Audi A3 e-tron concept: Nová A3 sedan jako plug-in hybrid

Audi A3 e-tron concept: Nová A3 sedan jako plug-in hybrid

 
 

Audi se připravuje na výrobu A3 ve verzi sedan. Na autosalonu v Šanghaji automobilka představila tříprostorovou A3 plug-in hybrid kombinující zážehový motor a elektromotor.

Inglostadtská automobilka představila na šanghajském autosalonu studii Audi A3 e-tron concept. Ten volně navazuje na dva letos odhalené koncepty – na A3 sedan z ženevského autosalonu a na elektrický pětidveřový hatchback A3 e-tron, který bude prvním sériově vyráběným elektrickým Audi.

A3 e-tron concept kombinuje dva motory, které dohromady poskytují 175 kW. Výkon benzinového čtyřválce 1,4 TFSI s přeplňováním a přímým vstřikováním je 155 kW. Elektromotor nabízí 20 kW, svoji energii čerpá z lithium-ionových baterií, umístěných za zadními sedadly. Kapacita baterií je 12 kWh, jejich dobíjení probíhá buď během jízdy, nebo z domácí zásuvky.

Technika nestojí na nové platformě MQB. Jedná se totiž o evoluci aktuální architektury PQ35, A3 e-tron concept rozvíjí řešení nově uvedeného modelu RS 3 Sportback.

Pokud oba motory spolupracují, A3 e-tron concept zrychlí z 0-100 km/h za 6,8 s a jede až 231 km/h. Čistě na elektrický pohon ujede sedan 54 km.

Síla motoru je na silnici posílána přes sedmistupňovou dvojspojkovou převodovku S tronic, která nabízí dva režimy řazení – manuální, nebo automatický. V manuálním režimu je ovládána pomocí pádel na volantu.

Křivky elektrického sedanu se proti A3 sedan liší jen v detailech, rozměry jsou totožné – karoserie je dlouhá 4,44 m, široká 1,84 m a 1,39 m vysoká. Audi vůz nazývá notchback sedanem, automobil má tedy siluetu se stupňovitou zádí.

Maska chladiče single-frame vůz opticky rozšiřuje, a tak jako u konceptu A3 sedan je její rám vyroben z karbonem vyztuženého plastu CFRP (Carbon Fibre Reinforced Plastic). Stejný materiál byl použit i na mírně upravený přední spoiler se splitterem zvyšujícím přítlak na předních kolech. Ve spojení s hliníkem bylo CFRP využito také na výrobu difuzoru a vnějších zpětných zrcátek. Hlavní světlomety představují nejnovější evoluci použití LED u automobilky Audi.

Tvary boční siluety jsou pro Audi typické. Skla podle slov automobilky tvoří jednu třetinu výšky auta, zatímco čtveřice dveří a zbytek karoserie dvě třetiny. Kliky dveří z broušeného hliníku jsou zapuštěny do dveří a vysunou se, jen když se jich někdo dotkne. Kola jsou 20palcová a mají rozměry 245/30.

V interiéru jsou čtyři samostatná sedadla a díky rozvoru náprav 2,63 m mají mít dostatek prostoru nejen cestující na předních, ale i na zadních sedadlech, a to především v oblasti kolen. Designéři vsadili na jednoduché tvary s horizontálními liniemi palubní desky a kombinaci bílé s tmavě šedou barvou a hliníkovými doplňky. Kulaté výdechy klimatizace mají odkazovat na turbíny letadel.

Rozdílem oproti studii sedanu A3 je bílý tříramenný volant místo šedého. Tachometr byl nahrazen měřičem výkonu. Ten ukazuje, kolik výkonu má řidič k dispozici. Místo otáčkoměru je ukazatel, který pomocí oranžových a zelených segmentů zobrazuje, odkud vůz čerpá energii, jestli ze spalovacího, elektrického motoru, nebo z kombinací obou. Další displej řidiče informuje o stavu nabití baterie.

Součástí výbavy konceptu je multimediální rozhraní MMI, které zobrazuje informace na 8palcovém displeji na vrchu palubní desky. Na něm je možné rovněž zobrazit tok elektřiny ve voze, spotřebu a míru rekuperace brzdné síly. Multimediální rozhraní zahrnuje i připojení k internetu a je ovládáno přes otočné tlačítko a touchpad na centrální konzoli. Audi tvrdí, že toto intuitivnější řešení se již brzy objeví i v sériových automobilech.

