Audi A7 Sportback: První statické dojmy

Audi A7 Sportback: První statické dojmy

 
 

Během pondělního večera představilo Audi v mnichovské galerii moderního umění Pinakothek der Moderne zcela nový pětidveřový liftback A7 Sportback. Automobil je ode dneška možno objednávat i u českých dealerů, a tak možná přijdou vhod naše první dojmy.

Audi se před lety rozhodlo nabízet zákazníkům nejen klasické sedany a dnes už běžná, od sedanů odvozená luxusní kombi, ale navíc taky designově atraktivní crossovery. V tomto případě však nejde o civilizovaná SUV, nebo velká obrněná kombi, ale o specifické kombinace sportovně a současně prakticky střižených karoserií s výklopnou zadní stěnou.

První A3 Sportback patří z dnešního pohledu k ještě celkem běžným řešením, i když i tento pětidveřový hatchback může, alespoň zboku, připomínat polokombi. Milníkem na cestě, která dává portfoliu značky šťávu, se stal model A5 Sportback. Příbuzný sedanů a kombi A4 dostal splývavou záď a dlouhou, vzhůru výklopnou zadní stěnu, ale taky bezrámová okna. To vše má i liftback A7 Sportback, který míří na rozhraní vyšší střední a luxusní třídy. Přesně tam, kde se před lety usadil Mercedes-Benz CLS.

Vnější design
Při setkání tváří v tvář nás v první okamžik ohromuje šířka a především délka auta, které má nejen nekonečně dlouhou záď, ale i celkem rozměrnou přední kapotu. Až po chvíli, a zejména po srovnání s kolem projíždějícími limuzínami A8 L, upravujeme první dojem. Velký Sportback sice má na délku téměř pět metrů, ale proti zavalitě působící a-osmičce působí jeho atletická silueta ve skutečnosti lehce. Dokladem toho, že nejde o samozřejmou vlastnost velkých liftbacků, je podobně dlouhá a vysoká Panamera.

I když na snímcích asi každý vidí designovou příbuznost s větší a prestižnější vlajkovou lodí, identických prvků na karoserii ve skutečnosti zase tolik není. Přední maska je stále dominantní, ale není tak megalomanská jako u A8. Podstatně méně extravagantní přední světlomety jsou výrazně nižší, stejně jako celá příď. Elegantně působí nová zpětná zrcátka s objemnými, aerodynamicky tvarovanými kryty, uchycená na stopce do dveří.

Bočnímu pohledu dominuje nečekaně ostrá hrana, začínající obloukem už na krajích předních světlometů a táhnoucí se plynule až k zádi auta. Designéři Audi jí říkají Tornado-line. Tato linka opticky prodlužuje už tak dost dlouhou karoserii a odděluje spodní dvě třetiny karoserie od horní prosklené části.

Působivé proporce vylepšují standardně dodávaná 18palcová kola, která lze v továrně vyměnit až za průměr 20 palců.

Karoserie dostala hybridní konstrukci vyrobenou z kombinace vysokopevnostních ocelí (bezpečnostní schránka kolem prostoru pro posádku) a hliníkových odlitků, profilů a plechů. Z hliníkových slitin (20 % hmotnosti karoserie) jsou rozsáhlé sekce vpředu a vzadu, ale taky většina povrchových dílů karoserie. Prostorový hliníkový rám Audi Space Frame zůstává vyhrazen vlajkové lodi, ale i tak výrobce slibuje o 15 % nižší hmotnost než u stejného vozidla, vyrobeného konvenčními postupy.

I když je karoserie velmi otevřená - má bezrámové dveře, rozměrný otvor v zádi - působí při statické obhlídce robustně. Standardem je přední akustické sklo, za příplatek lze mít boční laminovaná skla s úctyhodnou tloušťkou, blížící se 6 mm. Samotné dveře mají tloušťku 230 mm, ale díky využití hliníkových slitin jsou lehké a snadno se s nimi manipuluje. Zatímco skla v předních dveřích se spouštějí celá, vzadu je po spuštění vidět jejich celá jedna třetina.

Back
Záď Sportbacku je tou částí karoserie, která bude lákat zákazníky nejvíce. Vedle toho, že je ze snad všech pohledů elegantní, je současně i praktická, což mezi lifestylovými čtyř- a pětidveřovými kupé není vůbec běžné.

Standardně elektricky ovládaná výklopná stěna se po otevření vzedme do nebeské výšiny, takže majitelé garáží s nízkým stropem by se měli mít na pozoru. Nabízený objem 535 l připomíná jeskyni, se kterou budou spokojení snad i uživatelé, kteří k Audi přejdou od Škody.

