reklama


19.5. 2015 David Bureš Google+ profil David Bureš

Audi odmítá vstup do Formule 1, co na to Lamborghini?

Audi odmítá vstup do Formule 1, co na to Lamborghini?

Ingolstadtský výrobce se aktuálně zaměřuje především na vytrvalostní závody a německou sérii cestovních aut.

V minulých týdnech se opět rozhořely spekulace, zda Audi v příštích letech nevstoupí do šampionátu Formule 1. Sama automobilka ale tyto spekulace vyvrací a její představitelé tvrdí, že Formulí 1 se Audi nyní nebude zabývat.

Opětovné rozpoutání spekulací o vstupu Audi do Formule 1 má dva důvody. Prvním je ten, že šéf automobilky Rupert Stadler v rozhovoru pro Auto Express ohledně vstupu do F1 uvedl, že v životě je nutné být otevřen různým věcem. Přestože byla tato slova interpretována jako náznak plánů na vstup čtyř kruhů do Formule 1, sám Stadler v dalším rozhovoru (tentokrát pro německý deník Handelsblatt) tyto plány vyvrátil a řekl, že Formule 1 si musí svoje problémy vyřešit sama.

Hlavním důvodem spekulací o vstupu Audi do F1 je ale odstoupení Ferdinanda Piëcha z pozice předsedy dozorčí rady koncernu VW Group, jehož je ingolstadtská značka součástí. VW Group dlouhodobě zvažuje vstup do královny motosportu, v minulosti se ale objevily spekulace, že německý koncern do F1 vstoupí pouze za podmínky, že buď Ferdinand Piëch, nebo šéf Formule 1 Bernie Ecclestone odstoupí ze své funkce. Tato podmínka přitom byla splněna minulý měsíc.

K tématu: Volkswagen zkoumá možnosti vstupu do F1

VW Group by ale do Formule 1 mohl přece jen vstoupit, ve svém portfoliu má 12 značek, a tak může použít pro název stáje i jiné logo než čtyři kruhy. V této souvislosti je zajímavá informace, že značka Lamborghini začala podporovat mladé talenty závodící v nižších formulových sériích. V rámci rozvoje svých sportovních aktivit Lamborghini zavedla program Formula Junior Program, kterým letos podpoří stáj Vincenzo Sospiri Racing účastnící se japonské formulové série F4.

Lamborghini by si tímto krokem mohlo vychovat své jezdce, které by v budoucnu nasadilo do Formule 1. Italská značka již v této disciplíně působila na přelomu osmdesátých a devadesátých let (byť bez většího úspěchu), a tak by její návrat dával v jistém ohledu smysl.

Pokud VW Group do Formule 1 skutečně vstoupí, nebude patrně budovat novou stáj, ale spíše odkoupí nějakou stávající. V minulosti se hovořilo o zájmu o týmy Torro Rosso nebo Red Bull Racing. Red Bull navíc vyhrožuje odchodem z F1, a tak by prodej některé z jeho stájí byl logický.

Foto: motionmedia

Rallye Dakar 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Telefónica má zaplatit 1,7 miliardy Tykačovým firmám Telefónica má zaplatit 1,7 miliardy Tykačovým firmám

Španělská telekomunikační společnost Telefónica má…

V Česku se loni vyrobilo rekordních 1,344 milionu aut V Česku se loni vyrobilo rekordních 1,344 milionu aut

Tuzemská výroba osobních aut v loňském roce vzrostla…

Prezidentské volby: strany s nominacemi nespěchají. Čeká se na Zemana Prezidentské volby: strany s nominacemi nespěchají. Čeká se na Zemana

Za rok bude Česko volit novou hlavu státu. Úvahy o tom,…

Historické závodní vozy. Podívejte se do prehistorie motosportu Historické závodní vozy. Podívejte se do prehistorie motosportu

Zítra začíná rallye Monte-Carlo. Od svých prvních ročníků…

 
Zdroj: Reuters
 

Přidat názorDiskuse: Audi odmítá vstup do Formule 1, co na to…



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test ojetiny: VW Tiguan je SUV s praktičností MPV. Slabá místa lze ohlídat. Test ojetiny: VW Tiguan je SUV s praktičností MPV. Slabá místa lze ohlídat.

Ceny ojetých Volkswagenů Tiguan klesají ke dvěma stům…

Airbag zachraňuje životy již 45 let. Víte, jaké druhy existují? Airbag zachraňuje životy již 45 let. Víte, jaké druhy existují?

Tlumí náraz, usměrňuje naše tělo při nehodě, ale také nám…

 






 
Chcete si tuningem zničit auto? Přinášíme spolehlivé tipy!

Chcete si tuningem zničit auto? Přinášíme spolehlivé tipy!

Dnes 08:00

Široká kola, kity přímého sání či laděný výfuk. To všechno jsou úpravy, jejichž smyslem je dále zlepšit jízdní projev auta. Ale opravdu jej zlepší, nebo autu spíše ublíží?




Blesk.cz

Potomci Jana Amose Komenského (†78): Předávají si jeho prsten!

Potomci Jana Amose Komenského (†78): Předávají si…

Od smrti Jana Amose Komenského (†78) uplynulo 347 let, ale jeho potomci stále žijí. Posledním z nich je Petr…

Narodila se v roce jako Piaf či Sinatra. Paní Vlasta oslavila 102 let

Narodila se v roce jako Piaf či Sinatra. Paní Vlasta…

Jedna z nejstarších obyvatelek metropole žije v Praze 10. V pátek 13. ledna oslavila své 102. narozeniny. Paní…

 

iSport.cz

Fotbalové přestupy ONLINE: Kdo změní dres v zimě?

Fotbalové přestupy ONLINE: Kdo změní dres v zimě?

Nejlepší evropské ligy se vrhly do posilování po otevření přestupového okna, také české kluby se chystají…

Plíšková v Austrálii ničila, Šafářová otáčela. Postup má i Štěpánek

Plíšková v Austrálii ničila, Šafářová otáčela.…

AUSTRALIAN OPEN, 2. DEN |  Radek Štěpánek po úspěšně zvládnuté kvalifikaci porazil v 1. kole Australian Open…

 

Reflex.cz

Kauza Jana Nečasová: Když soudce nevěří vlastnímu rozsudku

Kauza Jana Nečasová: Když soudce nevěří vlastnímu rozsudku

Zatím nepravomocný rozsudek, v němž za údajné vyzrazení utajované zprávy BIS uložil pražský městský soud Janě…

Antibiotika přestávají pomáhat. Američanka zemřela na neobvykle rezistentní infekci

Antibiotika přestávají pomáhat. Američanka zemřela…

70letá žena z Nevady přišla v srpnu loňského roku do nemocnice se zdánlivě banálním otokem u pravé kyčle.…

 
 
reklama