Základem konceptu je RS3 Sportback, které je dárcem podlahové plošiny i náprav. Ty se ovšem dočkaly několika úprav. Přední náprava MacPherson i zadní čtyřramenné zavěšení mají pomocné rámy z vysokopevnostní oceli, samotné zavěšení pak má klíčové části zhotovené z hliníku. Oproti RS 3 Sportback se rozšířil rozchod z 1564 mm na 1572 mm vpředu a z 1528 mm na 1542 mm vzadu.

Váha automobilu je 1.720 kg, což je o 180 kg více než v případě konceptu A3 sedan. Hmotnost snižují hliníkové komponenty jako je kapota, dveře a víko zavazadlového prostoru, jehož objem je 410 litrů.

Vstup Audi do světa elektromotorů je naplánován na rok 2013, kdy se začne vyrábět A3 e-tron. Později se má ve výrobě objevit elektrický sporťák e-tron.

Jake.auto.cz: Audi A3 (přehled testů a dalších článků)

Audi.auto.cz: Vše o značce Audi na auto.cz

Spolupracujeme s TipCars.com
Komentář Bohumila Pečinky: Udej svého živnostníka Komentář Bohumila Pečinky: Udej svého živnostníka

Od poloviny letošního roku odstartuje ministerstvo…

Ludvík chce čtrnáct úředníků na elektronizaci. Za námi už je jen Rumunsko, tvrdí Ludvík chce čtrnáct úředníků na elektronizaci. Za námi už je jen Rumunsko, tvrdí

Elektronizace zdravotnictví vázne. Poslanci uvažují…

Erdogan vyhrožuje Evropě. Chce přehodnocení vztahů od A do Z Erdogan vyhrožuje Evropě. Chce přehodnocení vztahů od A do Z

Turecko po dubnovém referendu o změnách ústavy přehodnotí…

Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace

Oborové svazy a asociace vítají nominaci Jiřího Havlíčka…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění…

Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami

V našem výběru najdete deset současných aut, u kterých se…

 




Audi RS 3 Sportback prošlo faceliftem. Pětiválcová střela nabízí 400 koní! Audi RS 3 Sportback prošlo faceliftem. Pětiválcová střela nabízí 400 koní!

Výkonová válka v segmentu kompaktních hatchbacků…

Audi RS 3 Sedan: Nejvýkonnější zástupce řady A3 (+video) Audi RS 3 Sedan: Nejvýkonnější zástupce řady A3 (+video)

Mezi světové premiéry letošního pařížského autosalonu se…

 



 
Gazela BMW B5 (BMW 2001): Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Gazela BMW B5: Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Včera

V první polovině 70. let vznikl na severní Moravě velmi zajímavý závodní automobil pojmenovaný Gazela. Ač jeho tvůrci vycházeli z oblíbeného kupé 110 R, technicky i tvarově šlo o něco úplně jiného.




Blesk.cz

Chystáte se na páteční flám? Dejte si pozor na otravu alkoholem

Chystáte se na páteční flám? Dejte si pozor na…

Přibližně čtvrtina mužů a pět procent žen pije v Česku pravidelně přes míru. Akutní otrava alkoholem ale nehrozí…

Očima Františky: Deset důvodů proč Barťáka milovat

Očima Františky: Deset důvodů proč Barťáka milovat

Barťákem je samozřejmě myšlen jedinečný filmový a divadelní herec, také producent a ředitel Mezinárodního…

 

iSport.cz

Šlesingr jako Koukalová. Šéfovi biatlonu nepodal ruku, ztratil respekt

Šlesingr jako Koukalová. Šéfovi biatlonu nepodal…

 Sezona již skončila, ale z hlavy to jen tak vyhnat opravdu nejde. Doping. Ostatně když Ondřej Moravec s…

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká Hlaváč v upřímné zpovědi

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká…

Se Spartou prožil bleskový konec ve čtvrtfinále play off. Kometa vyhrála 4:0, pražský hokejový kolos těžce…

 

Reflex.cz

Obchodní inspekce se tuží, mincovní šmejdi dostávají kouř!

Obchodní inspekce se tuží, mincovní šmejdi dostávají kouř!

Jako liberál málokdy tleskám, když se něco řeší represivně. V případě prodejců bezcenných plíšků vydávaných za…

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Stará právnická anekdota praví: Svědek všechno viděl, ale ničemu nerozumí. Soudní znalec všemu rozumí, ale nic…