Audi A6 2,7T quattro - klidná síla (11/2002)

Audi A6 2,7T quattro - klidná síla (11/2002)

 
 

Audi A6 je již řadu let v prodeji (první "á-šestku" jsme testovali v únoru 1998) a po testech verzí , a  jsme získali k vyzkoušení zajímavou verzi s motorem označeným 2,7T. A protože jsme se již popisu vozu věnovali dostatečně v minulých testech, zaměříme se nyní především na pohonnou jednotku a jízdní vlastnosti.

Audi A6 je již řadu let v prodeji (první "á-šestku" jsme testovali v únoru 1998) a po testech verzí 2,4 V6, 3,0 V6 Avantallroad quattro 2,5 TDI jsme získali k vyzkoušení zajímavou verzi s motorem označeným 2,7T. A protože jsme se již popisu vozu věnovali dostatečně v minulých testech, zaměříme se nyní především na pohonnou jednotku a jízdní vlastnosti.

Audi A6 2,7T quattro je osazeno vidlicovým šestiválcem dopovaným dvěma turbodmychadly, což se blahodárně odrazilo ve výkonu, který postaru vychází na kulatých 250 k, v aktuálních jednotkách to znamená 184 kW. Turbodmychadla mají vždy příznivý dopad na průběh točivého momentu, což v tomto případě znamená 350 Nm v širokém rozmezí otáček 1800-4500. Kdo by ale čekal o tohoto motoru extrémní dravost, bude asi zklamán. Charakteristika motoru 2,7T je spíše ve vysoké kultivovanosti a plynulém zátahu, který posádku vozu mocně zatlačuje do sedadel. Náběh dmychadel je poměrně rychlý, ale klasická, krátká "turbodíra" při prudkém sešlápnutí plynu je zde stále. Ve vyšších otáčkách má pak motor samozřejmě dostatek elánu pro sportovní jízdu a bezpečné předjíždění. Zajímavé je relativně měkké naladění podvozku, které vcelku úspěšně pohlcovalo nerovnosti našich silnic. Zatímco někteří motorističtí novináři kritizovali toto odpružení kvůli jeho vlivu na nesportovní jízdní vlastnosti, přikláněl bych se osobně spíše k pochopení konstruktérů. Tohle auto zjevně nebylo zkonstruováno pro extrémě-sportovní styl jízdy s tvrdším podvozkem, který dá posádce pocítit každou nerovnost. A6 2,7T je podle mě naopak vozem pro svižnou jízdu na dlouhé vzdálenosti, která spojuje požitek z jízdy s pohodlím, které supersporty typu Audi S6 či RS6 nemohou díky velmi tuhému odpružení nabídnout. Pohon všech kol quattro pomáhá při rozjezdech krotit velký točivý moment a v prudce projížděných zatáčkách se zkoušený automobil chová neutrálně bez náznaku nedotáčivosti. Brzdová soustava je dostatečně dimenzována (především přední ventilované kotouče mají úctyhodný rozměr) pro několikeré opakované brzdění a její účinek neslábe.

Šestistupňová manuální převodovka se zdá být pro velký rozsah točivého momentu motoru 2,7T až zbytečná, ale při klidné jízdě není problém řadit postupem 1,2,4,6 a ušetřit si tím mačkání poměrně tuhé spojky. Řazení však bylo poněkud "rozviklané" a občas se špatně řadil první rychlostní stupeň.

Vnější design tohoto vozu se od sériové produkce příliš neliší a nebýt dvou koncovek výfukůa drobného označení na víku kufru, tak ani není poznat, jak zajímavý motor pohání tento vůz. Průměrná potřeba 12,8 l/100 km plně odpovídala síle motoru a nepřesáhla přijatelnou míru. Cena Audi A6 2,7T quattro však není nízká (1.580.000,-) a mnoho motorů v nabídce pro A6 mu zdatně konkuruje především cenou- ať už se podíváme na atmosferické šestiválce nebo populární přeplňované vznětové 2,5 TDI.

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 1 580 000 Kč Cena v testované výbavě: 1 748 758 Kč

Základní výbava:ABS, airbag řidiče a spolujezdce, hlavový airbag SIDEGUARD včetně bočních airbagů vpředu i vzadu, automatická klimatizace s regulací pravé a levé strany (bez freonů), bezpečnostní sloupek řízení, podélně i výškově nastavitelný, dálkově ovládané centrální zamykání, dělící síť výsuvná mezi zavazadlovým prostorem a zadními sedadly (pro Avant), determální skla - zeleně tónovaná, elektrické ovládání oken vpředu i vzadu, ESP - elektronický stabilizační program včetně brzdového asistentu, imobilizér, kožený čtyřramenný volant, mlhové světlomety, obložení interiéru hliníkem Karo, posilovač řízení, potahy sedadel - látka Chess, rádio Concert s 8 reproduktory, ukazatel venkovní teploty, vnější zpětná zrcátka el. nastavitelná a vyhřívaná, asférické na straně řidiče, xenonová světla s ostřikovači světlometů, zadní opěradlo dělené a sklopné 1/3 ku 2/3.