Protažená záď generuje ale taky očekávatelné problémy. Kufr je u dna 1140 mm dlouhý, takže deštník nebo jiný předmět, který se dokutálí vpřed, budete lovit akrobatickými cviky. Šíře zavazadelníku je spíše průměrných 1050 mm, na výšku je užitečný objem spíše plochý, světlost se pohybuje od 330 mm (na konci) k 450 mm (pod krytem v přední části). Sklopením zadních opěradel vznikne využitelný objem 1390 l a ložná plocha bez schodu, která má jen mírný sklon. Přepravovat lze předměty s délkou 1,8 m, nebo i větší, podle toho, jakou podélnou polohu mají zrovna přední sedadla. Na ledničky a jiné objemné předměty rostoucí do výšky ale rovnou zapomeňte. Výška interiéru je jednoduše malá. Ostatně, co jiného čekat od auta, jehož sportovně střižená karoserie končí střechou ve výšce 1,42 m.

Interiér
Uspořádání vnitřního prostoru je dalším odlišovacím znakem sedmičkového Audi od větší osmičky. Sedí se velmi nízko, ale stále ještě pohodlně. Nastupování není tak luxusní jako do A8, ale pořád jde o operaci velmi vzdálenou od lámání zad a krků.

Řidič cítí siluetu kupé trochu méně než cestující vzadu, ale přesto si nízkou střechu brzy uvědomí. Jeho sedadlo lze posunout dozadu a dolů tak, že nad sedákem zůstává velkorysých 1000 mm volného prostoru ke stropu (v A8 1050 mm) a v podélném směru velmi dobrých 1100 mm (v A8 1060 mm). Ani velké postavy se tedy nemusí nedostatku místa vpředu obávat. Do šířky jsme naměřili 1550 mm, tedy o 50 mm méně než ve vlajkové lodi.

Zadní oddíl je výrazněji menší než v A8. Je standardně koncipován jako dvoumístný. Limitem přitom není šířka (1500 mm), ale vysoký středový tunel nesoucí komponenty pohonu všech kol. Hlavně při vystupování je doporučováno dávat pozor na hlavu. Výška nad sedákem 920 mm (v A8 940 mm, ale v něm se sedí vzpřímeněji) dovoluje pohodlný posaz lidem s tělesnou výškou do 1,8 m, lépe rostlé postavy už budou muset hledat polohu, ve které se hlavou nebudou dotýkat stropu. Problém může nastat i s prostorem pro nárty pod předním sedadlem. Když totiž řidič spustí sedák zcela dolů, není pod ním už žádné místo pro zasunutí nohou zadních pasažérů. Zadní sedáky jsou 360 mm nad podlahou, a tak celkem dobře podpírají stehna. Cestování na delší vzdálenosti bude zřejmě i vzadu pohodlné.

Nejprve jen šestiválce
Oficiálně bude prodej zahájen během podzimu, dealeři však jsou schopni přijímat objednávky ode dneška. V první fázi budou nabízeny pouze šestiválcové motory, později by měl dorazit i osmiválec. Naopak se čtyřválcovými verzemi se nepočítá.

Uvnitř Audi A7 Sportback je dostupná většina elektronických a asistenčních systémů, které se objevily v nové A8. V nabídce A7 Sportback je tak mj. průhledový displej, přední světlomety sestavené výhradně z diod nebo vzduchové odpružení s adaptivními tlumiči.

Audi A7 Sportback - Základní technická data
Motor3,0 TFSI2,8 FSI3,0 TDI3,0 TDI
PřevodovkaS tronicS tronicS tronicMultitronic
Zdvihový objem [cm3]2995-29672967
Válce/ventily6/46/46/46/4
Největší výkon [kW/min-1]220/5250-6500150/-180/4000-4500150/-
Největší toč. mom. [Nm/min-1]440/2900-4500280/3000-5250500/1400-3250400 (440)/1250-3500
Max. rychlost [km/h]250235250-
Zrychlení 0-100 km/h [s]5,68,36,5-
Komb. spotřeba [l/100 km]8,28,06,0-
Pohotovostní hmotnost [kg]1770-1770-

V galerii designu Pinakothek der Moderne dělala premiérovému Sportbacku společnost také historická vozidla. Za designové ikony v Mnichově pokládají NSU Ro 80, Porsche 911, Volkswagen Brouk nebo Citroen DS. Na centrálním piedestalu nás však vítala Tatra 87.

