Kdo od dvoudveřové variace modelu A4 očekával designovou revoluci, bude výsledkem zklamán. Novinka totiž jako by z oka vypadla předchůdci.

Jak již psal kolega Martin Machala v předchozím článku, světová premiéra nového Audi A5 Coupé proběhla jen pár set metrů od továrny v Ingolstadtu. Na exkluzivní události se sešly stovky hostů z celého světa, mezi nimiž nechyběli ani zástupci automobilky v čele s předsedou představenstva Rupertem Stadlerem, který novinku později ukázal v záři reflektorů.

Navzdory tomu, že se jedná o pouhý derivát s ročními prodeji v řádu desetitisíců, Audi celou akci pojalo vcelku velkolepě. Sezvalo nás pod širé nebe před budovu firemního muzea, kde nás vedle přehlídky historických kupé od značky se čtyřmi kruhy a jejích předchůdců bavil také Mattias Ekström za volantem plivajícího a vřískajícího speciálu RS5 DTM. Naše pozornost se upínala též na rozměrná plátna na okolních budovách, na nichž vedle roztodivných animací probíhala stručná historie elegantních kupátek. Za celým obrázkovým spektáklem stáli mágové z Maďarska, kteří si do Německa přivezli nespočet projektorů.

Davy zvědavců, z části nervózní kvůli potenciální hrozbě deště, před níž nás měly ochránit všudypřítomné deštníky, se dočkaly až zhruba okolo desáté večer, kdy na scénu přijely dva exempláře. Zatímco šedivý kus představoval běžnou A5, červený přijel ve vyšňořené variantě S5 s motorem 3.0 TFSI o výkonu 260 kW. Standardní verze pro začátek dostanou dva benziny a tři diesely se 140 až 210 kW. Samozřejmostí je kombinace vybraných provedení s dvouspojkou DSG, osmistupňovým automatem či pohonem všech kol quattro.

První hodinu se okolo novinky motaly stovky lidí, pořídit čistý snímek, video nebo zabořit pozadí do kožených sedadel bylo prakticky nemožné. K autu jsem se tudíž dostal až chvilku před půlnocí. Nové A5 Coupé nevzniklo úplně na čistém papíře, minimálně z boku totiž náramně připomíná předchůdce, který se neokoukal ani po devíti letech od představení. Návrháři zachovali masivnější zadní boky i vyšší hranu bočních dveří. Koncová světla jsou nyní štíhlejší. Ostatně celé auto působí subtilněji, za což může především přední část.

Ta mě osobně trochu zklamala. Když přehlédnu možná až moc divoce tvarovanou kapotu, musím si postesknout nad trochu „vykulenými“ hlavními světlomety. Sportovně střižený vůz má vyzařovat sílu, drzost a maskulinitu, předek na mě ovšem působí jemně a trochu žensky. A to i s exteriérových paketem S line. Celek je zkrátka takový unisex. Paradoxně jinak uhlazené Audi A4 s opticky nižším těžištěm a úzkými předními světly mi přijde o něco málo agresivnější a nabitější testosteronem.

Se „čtyřkou“ kupé sdílí nejen motory, techniku a platformu MLB Evo, která se podepsala pod až o 60 kg nižší hmotnost, nýbrž i k řidiči lehce natočenou palubní desku s prvotřídním zpracováním, jejíž štíhlou linii narušuje jen trčící displej multimediálního displeje. Ten na rozdíl od sedanu A8 na povel nesplyne s povrchem palubky. Špičkovou elektronickou výbavu doplňuje plná konektivita s chytrými telefony, volitelný virtuální přístrojový štít s obrazovkou o úhlopříčce 12,3“ a záplava bezpečnostních asistentů. Potěšil mě nižší posaz, který ke sportovně laděným kupátkům prostě patří.

Podobně mě zaujala také šířka dveří - jednak rozbíjí jinak celistvou masu plechu a také pomáhá při nastupování a vystupování do druhé řady sedadel. Podobně jako u srovnatelných konkurentů si vzadu pohoví spíše drobnější postavy, na kratších trasách za sebe naskládáte i průměrně rostlého dospělého pasažéra. Je fajn, že designéři zachovali postupně se svažující střechu. Praktičnost A5 Coupé zvýšil o deset litrů větší zavazadelník (465 l) s dostatečně velkým vstupním otvorem, přes nějž sice neprorvete ledničku, ale kufry, tašky a předměty běžných rozměrů spolkne bez problémů.

Zatímco design a motorovou paletu již známe, o cenách se stále diskutuje. České poznáme během léta (pravděpodobně v červenci). S jejich zveřejněním začnou prodejci též přijímat předobjednávky. Uvedení na trh je plánováno na podzim. Dynamičtější S5 Coupé přijde s několikaměsíčním zpožděním, totéž platí také o dalších karosářských variantách Sportback a kabrio.

