Audi A6 2,7T quattro - klidná síla (11/2002)

Audi A6 2,7T quattro - klidná síla (11/2002)

 
 

Audi A6 je již řadu let v prodeji (první "á-šestku" jsme testovali v únoru 1998) a po testech verzí , a  jsme získali k vyzkoušení zajímavou verzi s motorem označeným 2,7T. A protože jsme se již popisu vozu věnovali dostatečně v minulých testech, zaměříme se nyní především na pohonnou jednotku a jízdní vlastnosti.

Audi A6 je již řadu let v prodeji (první "á-šestku" jsme testovali v únoru 1998) a po testech verzí 2,4 V6, 3,0 V6 Avantallroad quattro 2,5 TDI jsme získali k vyzkoušení zajímavou verzi s motorem označeným 2,7T. A protože jsme se již popisu vozu věnovali dostatečně v minulých testech, zaměříme se nyní především na pohonnou jednotku a jízdní vlastnosti.

Audi A6 2,7T quattro je osazeno vidlicovým šestiválcem dopovaným dvěma turbodmychadly, což se blahodárně odrazilo ve výkonu, který postaru vychází na kulatých 250 k, v aktuálních jednotkách to znamená 184 kW. Turbodmychadla mají vždy příznivý dopad na průběh točivého momentu, což v tomto případě znamená 350 Nm v širokém rozmezí otáček 1800-4500. Kdo by ale čekal o tohoto motoru extrémní dravost, bude asi zklamán. Charakteristika motoru 2,7T je spíše ve vysoké kultivovanosti a plynulém zátahu, který posádku vozu mocně zatlačuje do sedadel. Náběh dmychadel je poměrně rychlý, ale klasická, krátká "turbodíra" při prudkém sešlápnutí plynu je zde stále. Ve vyšších otáčkách má pak motor samozřejmě dostatek elánu pro sportovní jízdu a bezpečné předjíždění. Zajímavé je relativně měkké naladění podvozku, které vcelku úspěšně pohlcovalo nerovnosti našich silnic. Zatímco někteří motorističtí novináři kritizovali toto odpružení kvůli jeho vlivu na nesportovní jízdní vlastnosti, přikláněl bych se osobně spíše k pochopení konstruktérů. Tohle auto zjevně nebylo zkonstruováno pro extrémě-sportovní styl jízdy s tvrdším podvozkem, který dá posádce pocítit každou nerovnost. A6 2,7T je podle mě naopak vozem pro svižnou jízdu na dlouhé vzdálenosti, která spojuje požitek z jízdy s pohodlím, které supersporty typu Audi S6 či RS6 nemohou díky velmi tuhému odpružení nabídnout. Pohon všech kol quattro pomáhá při rozjezdech krotit velký točivý moment a v prudce projížděných zatáčkách se zkoušený automobil chová neutrálně bez náznaku nedotáčivosti. Brzdová soustava je dostatečně dimenzována (především přední ventilované kotouče mají úctyhodný rozměr) pro několikeré opakované brzdění a její účinek neslábe.

Šestistupňová manuální převodovka se zdá být pro velký rozsah točivého momentu motoru 2,7T až zbytečná, ale při klidné jízdě není problém řadit postupem 1,2,4,6 a ušetřit si tím mačkání poměrně tuhé spojky. Řazení však bylo poněkud "rozviklané" a občas se špatně řadil první rychlostní stupeň.

Vnější design tohoto vozu se od sériové produkce příliš neliší a nebýt dvou koncovek výfukůa drobného označení na víku kufru, tak ani není poznat, jak zajímavý motor pohání tento vůz. Průměrná potřeba 12,8 l/100 km plně odpovídala síle motoru a nepřesáhla přijatelnou míru. Cena Audi A6 2,7T quattro však není nízká (1.580.000,-) a mnoho motorů v nabídce pro A6 mu zdatně konkuruje především cenou- ať už se podíváme na atmosferické šestiválce nebo populární přeplňované vznětové 2,5 TDI.

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 1 580 000 Kč Cena v testované výbavě: 1 748 758 Kč

Základní výbava:ABS, airbag řidiče a spolujezdce, hlavový airbag SIDEGUARD včetně bočních airbagů vpředu i vzadu, automatická klimatizace s regulací pravé a levé strany (bez freonů), bezpečnostní sloupek řízení, podélně i výškově nastavitelný, dálkově ovládané centrální zamykání, dělící síť výsuvná mezi zavazadlovým prostorem a zadními sedadly (pro Avant), determální skla - zeleně tónovaná, elektrické ovládání oken vpředu i vzadu, ESP - elektronický stabilizační program včetně brzdového asistentu, imobilizér, kožený čtyřramenný volant, mlhové světlomety, obložení interiéru hliníkem Karo, posilovač řízení, potahy sedadel - látka Chess, rádio Concert s 8 reproduktory, ukazatel venkovní teploty, vnější zpětná zrcátka el. nastavitelná a vyhřívaná, asférické na straně řidiče, xenonová světla s ostřikovači světlometů, zadní opěradlo dělené a sklopné 1/3 ku 2/3.

