Kdo od dvoudveřové variace modelu A4 očekával designovou revoluci, bude výsledkem zklamán. Novinka totiž jako by z oka vypadla předchůdci.

Jak již psal kolega Martin Machala v předchozím článku, světová premiéra nového Audi A5 Coupé proběhla jen pár set metrů od továrny v Ingolstadtu. Na exkluzivní události se sešly stovky hostů z celého světa, mezi nimiž nechyběli ani zástupci automobilky v čele s předsedou představenstva Rupertem Stadlerem, který novinku později ukázal v záři reflektorů.

Navzdory tomu, že se jedná o pouhý derivát s ročními prodeji v řádu desetitisíců, Audi celou akci pojalo vcelku velkolepě. Sezvalo nás pod širé nebe před budovu firemního muzea, kde nás vedle přehlídky historických kupé od značky se čtyřmi kruhy a jejích předchůdců bavil také Mattias Ekström za volantem plivajícího a vřískajícího speciálu RS5 DTM. Naše pozornost se upínala též na rozměrná plátna na okolních budovách, na nichž vedle roztodivných animací probíhala stručná historie elegantních kupátek. Za celým obrázkovým spektáklem stáli mágové z Maďarska, kteří si do Německa přivezli nespočet projektorů.

Davy zvědavců, z části nervózní kvůli potenciální hrozbě deště, před níž nás měly ochránit všudypřítomné deštníky, se dočkaly až zhruba okolo desáté večer, kdy na scénu přijely dva exempláře. Zatímco šedivý kus představoval běžnou A5, červený přijel ve vyšňořené variantě S5 s motorem 3.0 TFSI o výkonu 260 kW. Standardní verze pro začátek dostanou dva benziny a tři diesely se 140 až 210 kW. Samozřejmostí je kombinace vybraných provedení s dvouspojkou DSG, osmistupňovým automatem či pohonem všech kol quattro.

První hodinu se okolo novinky motaly stovky lidí, pořídit čistý snímek, video nebo zabořit pozadí do kožených sedadel bylo prakticky nemožné. K autu jsem se tudíž dostal až chvilku před půlnocí. Nové A5 Coupé nevzniklo úplně na čistém papíře, minimálně z boku totiž náramně připomíná předchůdce, který se neokoukal ani po devíti letech od představení. Návrháři zachovali masivnější zadní boky i vyšší hranu bočních dveří. Koncová světla jsou nyní štíhlejší. Ostatně celé auto působí subtilněji, za což může především přední část.

Ta mě osobně trochu zklamala. Když přehlédnu možná až moc divoce tvarovanou kapotu, musím si postesknout nad trochu „vykulenými“ hlavními světlomety. Sportovně střižený vůz má vyzařovat sílu, drzost a maskulinitu, předek na mě ovšem působí jemně a trochu žensky. A to i s exteriérových paketem S line. Celek je zkrátka takový unisex. Paradoxně jinak uhlazené Audi A4 s opticky nižším těžištěm a úzkými předními světly mi přijde o něco málo agresivnější a nabitější testosteronem.

Se „čtyřkou“ kupé sdílí nejen motory, techniku a platformu MLB Evo, která se podepsala pod až o 60 kg nižší hmotnost, nýbrž i k řidiči lehce natočenou palubní desku s prvotřídním zpracováním, jejíž štíhlou linii narušuje jen trčící displej multimediálního displeje. Ten na rozdíl od sedanu A8 na povel nesplyne s povrchem palubky. Špičkovou elektronickou výbavu doplňuje plná konektivita s chytrými telefony, volitelný virtuální přístrojový štít s obrazovkou o úhlopříčce 12,3“ a záplava bezpečnostních asistentů. Potěšil mě nižší posaz, který ke sportovně laděným kupátkům prostě patří.

Podobně mě zaujala také šířka dveří - jednak rozbíjí jinak celistvou masu plechu a také pomáhá při nastupování a vystupování do druhé řady sedadel. Podobně jako u srovnatelných konkurentů si vzadu pohoví spíše drobnější postavy, na kratších trasách za sebe naskládáte i průměrně rostlého dospělého pasažéra. Je fajn, že designéři zachovali postupně se svažující střechu. Praktičnost A5 Coupé zvýšil o deset litrů větší zavazadelník (465 l) s dostatečně velkým vstupním otvorem, přes nějž sice neprorvete ledničku, ale kufry, tašky a předměty běžných rozměrů spolkne bez problémů.

Zatímco design a motorovou paletu již známe, o cenách se stále diskutuje. České poznáme během léta (pravděpodobně v červenci). S jejich zveřejněním začnou prodejci též přijímat předobjednávky. Uvedení na trh je plánováno na podzim. Dynamičtější S5 Coupé přijde s několikaměsíčním zpožděním, totéž platí také o dalších karosářských variantách Sportback a kabrio.