Jen krátce po světové premiéře se chystají také první mezinárodní jízdy, kde si novinku osaháme i v pohybu. Na dojmy se můžete těšit v následujících týdnech.

Autor: Ondřej Šámal, Auto Tip

Spolupracujeme s TipCars.com
Vláda by měla zrušit memorandum o lithiu, rozhodli poslanci Vláda by měla zrušit memorandum o lithiu, rozhodli poslanci

Sněmovna dnes požádala vládu, aby zrušila platnost…

Wi-fi sítě nemusí být bezpečné, tvrdí belgický vědec Wi-fi sítě nemusí být bezpečné, tvrdí belgický vědec

Vědec z lovaňské univerzity objevil chybu bezdrátového…

Takhle mohl vypadat nástupce legendární Volhy. GAZ 3105 se ale neprosadil Takhle mohl vypadat nástupce legendární Volhy. GAZ 3105 se ale neprosadil

Ruské automobilky hledaly v devadesátých letech různé…

Z investiční firmy zmizely peníze. Místo výplat klientům došlo na zásah policie Z investiční firmy zmizely peníze. Místo výplat klientům došlo na zásah policie

Klienti investiční společnosti PIP Benefits žádají…

 

Štítky Audi Nové modely

 

Přidat názorDiskuse: Audi A5/S5 Coupé: První dojmy







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Deset Deset "nesmrtelných" motorů. Ve výrobě vydržely desítky let

Některé motory se povedou, jiné nikoliv. My jsme pro vás…

Hyundai začne vyrábět ostré verze Tucson N a Kona N Hyundai začne vyrábět ostré verze Tucson N a Kona N

Jihokorejská automobilka Hyundai potvrdila výrobu dalších…

 



Audi A5 Cabriolet nemá daleko k dokonalosti. S5 jede skvěle, ale co diesel? (+videa) Audi A5 Cabriolet nemá daleko k dokonalosti. S5 jede skvěle, ale co diesel? (+videa)

Nová generace oblíbeného kabrioletu od audi vstoupila…

Audi A5 Sportback má fantastický podvozek! Vyzkoušeli jsme jej v Domově quattro Audi A5 Sportback má fantastický podvozek! Vyzkoušeli jsme jej v Domově quattro

Národní tiskovou prezentaci modelu A5 Sportback pořádalo…

 



 
Ford Racing Puma: Speciální Pumu s kořeny v ďábelské skupině B u nás nekoupíte

Ford Racing Puma: Speciální Pumu s kořeny v ďábelské skupině B u nás nekoupíte

Včera

Od ukončení výroby kupé puma uplynulo už 16 let, takže dnes jsou tato auta k mání za cenu jednoho průměrného platu. Racing Puma je ale něco docela jiného...




Blesk.cz

Piva v plechovkách si Češi kupují víc. V restauracích se pije méně

Piva v plechovkách si Češi kupují víc. V…

Prodej piva v českých restauracích a hospodách klesl letos do konce srpna meziročně o 4,2 procenta. O čtyři…

Bezdrátová síť wi-fi není bezpečná! Chyba KRACK ohrožuje počítače, mobily i chytré televize

Bezdrátová síť wi-fi není bezpečná! Chyba KRACK…

Bezdrátovou síť wi-fi používá denně téměř každý uživatel internetu. Připojení přes ni však i k překvapení těch…

 

iSport.cz

Jelínek prožil s Motorem vítěznou premiérou, Vary už vedou jen o bod

Jelínek prožil s Motorem vítěznou premiérou, Vary už…

Trenér Marian Jelínek zažil vítěznou premiéru na lavičce hokejistů Českých Budějovic. Ve 14. kole první ligy…

Hyský po šlágru: Nevěřím, že se Sparta vrátí do boje o druhé místo

Hyský po šlágru: Nevěřím, že se Sparta vrátí do boje…

OČIMA EXPERTA | Nedělní šlágr mezi Spartou a Plzní (0:1) se mu po fotbalové stránce líbil, potěšily ho oba…

 

Reflex.cz

Nejmladším světovým politickým lídrem se stal Rakušan Sebastian Kurz, předstihl i Kim Čong-una

Nejmladším světovým politickým lídrem se stal…

Svět politiky se někdy otevírá i pro hodně mladé lidi, ale aby někdo dosáhl tak závratné kariéry jako Rakušan…

Za meditací do kláštera Däpung aneb Cesta do nebe po tibetsku

Za meditací do kláštera Däpung aneb Cesta do nebe po…

Klášter Däpung, ležící sedm kilometrů severozápadně od Lhasy, je spolu s kláštery Sera a Gandän považován za…