Výbava testovaného vozu:základní + kožený sportovní volant (+ 5.257,-), sportovní sedadla vpředu (+18.801,-), rádio Symphony (+20.032,-), systém reproduktorů BOSE (+23.111,-), střední loketní opěrka vpředu (+11.129,-), vak na lyže (+7.767,-), vnitřní zpětné zrcátko automaticky zaclonitelné (+4.783,-), tempomat (+15.439,-), FIS - informační systém řidiče (+9.472,-), plné lakování nárazníků a prahů dveří v barvě karoserie (+17.875,-), metalický lak (+24.910,-), hliníková litá kola v 5paprskovém hvězdicovém designu, velikost 7,5Jx17 s pneumatikami 235/45 R17 (+10.182,-)

České firmy podepsaly v Rusku kontrakty za devatenáct miliard korun České firmy podepsaly v Rusku kontrakty za devatenáct miliard korun

České firmy dnes podepsaly v Moskvě smlouvy a dohody za…

Ve stavebnictví zuří cenová válka, říká majitel Geosan Group Kostka Ve stavebnictví zuří cenová válka, říká majitel Geosan Group Kostka

Byznysmen Luděk Kostka z Velimi na Kolínsku vyrostl…

Největší podporu mezi kandidáty na prezidenta má Zeman Největší podporu mezi kandidáty na prezidenta má Zeman

Z kandidátů na prezidenta má mezi oprávněnými voliči…

Medveděv se distancoval od článku o invazi ruských vojsk do Československa Medveděv se distancoval od článku o invazi ruských vojsk do Československa

Ruský premiér Dmitrij Medveděv se dnes distancoval od…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 6 / 5
Zdvihový objem (ccm): 2671
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 184 / 5800
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 350 / 1800 - 4500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 248
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 6.8
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 16.6 / 8.8 / 11.6
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 434 / -
Objem nádrže (l):70
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1660 / 550
Rozměr pneu:215/55 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4796
b) šířka (mm): 1810
c) výška (mm): 1453
d) rozvor (mm): 2759
e) rozchod vpředu (mm): 1540
f) rozchod vzadu (mm): 1569
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 880 / 1110
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 600 / 850
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):930
k) šířka vpředu (mm): 1500
l) šířka vzadu (mm): 1460
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 610
výška opěradla vzadu (mm): 600
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 10
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 9
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 10
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 10
Hlučnost v vyšších otáčkách: 9
Spotřeba: 7
Odstupňování převodovky: 10
Snadnost řazení: 7
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 10
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,73
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Kupujete ojeté auto? 10 tipů, jak zdarma a jednoduše zjistit jeho reálnou kondici Kupujete ojeté auto? 10 tipů, jak zdarma a jednoduše zjistit jeho reálnou kondici

Při nákupu ojetiny s vyplatí sledovat i zdánlivé…

Nový Mercedes-Benz G odhalil interiér. Téměř nic nebude jako dřív… Nový Mercedes-Benz G odhalil interiér. Téměř nic nebude jako dřív…

Nová generace legendárního „géčka“ bude oficiálně…

 



Audi A6 (1997-2005) - kroužková vazba Audi A6 (1997-2005) - kroužková vazba

Když se řekne německé auto z Bavorska, každého hned…

Systém quattro pro vozy Audi A6/A6 Avant zdarma Systém quattro pro vozy Audi A6/A6 Avant zdarma

Až do konce letošního roku mohou zájemci o…

 



 
Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Z pólu rovnou na golf!

TEST: Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Z pólu rovnou na golf!

Dnes 12:51

Polo existuje téměř stejně dlouho jako golf, avšak renomé většího sourozence nikdy nedosáhlo. V každé další generaci se však golfu přibližuje stále více a to nejen vzhledem, ale i jízdní projevem.




Blesk.cz

Fanoušci blues-rockové kapely řičeli blahem: Kaleo vyprodali celou Lucernu

Fanoušci blues-rockové kapely řičeli blahem: Kaleo…

Islandská kapela Kaleo, která zažila celosvětový úspěch se svým debutovým albem v roce 2016, dorazila konečně i…

Recenze: Čarodějův učedník míří na venkov za unesenými dětmi a jednorožci

Recenze: Čarodějův učedník míří na venkov za…

Peter Grant z pera britského spisovatele Bena Aaronovitche se vrací již popáté. Mladý čarodějův učeň, který je…

 

iSport.cz

Hollweg hitoval, Preisinger díky tomu prolomil smůlu: Klepaly se mi ruce

Hollweg hitoval, Preisinger díky tomu prolomil…

V divokou přestřelku vedoucí Plzně s Brnem přispěl dlouho dřímající střelec Miroslav Indrák k vítězství Indiánů…

Tenisová bomba! Štěpánek bude trénovat kamaráda Djokoviče

Tenisová bomba! Štěpánek bude trénovat kamaráda Djokoviče

Logickou a nesmírně atraktivní cestou vedou další kroky brzy devětatřicetiletého Radka Štěpánka. Podle zdrojů…

 

Reflex.cz

Kauza Hlavatý: Senátor, poslanec, senátor. Kurňa, tak už se, chlapisko, rozhodni, kým chceš být!

Kauza Hlavatý: Senátor, poslanec, senátor. Kurňa,…

Na Trutnovsku budou zase senátní volby. Přesněji napsáno – v doplňujících senátních volbách na Trutnovsku se 5.…

Fotka imitovaného orálního sexu zmařila svatbu mnoha párů na řeckém ostrově Rhodos

Fotka imitovaného orálního sexu zmařila svatbu mnoha…

Britové Carly a Matthew Lunnovi si 25. září splnili sen. Na řeckém ostrově Rhodos se za účasti desítek rodinných…