Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi A3 TDI clubsport quattro: 2.0 TDI (165 kW, 450 Nm ) - nové foto

Audi A3
Audi A3
Audi A3
Audi A3
26 Fotogalerie
Diskuze (155)
Audi upravilo model A3 ve stylu svých závodních vozů. Výsledkem je ostrý hatchback A3 TDI clubsport quattro, který je poháněn motorem 2,0 TDI o výkonu 165 kW.

Pro 27. ročník Wörtherseetour, který proběhne na konci května v rakouské spolkové zemi Korutany, přichystalo Audi studii výkonného modelu A3 s turbodieselem pod kapotou. Ingolstadtská automobilka tak chce předvést potenciál naftových speciálů ze závodu 24 hodin Le Mans a americké Le Mans Series v konceptu, který je mnohem blíže silničním autům.

Karoserie nese mnoho úprav. Mezi ně patří například spoiler na předním nárazníku a nad ním velké nasávací otvory, svislé žebrování masky chladiče single-frame, zvenku připevněné rozšíření blatníků, difuzor na zadním nárazníku nebo zadní přítlačné křídlo. Bodykit je navržen ve stylu závodních vozů A4 DTM. Přední bi-xenonové světlomety jsou doplněné o diodová světla pro denní svícení. Karoserie je dvoubarevná s kombinací laků Ibis White a Briliant Red, které odkazují na rakouskou vlajku. Osmička na dveřích pak značí rok 2008. Sportovní interiér je inspirován Audi R8.

Motor 2,0 TDI s přímým vstřikováním paliva common-rail je naladěný na výkon 165 kW, točivý moment má maximum 450 Nm, které je dostupné už od 1750 ot./min. To představuje měrný výkon 83,8 kW/l a točivý moment 228,7 Nm/l. A3 TDI clubsport quattro díky těmto parametrům zrychlí z 0 na 100 km/h za 6,6 s a dosáhne maximální rychlosti 240 km/h. Motor má rychlou odezvu na plyn a nízkou úroveň vibrací. Svůj podíl na tom má i zcela nové laděné výfukové potrubí s kontrolovatelnými rezonančními komorami pro obě koncovky.

Pohonná jednotka konstrukčně vychází ze sériového 2,0 TDI CR (103 nebo 125 kW), který se montuje do různých modelu VW a Audi. Proti produkční verzi má motor v A3 TDI clubsport větší průřez sacího potrubí a více proměnlivou geometrii lopatek turbodmychadla. Vstřikování má pracovní tlak 1800 bar. Piezo-elektrické vstřikovače mají osm děr, během jedné pracovní doby provede každý až pět vstřiků. Vibrace motoru jsou potlačeny dvěma vyvažovacími hřídeli.

V sacím potrubí se nachází posuvné klapky, které usměrňují víření palivové směsi v závislosti na otáčkách a zatížení. I přes vysoký výkon má motor vysoký podíl recirkulace ochlazených výfukových plynů, což snižuje emise oxidů dusíku. Výkonný čtyřválec tak plní emisní normu Euro 5, která začne platit až v roce 2010.

O přenos síly na kola se stará šestistupňová manuální převodovka se skříní vyrobené z hořčíku. Kulisa řazení je otevřená, má krátké dráhy a je z hliníku. Pohon všech kol využívá elektronicky ovládanou a hydraulicky řízenou mezinápravovou spojku, která je kvůli lepšímu rozložení hmotnosti uložená vzadu. Za běžných podmínek je poháněna pouze přední náprava, ale systém umožňuje rozdělit moment v libovolném poměru vzhledem k momentálním jízdním podmínkám.

Kola mají vpředu zavěšení typu McPherson, vzadu má každé kolo čtyři závěsná ramena. Tlumiče Audi magnetic ride obsahují magneto-reologickou kapalinu, která při působení elektrického napětí mění svoji viskozitu a tím se mění charakteristika tlumiče. Posilovač řízení má klesající účinek se vzrůstající rychlostí jízdy.

Vstoupit do diskuze (155)