Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Audi A6 Avant 3,0 Quattro

Tomáš Zajíček
Diskuze (10)

Modernizaci řady A6 se pro tentokrát ani nedá říkat facelift (což se dá volně přeložit jako vylepšení vzhledu). Oku viditelných změn je totiž na tomto poměrně konzervativním autě jen málo. O to více vynikají na první pohled neznatelné, technické změny, které posouvají tento již beztak propracovaný vůz ještě výše.

Na námi testované variantě Avant s třílitrovým šestiválcem v kombinaci s automatickou převodovkou se tedy budeme soustředit především na změny v interiéru a také celé pohonné soustavy.

V interiéru zaujme Audi především důrazem na vysokou kvalitu zpracování, použité kvalitní materiály a také prostornost. Přední sedadla poskytují velmi dobré boční vedení, jsou však poměrně dost tuhá. Všechna tři místa vzadu mají samostatné tříbodové pásy, a prostor na nich je ve všech směrech dostatečný. Dokonce i v případě posunutí předních sedadel maximálně vzad, zbývá pro nohy cestujících vzadu ještě rozumný prostor.

Luxusní čalounění doplňují béžové koberečky na podlaze, stejným materiálem je vyložen také zavazadlový prostor. Toto "luxusní vybavení" na které narazíme i ve vozech Octavia a Fabia je podle nás velmi nepraktické na údržbu, zvláště v zimním období. Ale ani v průběhu testování uprostřed léta jsme se nevyhnuli občasnému zašpinění, které je na světlém povrchu okamžitě nepříjemně znát... Když už mluvíme o modelech Škoda, překvapily nás ovládací páčky pod volantem A6, které jsou zcela shodné s těmi, co vídáme ve Fabiích a Octaviích. Na funkčnosti vozu to samozřejmě neubírá, ale u auta za 2 miliony, tato míra unifikace, přece jen překvapí. Ostatní ovládací prvky jsou tradičně velmi dobře přístupné, autorádio nestandardních rozměrů je navíc ukryto za odklopným panelem s dřevěnou dekorací. Další novinkou je multifunkční volant s ovládáním převodovky Tiptronic. Tento volant umožňuje řidiči přepínat mezi automatickým a manuálním řazením pouhým stiskem tlačítka bez nutnosti sundávat ruce z volantu. To je výhodné zejména při nutnosti řadit pouze o jeden stupeň dolů při předjíždění. Ve standardní výbavě najdeme mimo jiné i osm airbagů.

Potěšil nás také bohatý výběr odkládacích prostor, mezi kterými vynikají velmi praktické odklápěcí boční kapsy ve dveřích a zásuvky na drobnosti pod sedadly.

Zavazadlový prostor má díky systému pohonu všech kol poněkud menší objem, jeho podlaha je však zcela rovná a využití rozšiřuje možnost sklápění dělených zadních sedadel. Nakládací hrana je chráněna lesklým hliníkovým profilem, který nejeví sklony k opotřebování.

Testovaná A6 byla vybavena novým zážehovým šestiválcem s proměnným časováním ventilů a pěti ventily na válec. Určitým zklamáním byla kombinace třílitrového motoru s automatickou pětistupňovou převodovkou Tiptronic. Vzhledem k velmi těžkému zpřevodování (především dvojka) se výkon a především tah motoru zdál neodpovídající teoretickým, velmi dobrým, parametrům (162 kW, 300 Nm). Motor má navíc výrazný "bručivý" zvuk pronikající do interiéru, kterým se konstruktéři zřejmě snažili naznačit výkon a sportovního ducha tohoto vozu. Tento zvuk je však v interiéru poměrně výrazný již od 2500 otáček, což nemusí vyhovovat každému. Někdo upřednostňuje šestiválce s tichým ševelením a to rozhodně A6 3,0 nenabízí. Spotřeba odpovídá hmotnosti vozu a objemu motoru v kombinaci s automatem a málokdy klesá pod 12 l/100 km. Průměr během testu vyšel na 13,9 l/100 km. Novinkou u automatické převodovky Tiptronic s možností ručního řazení je přítomnost sportovního programu. Pokud je řadicí páka v pozici "S", program řadí vyšší rychlost později a dříve podřazuje, což řidiči přináší lepší využití potenciálu motoru.

Samostatnou zmínku si zaslouží brzdy, jejichž účinek se dá hodnotit jen v superlativech. Je to dáno rychlejším nástupem tlaku v tandemovém posilovači - maximální brzdový účinek dosahuje nejvyšší účinnosti s minimálním tlakem vyvinutým na pedál. Námi testovaný vůz měl navíc na předních kolech předimenzované plovoucí třmeny z hliníku a přední kotouče zvětšené na průměr 321 mm. Brzdový asistent je v tomto voze dodáván jako integrální součást standardně montovaného ESP.

Jízda s testovaným Audi je do značné míry předurčena jeho již dříve zmíněnými výkonovými parametry. V běžných podmínkách se chová podvozek naprosto neutrálně, s lehkým sklonem k nedotáčivosti. Jakmile se ale automatu podaří těžký vůz rozhýbat k vyšším rychlostem, lze si vychutnat i pod plynem projížděný přetáčivý smyk. Boční náklony jsou minimální a také příčné nerovnosti překonává Audi s přehledem. Nejvýraznějším projevem jízdy je ale stále již zmíněný hluk od motoru. Naopak aerodynamické proudění je téměř neslyšné, mimo jiné i díky změněnému tvaru stěračů, silnějším bočním sklům a změněnému těsnění oken.

