlouhá 4,44 m, široká 1,84 m a 1,39 m vysoká. Audi vůz nazývá notchback sedanem, automobil má tedy siluetu se stupňovitou zádí.

Maska chladiče single-frame vůz opticky rozšiřuje, a tak jako u konceptu A3 sedan je její rám vyroben z karbonem vyztuženého plastu CFRP (Carbon Fibre Reinforced Plastic). Stejný materiál byl použit i na mírně upravený přední spoiler se splitterem zvyšujícím přítlak na předních kolech. Ve spojení s hliníkem bylo CFRP využito také na výrobu difuzoru a vnějších zpětných zrcátek. Hlavní světlomety představují nejnovější evoluci použití LED u automobilky Audi.

Tvary boční siluety jsou pro Audi typické. Skla podle slov automobilky tvoří jednu třetinu výšky auta, zatímco čtveřice dveří a zbytek karoserie dvě třetiny. Kliky dveří z broušeného hliníku jsou zapuštěny do dveří a vysunou se, jen když se jich někdo dotkne. Kola jsou 20palcová a mají rozměry 245/30.

V interiéru jsou čtyři samostatná sedadla a díky rozvoru náprav 2,63 m mají mít dostatek prostoru nejen cestující na předních, ale i na zadních sedadlech, a to především v oblasti kolen. Designéři vsadili na jednoduché tvary s horizontálními liniemi palubní desky a kombinaci bílé s tmavě šedou barvou a hliníkovými doplňky. Kulaté výdechy klimatizace mají odkazovat na turbíny letadel.

Rozdílem oproti studii sedanu A3 je bílý tříramenný volant místo šedého. Tachometr byl nahrazen měřičem výkonu. Ten ukazuje, kolik výkonu má řidič k dispozici. Místo otáčkoměru je ukazatel, který pomocí oranžových a zelených segmentů zobrazuje, odkud vůz čerpá energii, jestli ze spalovacího, elektrického motoru, nebo z kombinací obou. Další displej řidiče informuje o stavu nabití baterie.

Součástí výbavy konceptu je multimediální rozhraní MMI, které zobrazuje informace na 8palcovém displeji na vrchu palubní desky. Na něm je možné rovněž zobrazit tok elektřiny ve voze, spotřebu a míru rekuperace brzdné síly. Multimediální rozhraní zahrnuje i připojení k internetu a je ovládáno přes otočné tlačítko a touchpad na centrální konzoli. Audi tvrdí, že toto intuitivnější řešení se již brzy objeví i v sériových automobilech.

Základem konceptu je RS3 Sportback, které je dárcem podlahové plošiny i náprav. Ty se ovšem dočkaly několika úprav. Přední náprava MacPherson i zadní čtyřramenné zavěšení mají pomocné rámy z vysokopevnostní oceli, samotné zavěšení pak má klíčové části zhotovené z hliníku. Oproti RS 3 Sportback se rozšířil rozchod z 1564 mm na 1572 mm vpředu a z 1528 mm na 1542 mm vzadu.

Váha automobilu je 1.720 kg, což je o 180 kg více než v případě konceptu A3 sedan. Hmotnost snižují hliníkové komponenty jako je kapota, dveře a víko zavazadlového prostoru, jehož objem je 410 litrů.

Vstup Audi do světa elektromotorů je naplánován na rok 2013, kdy se začne vyrábět A3 e-tron. Později se má ve výrobě objevit elektrický sporťák e-tron.