Jen krátce po světové premiéře se chystají také první mezinárodní jízdy, kde si novinku osaháme i v pohybu. Na dojmy se můžete těšit v následujících týdnech.

Autor: Ondřej Šámal, Auto Tip

Spolupracujeme s TipCars.com
Výrobce espézetek čeká horká valná hromada, v bývalém Neographu se bojí podpásovek Výrobce espézetek čeká horká valná hromada, v bývalém Neographu se bojí podpásovek

Spletitá kauza bývalé papírny Neograph se může ještě více…

Tillerson: Trump podporuje alianční princip Tillerson: Trump podporuje alianční princip "jeden za všechny"

Americký prezident Donald Trump podporuje pátý článek…

Senátoři brání zařazení tradiční čínské medicíny do běžného zdravotnictví Senátoři brání zařazení tradiční čínské medicíny do běžného zdravotnictví

Přes senátní výbor pro zdravotnictví a sociální politiku…

Median: Krize ovlivnila preference, ČSSD ztrácela více než ANO Median: Krize ovlivnila preference, ČSSD ztrácela více než ANO

Vládní krize, která oslabila jmenováním nového ministra…

 

Štítky Audi Nové modely

 

Přidat názorDiskuse: Audi A5/S5 Coupé: První dojmy







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí

Není žádným tajemstvím, že dříve slavná italská…

Frajerské otočení řidič Range Roveru nezvládl. Pokus skončil kotoulem Frajerské otočení řidič Range Roveru nezvládl. Pokus skončil kotoulem

O pojmu J-Turn jste jistě již slyšeli. Jedná se o rychlé…

 




Audi A5 Cabriolet nemá daleko k dokonalosti. S5 jede skvěle, ale co diesel? (+videa) Audi A5 Cabriolet nemá daleko k dokonalosti. S5 jede skvěle, ale co diesel? (+videa)

Nová generace oblíbeného kabrioletu od audi vstoupila…

Audi A5 Sportback má fantastický podvozek! Vyzkoušeli jsme jej v Domově quattro Audi A5 Sportback má fantastický podvozek! Vyzkoušeli jsme jej v Domově quattro

Národní tiskovou prezentaci modelu A5 Sportback pořádalo…

 



 
Převodovky: Čeká nás trojspojkový automat? A dvourychlostní zpátečka?

Převodovky: Čeká nás trojspojkový automat? A dvourychlostní zpátečka?

Včera

V blízké budoucnosti nabídnou automobilové převodovky ještě více převodů. S jejich rostoucím počtem už dvě spojky stačit nebudou. Víte proč?




Blesk.cz

Dětský den s Jakubem Vágnerem: Rybář zve všechny malé i velké na atraktivní program!

Dětský den s Jakubem Vágnerem: Rybář zve všechny…

Rybářská školička, spousta atrakcí, hudební vystoupení, to je jen pár důvodů, proč v sobotu 3. června vyrazit na…

Detonátor i zbytky šrapnelů: V Manchesteru zabíjela důmyslná bomba

Detonátor i zbytky šrapnelů: V Manchesteru zabíjela…

Bomba použitá při teroristickém útoku v Manchesteru byla velmi pečlivě složená a obsahovala silnou nálož. Na…

 

iSport.cz

United jsou šampioni! Finálovou výhru zařídili Pogba a Mchitarjan

United jsou šampioni! Finálovou výhru zařídili Pogba…

Fotbalisté Manchesteru United poprvé v historii vyhráli Evropskou ligu. Svěřenci Josého Mourinha ve finále ve…

Italský kouč Stramaccioni je v Praze! Brzy podepíše smlouvu se Spartou

Italský kouč Stramaccioni je v Praze! Brzy podepíše…

Ital Andrea Stramaccioni, který se stane novým trenérem Sparty, už přiletěl do Prahy. Jedenačtyřicetiletý kouč…

 

Reflex.cz

Velká válka je tady! Nová řada Game of Thrones se představila v plnohodnotné ukázce

Velká válka je tady! Nová řada Game of Thrones se…

Nejdřív jsme koukali, jak se rozpouští led s datem vysílání 17. července 2017. Pak jsme sledovali, jak k trůnu…

Čeští fotografové: Zdeněk Thoma a osudová Asie aneb Cesta dobrodruhů do Japonska

Čeští fotografové: Zdeněk Thoma a osudová Asie aneb…

Jeho první velká cesta stopem do Japonska nebyla ani přímočará, ani lehká. Zdeňka Thomu ale definitivně…