Audi A8 nově i s motorem 4,0 TFSI

Audi A8 nově i s motorem 4,0 TFSI

 
 

Downsizing v A8: čtyřlitrový osmiválec v Audi A8 nahradil dosavadní jednotku 4,2 FSI.

Nový čtyřlitrový osmiválec s dvěma turbodmychadly je nabízen už pro několik vozů koncernu VW Group. Nyní rozšiřuje nabídku motorů pro Audi A8. Ve velkém ingolstadtském sedanu je naladěn na výkon 309 kW (420 k).

Motor 4,0 TFSI v Audi A8 dává 309 kW (420 k) při 5000 min-1, vrchol točivého momentu 600 Nm je dostupný při 1500-4500 min-1. Tak jako ostatní agregáty dostupné pro A8 je i tento kombinován s osmistupňovou samočinnou převodovkou Tiptronic. Nechybí ani systém pohonu všech kol quattro.

A8 se zážehovým osmiválcem o zdvihovém objemu 3.993 cm3 zrychlí z 0-100 km/h za 4,6 sekundy, maximální rychlost je elektronicky omezena na tradičních 250 km/h. Kombinovaná spotřeba paliva dle evropské normy činí 9,4 litrů na 100 km.

Motor je dostupný i pro prodlouženou variantu A8 Long. Ta s touto jednotkou akceleruje z 0-100 km/h za 4,7 sekundy, v kombinovaném cyklu pak spotřebuje 9,5 litrů paliva na 100 km. Agregát s dvěma turbodmychadly je náhradou za atmosférický osmiválec 4,2 FSI. Ten nabízel výkon 273 kW a točivý moment 445 Nm.

Audi A8 - technické údaje vybraných motorů
Motor4,0 TFSI4,2 FSI
Převodovka8A8A
Zdvihový objem [cm3]39934163
Válce/ventily8/48/4
Největší výkon [kW/min-1]309/5000273/6800
Největší toč. mom. [Nm/min-1]600/1500-4500445/3500
Max. rychlost [km/h]250250
Zrychlení 0-100 km/h [s]4,65,7
Komb. spotřeba [l/100 km]9,49,5

Na českém trhu Audi A8 s motorem 4,0 TFSI stojí 2.377.900 korun, verze A8 Long je pak za 2.569.400 korun.

Základní výbava auta zahrnuje šest airbagů, adaptivní pneumatické pérování, Audi parking system plus včetně indikace polohy vozu na osmipalcovém displeji MMI, dvouzónovou automatickou klimatizaci či xenonové světlomety plus včetně zadních světel z LED.

Motor 4,0 TFSI je už dostupný pro ingolstadtské modely S6, S7 Sportback a S8. Ve všech je však kombinován se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou S tronic, proto má v případě S6 a S7 nižší točivý moment – 550 Nm. V modelu S8 pak tento osmiválec disponuje výkonem 382 kW a točivým momentem 650 Nm.

Spolupracujeme s TipCars.com
Sazka koupila od Fortuny firmu vydávající stírací losy Sazka koupila od Fortuny firmu vydávající stírací losy

Loterijní společnost Sazka koupila od skupiny Fortuna…

Kyjev chce omezit používání ruštiny v televizi, zavádí jazykové kvóty Kyjev chce omezit používání ruštiny v televizi, zavádí jazykové kvóty

Ukrajinský parlament dnes přijal zákon, podle kterého…

Český zdravotnický projekt zrozený v Brazílii poprvé uspěl doma Český zdravotnický projekt zrozený v Brazílii poprvé uspěl doma

Oborová zdravotní pojišťovna začala podporovat…

 

Štítky Audi

 

Přidat názorDiskuse: Audi A8 nově i s motorem 4,0 TFSI







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
10 neznámých kabrioletů, jejichž život často skončil dříve než začal 10 neznámých kabrioletů, jejichž život často skončil dříve než začal

Otevřené automobily u nás nepatří k nejrozšířenějším,…

Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí

Není žádným tajemstvím, že dříve slavná italská…

 




Audi u nové generace A8 vsadí na jedinečnou kombinací materiálů Audi u nové generace A8 vsadí na jedinečnou kombinací materiálů

Audi v létě letošního roku představí novou generaci své…

Audi A8 v Japonsku dostalo rýžovar ovládaný přes infotaiment. Je tohle snad vtip? Audi A8 v Japonsku dostalo rýžovar ovládaný přes infotaiment. Je tohle snad vtip?

Výrobci své vozy často upravují na míru určitým trhům.…

 



 
Závodní „Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

„Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

Včera

Speciál pro slavný americký závod do vrchu Pikes Peak sice vypadá jako Ford Focus, avšak techniku má odjinud. Víte, odkud?




Blesk.cz

To jste ještě neviděli: Oligarcha dal manželce k výročí diamant za 230 milionů

To jste ještě neviděli: Oligarcha dal manželce k…

Ksenia Tsaritsina je krásná žena a její manžel, ruský oligarcha Aleksey Shapovalov, to moc dobře ví, a tak své…

Pilný mluvil se Zemanem, Babišovi zbývají hodiny ve vládě. Skončila krize?

Pilný mluvil se Zemanem, Babišovi zbývají hodiny ve…

Kandidát na ministerský post Andreje Babiše (ANO) si odbyl tradiční předjmenovací pohovor u prezidenta Miloše…

 

iSport.cz

Rekord po 29 letech! V Turnově zářil dálkař Juška a vrhači

Rekord po 29 letech! V Turnově zářil dálkař Juška a vrhači

Po dlouhých 29 letech padl národní rekord ve skoku do dálky. Radek Juška skočil na Memoriálu Ludvíka Daňka…

Nedvěd o MS: Z Jandače jsem cítil bezradnost, pořád chceme kopírovat

Nedvěd o MS: Z Jandače jsem cítil bezradnost, pořád…

Z dění v české hokejové reprezentaci má divný pocit. Slabá pařížská představení Petra Nedvěda (45) donutila…

 

Reflex.cz

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo jen špinavá stoka pod Vesuvem?

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo…

Kdo viděl Neapol, nemůže být nikdy smutný! Tak zvolal v euforii nad krásami Neapole německý básník Goethe. Na…

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Rozhodně nejsem příznivcem Miloše Zemana a dnešního Hradu vůbec, nicméně mne negativně zaujal včerejší TV výrok…