Ocenit lze také příplatková sedmnáctipalcová kola, která rovněž přispívají k vynikajícím jízdním vlastnostem. Naopak určitým omezením v městském provozu je malý rejd a chybějící parkovací asistent.

Audi A6 je v testovaném provedení nesporně vysoce reprezentativním vozem. Jakkoli ale mluvíme o dokonalosti v jeho výbavě, testovaný motor v kombinaci s automatem se nám zdál přece jen málo přizpůsobivý a také poměrně hlučný. Zákazník má ale šanci zvolit i silnější přeplňovaný šestiválec 2,7 l a ve hře je také velmi populární dvouapůllitrový turbodiesel. Pohybujeme se ale v dvoumilionové kategorii a zde jsou jakákoli doporučení, řekněme, velmi individuální.

Tomáš Zajíček
Diskuze (10)
Cena základní sestavy 1 776 000 Kč
Výbava základní sestavy airbag pro hlavu SIDEGUARD včetně bočních airbagů vpředu i vzadu, airbag řidiče a spolujezdce, automatická klimatizace s regulací pravé a levé strany (bez freonů), bezpečnostní sloupek řízení - podélně i výškově nastavitelný, dálkově ovládané centrální zamykání, dělící síť výsuvná mezi zavazadlovým prostorem a zadními sedadly, determální skla - zeleně tónovaná, elektrické stahování oken vpředu i vzadu, elektronický stabilizační systém (EPS), imobilizér, kola hliníková - 7Jx16, pneu 215/55 R 16 W, mlhové světlomety, obložení interiéru hliníkem Karo, posilovač řízení, přední sedadla výškově nastavitelná (elektricky), rádio Concert s 8 reproduktory, střešní lišty černé, ukazatel venkovní teploty, vnější zrcátka el. nastavitelná a vyhřívaná, sférické na straně řidiče, xenonová světla s ostřikovači, zadní sedadlo dělené a sklopné 1/3 ku 2/3, leštěný hliník, sportovní podvozek, střední loketní opěrka vpředu Kč
Cena testované sestavy 2 069 992 Kč
Výbava testované sestavy základní + metalíza - perleťový efekt (+ 30.083,- Kč), dekorace - ořechové dřevo Vavona (+ 17.871,- Kč), informační systém řidiče (+ 11.399,- Kč), hliníková kola v 5paprskovém hvězdicovém designu, 7,5Jx17, pneu 235/45 R 17 (+ 51.303,- Kč), měnič CD (+ 16.028,- Kč), podélný střešní nosič, potahy sedadel kůže Buffalino (+ 74.846,- Kč), sportovní kožený volant tiptronic (+ 19.098,- Kč), sportovní sedadla vpředu (+ 22.672,- Kč), tlumící sklo (+ 41.375,- Kč), vak na lyže (+ 9.317,- Kč) Kč
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 6 / 5
Zdvihový objem (ccm): 2976
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 162 / 6300
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 300 / 3200 - 3200
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 235
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 16.6 / 8.4 / 11.4
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 455 / 1590
Objem nádrže (l): 70
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1695 / 550
Rozměr pneu: 235/45 R17
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4796
b) šířka (mm): 1810
c) výška (mm): 1477
d) rozvor (mm): 2759
e) rozchod vpředu (mm): 1540
f) rozchod vzadu (mm): 1569
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 880 / 1120
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 630 / 880
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1030
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 980
k) šířka vpředu (mm): 1500
l) šířka vzadu (mm): 1470
délka sedáku vpředu (mm): 490
délka sedáku vzadu (mm): 470
výška opěradla vpředu (mm): 600
výška opěradla vzadu (mm): 570
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
23. 1. 2023 08:32
Re: quattro
Ano, staré poctivé quattro ve spojení s motorem před nápravou, když přišla zatáčka, museli všichniv autě přenést těžiště, aby se auto odchýlilo z přímého směru:) pamatuju si na ten šok, když jsem po dvou A6 přesednul do 650i a pochopil v první zatáčce, co to vlastně znamená na nedotáčivost:)

edit: jinak srovnání staré poctivé quattro - bílá vs ošizené ultra:)
https://www.youtube.com/watch?…
zas takový propadák to není ;-)
22. 1. 2023 22:11
Re: quattro
Mas pravdu:)
Spis asi bylo myšleno, ze Kankunen mluví o starších (mrtvolnych) verzích.
Avatar - speedfred
22. 1. 2023 21:43
Re: quattro
A čo to bolo?
Pri 3.2fsi mám za to že to bola VR6 a R36 mala väčší objem a vykon.
22. 1. 2023 19:09
Re: quattro
VR6 není R36 ;-)
22. 1. 2023 17:18
Re: quattro
kecy, mrtvolna r36 jela pred snad 15 lety stejne jako dnesni 2,0tsi s 206kw