Jake.auto.cz: Audi A3 (přehled testů a dalších článků)

Audi.auto.cz: Vše o značce Audi na auto.cz

Spolupracujeme s TipCars.com
Zeman: Sociální demokracii jsem dlouhodobě upozorňoval, že se Sobotkou nemůže vyhrát Zeman: Sociální demokracii jsem dlouhodobě upozorňoval, že se Sobotkou nemůže vyhrát

Prezident Miloš Zeman pověří sestavením vlády vítěze…

Moskva: Mezinárodní koalice dobyla syrskou Rakku pomocí „barbarského bombardování“ Moskva: Mezinárodní koalice dobyla syrskou Rakku pomocí „barbarského bombardování“

Rusko dnes obvinilo mezinárodní koalici v čele s USA z…

Mohl to být větší úspěch, čeká nás opozice, říká Klaus mladší Mohl to být větší úspěch, čeká nás opozice, říká Klaus mladší

„Opět nás čeká práce v opozici a musíme se s tím…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Vyzkoušeli jsme Škodu Kodiaq Scout. Přináší tato verze něco navíc? Vyzkoušeli jsme Škodu Kodiaq Scout. Přináší tato verze něco navíc?

Co přináší Kodiaq ve verzi Scout? Není to jen designová varianta?

Nové Audi A7 odhaleno. Designem evoluční, ale technikou zase blíž A8 Nové Audi A7 odhaleno. Designem evoluční, ale technikou zase blíž A8

Druhá generace Audi A7 Sportback s sebou přináší evoluční…

 



Jak tohle mohl někdo přežit? Drsná havárie Audi RS3 v rychlosti 200 km/h Jak tohle mohl někdo přežit? Drsná havárie Audi RS3 v rychlosti 200 km/h

Nehoda se stala na komunikaci, jež před desítkami let…

Okruhové Audi RS3 LMS slaví, už jich je stovka Okruhové Audi RS3 LMS slaví, už jich je stovka

Zákaznickému programu Audi se daří, a to i v kategorii…

 



 
Honda T360: Tohle bylo první auto Hondy. Skoro nikdo to ale neví...

Honda T360: Tohle bylo první auto Hondy. Skoro nikdo to ale neví...

Dnes 16:45

Malinký roadster S800 nebyl v rozporu se zažitým názorem tím úplně prvním automobilem japonské značky. Tato pocta náleží vozu z přesně opačného spektra nabídky, a sice drobnému pick-upu T360.




Blesk.cz

Zámek Hluboká má novou prohlídkovou trasu: Ukáže sbírku schwarzenberského stříbra i tapety z krav!

Zámek Hluboká má novou prohlídkovou trasu: Ukáže…

Hostinské komnaty, pokoje pro personál a unikátní sbírka schwarzenberského stříbra. To všechno jsou novinky,…

Adrianek měl žít jeden den, už je tu 18 měsíců. Rodině ale chybí peníze na léčbu

Adrianek měl žít jeden den, už je tu 18 měsíců.…

Malý Adrianek (1,5 roku) spolu s maminkou (29) bojuje, aby se mohl vůbec kdy postavit na nožičky. Jeho zdravotní…

 

iSport.cz

SESTŘIHY: Pavlenka má další nulu, Bayern se dotáhl na Borussii

SESTŘIHY: Pavlenka má další nulu, Bayern se dotáhl…

Fotbalisté Bayernu Mnichov zvítězili gólem Tolissa v devátém kole německé ligy v Hamburku 1:0 a z druhého místa…

Plíšková vlétla do Turnaje mistryň, Venus Williamsovou jasně přehrála

Plíšková vlétla do Turnaje mistryň, Venus…

Česká tenistka Karolína Plíšková vstoupila do Turnaje mistryň v Singapuru jasným vítězstvím nad Venus…

 

Reflex.cz

Zeman pověří Babiše sestavením vlády. Chválil i Okamuru a Bartoše

Zeman pověří Babiše sestavením vlády. Chválil i…

Babišovo ANO ovládlo Česko, sněmovní volby vyhrálo ve všech krajích. Co na to Miloš Zeman? Pochválil šéfa ANO…

Karibská krize: Před 55 lety se svět ocitl na pokraji jaderné apokalypsy

Karibská krize: Před 55 lety se svět ocitl na…

Koncem padesátých let minulého století se první tajemník ústředního výboru Komunistické strany Sovětského svazu…