Doporučujeme
Audi A7 Sportback: Oficiální fotografie a technická data

Autosalon Frankfurt 2017

Anketa

Ohodnoťte design Audi A7 Sportback jako ve škole.
Spolupracujeme s TipCars.com
Fed se začne zbavovat dluhopisů z pokrizového období Fed se začne zbavovat dluhopisů z pokrizového období

Americká centrální banka (Fed) začne v říjnu snižovat…

UniCredit projevila zájem o fúzi s Commerzbank UniCredit projevila zájem o fúzi s Commerzbank

Italská banka UniCredit nedávno dala německé vládě najevo…

Z českého pohraničí se stává dílna a skladiště Německa Z českého pohraničí se stává dílna a skladiště Německa

V okolí česko-německých hranic se již staví více…

Vinařství Kolby opět mění majitele, cena transakce dosahuje desítek milionů Vinařství Kolby opět mění majitele, cena transakce dosahuje desítek milionů

Po pěti letech mění vinařství Kolby vlastníka. Od…

 
 

Přidat názorDiskuse: Audi A7 Sportback: První statické dojmy







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Spolehlivost sportovně luxusních aut je tristní: Deset Spolehlivost sportovně luxusních aut je tristní: Deset "jednookých" králů

V našem posledním díle o spolehlivosti automobilů podle…

Pravda o znečišťování ovzduší! Diesely jsou v tom trošku nevinně Pravda o znečišťování ovzduší! Diesely jsou v tom trošku nevinně

Měření společnosti Dekra ukázalo, že největší množství…

 



Autonomní Audi A7 Concept na vlastní kůži: Jízda bez řidiče dokáže být děsivá! Autonomní Audi A7 Concept na vlastní kůži: Jízda bez řidiče dokáže být děsivá!

O autonomních vozidlech se mluví stále více. Ale jaké to…

Audi A7 Sportback a A8 mají dorazit s revolučním designem Audi A7 Sportback a A8 mají dorazit s revolučním designem

Audi A7 Sportback a A8 ve svých nejnovějších generacích…

 



 
Opel vzal Peugeot 3008 a vylepšil ho. Grandland X je prý lepší než sex! (+video)

Opel vzal Peugeot 3008 a vylepšil ho. Grandland X je prý lepší než sex! (+video)

Včera

V okolí Frankfurtu nad Mohanem jsme se poprvé svezli s Opelem Grandland X. Vůz vychází z Peugeotu 3008, liší se však řadou prvků i jízdními vlastnostmi.




Blesk.cz

Luxusní zámeček ve Francii je na prodej: Může být váš za 1 euro!

Luxusní zámeček ve Francii je na prodej: Může být…

Malebný francouzský zámeček hledá nového majitele! Rozlehlý a luxusní Château de Blancafort z 15. století se…

Šéf Samsungu potvrdil první skládací smartphone na rok 2018

Šéf Samsungu potvrdil první skládací smartphone na rok 2018

Šéf mobilního Samsungu, DJ Koh, na tiskové konferenci v u příležitosti vstupu Galaxy Note 8 na jihokorejský trh…

 

iSport.cz

SESTŘIHY: Dortmund v čele, Bayern ztrácí bod. Kadeřábek byl jen na lavičce

SESTŘIHY: Dortmund v čele, Bayern ztrácí bod.…

Fotbalisté Dortmundu zvítězili v Hamburku 3:0, ani v pátém kole německé lize neprohráli a neinkasovali a vrátili…

Neporažená Neapol vládne před Juventusem. Inter poprvé ztratil body

Neporažená Neapol vládne před Juventusem. Inter…

Fotbalisté Interu Milán remizovali v Boloni 1:1 a v pátém kole italské ligy poprvé ztratili body. Ani na lavičce…

 

Reflex.cz

Tenisové hvězdy v Praze. Podívejte se, jak vypadal příjezd Federera, Nadala a spol.

Tenisové hvězdy v Praze. Podívejte se, jak vypadal…

Zaplněné Staroměstské náměstí dnes přivítalo všechny aktéry nadcházejícího Laver Cupu. Oficiálně byla…

Babiše jsem možná zradil, ale pro mě je nevinný, říká europoslanec za ANO Telička

Babiše jsem možná zradil, ale pro mě je nevinný,…

Místopředseda Evropského parlamentu Pavel Telička patří k nejhlasitějším vnitrostranickým kritikům hnutí ANO a…