Výbava testovaného vozu:základní + kožený sportovní volant (+ 5.257,-), sportovní sedadla vpředu (+18.801,-), rádio Symphony (+20.032,-), systém reproduktorů BOSE (+23.111,-), střední loketní opěrka vpředu (+11.129,-), vak na lyže (+7.767,-), vnitřní zpětné zrcátko automaticky zaclonitelné (+4.783,-), tempomat (+15.439,-), FIS - informační systém řidiče (+9.472,-), plné lakování nárazníků a prahů dveří v barvě karoserie (+17.875,-), metalický lak (+24.910,-), hliníková litá kola v 5paprskovém hvězdicovém designu, velikost 7,5Jx17 s pneumatikami 235/45 R17 (+10.182,-)

Zachrání Air Berlin jiné aerolinky? Podívejte se na fotogalerii flotily problematické firmy Zachrání Air Berlin jiné aerolinky? Podívejte se na fotogalerii flotily problematické firmy

Druhé největší německé aerolinky, které nedávno skončily…

Trumpovi se rozpadl další poradní výbor, téměř všichni členové rezignovali Trumpovi se rozpadl další poradní výbor, téměř všichni členové rezignovali

Téměř všichni členové dalšího poradního výboru amerického…

Trump propustil svého stratéga, který mu pomohl vyhrát volby Trump propustil svého stratéga, který mu pomohl vyhrát volby

Hlavní stratég Bílého domu Steve Bannon ještě dnes opustí…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 6 / 5
Zdvihový objem (ccm): 2671
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 184 / 5800
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 350 / 1800 - 4500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 248
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 6.8
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 16.6 / 8.8 / 11.6
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 434 / -
Objem nádrže (l):70
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1660 / 550
Rozměr pneu:215/55 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4796
b) šířka (mm): 1810
c) výška (mm): 1453
d) rozvor (mm): 2759
e) rozchod vpředu (mm): 1540
f) rozchod vzadu (mm): 1569
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 880 / 1110
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 600 / 850
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):930
k) šířka vpředu (mm): 1500
l) šířka vzadu (mm): 1460
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 610
výška opěradla vzadu (mm): 600
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 10
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 9
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 10
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 10
Hlučnost v vyšších otáčkách: 9
Spotřeba: 7
Odstupňování převodovky: 10
Snadnost řazení: 7
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 10
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,73
 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
10 nejspolehlivějších ojetých SUV do půl milionu. Vítěz sem možná nepatří 10 nejspolehlivějších ojetých SUV do půl milionu. Vítěz sem možná nepatří

Kategorie SUV je v současné době zažívá obrovský boom.…

Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc? Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou…

 



Audi A6 (1997-2005) - kroužková vazba Audi A6 (1997-2005) - kroužková vazba

Když se řekne německé auto z Bavorska, každého hned…

Systém quattro pro vozy Audi A6/A6 Avant zdarma Systém quattro pro vozy Audi A6/A6 Avant zdarma

Až do konce letošního roku mohou zájemci o…

 



 
Rok a půl s povinnými reflexními prvky: Skutečně zachraňují chodce?

Rok a půl s povinnými reflexními prvky: Skutečně zachraňují chodce?

Dnes 08:00

Už osmnáct měsíců musí chodci mimo obec nosit reflexní prvky. Dělají to? A jak se to projevilo ve statistikách?




Blesk.cz

Jaké to je svléknout se před tisícovkou lidí? Katka (24) v roli nahé modelky

Jaké to je svléknout se před tisícovkou lidí? Katka…

„V poslední době řeším nedostatečnou sebedůvěru a komplexy," prozradila Katka (24), která přijela na…

Aby ochránil syna, udělal ze sebe štít. Při teroru v Barceloně zemřel i Bruno

Aby ochránil syna, udělal ze sebe štít. Při teroru v…

Bruno Gulotta (†35) byl se svojí ženou Martinou (28) a jejich dvěma malými dětmi v Barceloně na dovolené. Když…

 

iSport.cz

VIDEO: Valencia těsně porazila Las Palmas, slaví i Leganés

VIDEO: Valencia těsně porazila Las Palmas, slaví i Leganés

Fotbalisté Valencie vstoupili do nového ročníku španělské La Ligy výhrou. Na domácím hřišti porazili Las Palmas…

CELÝ SESTŘIH: Sparta – Slovácko 1:0. Lafata rozhodl, další gól mu vzali

CELÝ SESTŘIH: Sparta – Slovácko 1:0. Lafata rozhodl,…

Fotbalisté Sparty porazili v úvodním zápase 4. kola Het ligy Slovácko 1:0. Jediný gól vstřelil po hodně hry…

 

Reflex.cz

Nazlobení senioři: Co je nutné vydržet při péči o starého člověka

Nazlobení senioři: Co je nutné vydržet při péči o…

Jen ten, kdo se staral o starého člověka na konci jeho cesty, ví, co je nutné někdy vydržet.

Poklad v pangejtu: Černý bez jako lékárna na spoustu neduhů

Poklad v pangejtu: Černý bez jako lékárna na spoustu neduhů

Bezové keře jsme si zvykli vnímat takřka jako plevel. Odolný bez roste na kdejaké skládce a lemuje pangejty, což…