Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi A7 Sportback 3,0 Bi-TDI: Ďábelské Biturbo Sportback za 1,66 milionu Kč

David Bureš
Diskuze (29)
Vrcholný třílitrový turbodiesel je v A7 Sportback naladěn na 230 kW, zrychluje z 0 na 100 za 5,3 s.

Audi upravilo český ceník modelu A7 Sportback. Vrcholný turbodiesel 3,0 Bi-TDI (230 kW) nyní stojí 1.660.600,- Kč. Novinkou v nabídce je atmosférický benzinový šestiválec 2,8 FSI (150 kW) bez pohonu všech kol quattro. Nová základní A7 Sportback je za 1.306.100,- Kč. Konečná cena pro zákazníka se odvíjí od aktuálního směnného kurzu.

Třílitrová šestiválcová vznětová jednotka se dvěma turbodmychadly poskytuje výkon 230 kW při 3900-4500 min-1, vrchol točivého momentu 650 Nm leží v 1450-2800 min-1.

Motor je kombinován s pohonem všech kol quattro a osmistupňovou samočinnou převodovkou Tiptronic.

Dieselový třílitr biturbo bude pro A7 Sportback tak jako u modelu A6 nabízen výhradně s pohonem všech kol quattro. Zatímco ostatní modely A7 využívají jako samočinnou převodovku dvouspojkový S tronic se sedmi stupni, špičkový turbodiesel je kombinován s osmistupňovým automatem Tiptronic.

Jednotka používá dvě vodou chlazená dmychadla. Asi od 2500 min-1 začíná pracovat to větší, od 3500-4000 min-1 už pracuje jako jediné. Oproti ostatním třílitrovým turbodieselům má 3,0 Bi-TDI upravené chlazení, speciální povlak má snížit tření v klikovém mechanismu. Vstřikovací systém common rail má pracovní tlak 2.000 bar. Úpravou prošlo i výfukové potrubí, díky čemuž má motor lépe znít.

Audi A7 Sportback - Technická data zážehových motorů
Motor2,8 FSI2,8 FSI quattro3,0 TFSI quattro
PřevodovkaCVT7DSG7DSG
Zdvihový objem [cm3]277327732995
Válce/ventily6/46/46/4
Největší výkon [kW/min-1]150/5250-6500150/5250-6500220/5250-6500
Největší toč. mom. [Nm/min-1]280/3000-5000280/3000-5000440/2900-4500
Max. rychlost [km/h]235235250
Zrychlení 0-100 km/h [s]7,98,35,6
Komb. spotřeba [l/100 km]7,48,08,2
Cena [Kč]1.306.100,-1.378.300,-1.568.800,-

Atmosférický šestiválec 2,8 FSI (150 kW) bez systému quattro spolupracuje s Multitronicem, převodovkou s plynule měnitelným převodem.

Audi A7 Sportback je v základní výbavě vybaveno šesti airbagy, xenonovými světlomety plus, systémem MMI s 6,5palcovým displejem, parkovacím systémem s indikací pozice vozu na displeji MMI, dvouzónovou automatickou klimatizací, kontrolou tlaku v pneumatikách, tempomatem, dešťovým a světelným senzorem, elektricky nastavitelnými a vyhřívanými zrcátky, elektricky ovládaným víkem zavazadelníku, vyhřívanými předními sedadly a rozhraním Bluetooth.

Turbodiesel 3,0 Bi-TDI je v současnosti nejsilnější nabízenou jednotkou pro tento model. To se však změní na jaře 2012, kdy bude zahájen prodej verze S7 Sportback. Pod její kapotou bude vidlicový osmiválec 4,0 TFSI se dvěma turbodmychadly, který bude disponovat výkonem 309 kW (420 k) a točivým momentem 550 Nm dostupným od 1400 do 5300 min-1.

Audi A7 Sportback - Technická data vznětových motorů
Motor3,0 TDI3,0 TDI quattro3,0 TDI quattro3,0 Bi-TDI quattro
PřevodovkaCVT7DSG7DSG8A
Zdvihový objem [cm3]2967296729672967
Válce/ventily6/46/46/46/4
Největší výkon [kW/min-1]150/3750-4500150/3250-4500180/4000-4500230/3900-4500
Největší toč. mom. [Nm/min-1]400/1250-3500450/1250-3000500/1400-3250650/1450-2800
Max. rychlost [km/h]235235250250
Zrychlení 0-100 km/h [s]7,47,26,45,3
Komb. spotřeba [l/100 km]5,35,86,06,4
Cena [Kč]1.382.600,-1.454.800,-1.553.400,-1.660.600,-

David Bureš
Diskuze (29)
Avatar - white label
19. 12. 2011 20:33
Re: Cena
"Standartní automat" pro současnou A7/A6 je 7 st.dvojspojkový S-tronic (kromě Multitronicu pro nejslabší "nequattra"), 8st. Tiptronic (jako v A8) má teď jen tohle nové V6 biTDI.
19. 12. 2011 20:13
Re: Cena
OK, díky oběma, myslel jsem že ten automat standard.
Avatar - white label
19. 12. 2011 18:10
Re: Cena
Jasně, 7st. dvojspojkový S-tronic je výborný, ale k charakteru A7/A6 se 8st. klasika s "HDM" hodí ještě o poznání lépe...
19. 12. 2011 17:53
Re: Cena
A také tam hrají svojí roli převodovky, které jsem vynechal. Vzhledem k tomu, že rozdíl mezi 150 a 180 kW quattrem je 100 tisíc, mi přijde příplatek za 230 kW motor s hydrodynamickým automatem celkem rozumný.
Avatar - white label
19. 12. 2011 17:33
Re: V6
Dík za uznání, taky mi to dalo práci napsat to vtipně, viz i reakce MT. ;-) >:-[]