Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi přemýšlí o ještě větší A8, konkurovala by Maybachu

David Bureš
Diskuze (15)
Audi A8 se na konci roku 2017 dočká nové generace. Velký sedan by mohly doplnit i další karosářské varianty.

Aktuální generace Mercedesu třídy S je nejen na českém trhu velice úspěšným modelem, a to zřejmě i díky široké nabídky verzí. Vedle základní varianty je k dispozici i v několika prodloužených variantách, jako kupé a nově i kabrio. Audi toto široké portfolio zaujalo a zvažuje, že by tímto způsobem rozšířilo nabídku svého modelu A8.

Možnost rozšíření nabídky A8 o další verze potvrdil nový šéf vývoje čtyř kruhů Stefan Knirsch. „Úspěch extra dlouhých verzí S-Klasse nás přiměl uvažovat nad tím, zda by v budoucnu mohlo být dobré takový vůz nabídnout,“ říká Knirsch.

Audi v tuto chvíli vedle základní A8 nabízí i její prodlouženou variantu. Letos pak na základě speciální objednávky nejmenovaného zákazníka postavilo šest metrů dlouhou A8 L extended s šesti dveřmi, kterou v případě dalšího zájmu vyrobí i pro další klienty.

Naproti tomu Mercedes třídy S je dostupný v celkem šesti karosářských verzích. Vedle základního sedanu tu je i prodloužená verze, extra prodloužená verze Maybach a 6,5 metru dlouhá reprezentativní limuzína Pullman. Ty doplňuje i kupé a od letoška také kabriolet.

Podobnou expanzi v oblasti luxusních automobilů zvažuje také BMW. Mnichovská automobilka by ráda postavila větší model než řada 7, který by vyplnil volnou mezeru právě mezi řadou 7 s prodlouženým rozvorem a Rolls-Roycem Ghost. Britský výrobce luxusních automobilů totiž patří do portfolia koncernu BMW Group.

Jestli se A8 dočká extra dlouhé varianty nebo třeba kupé, je zatím ve hvězdách, jistotou je však použití té nejmodernější techniky. Knirsch totiž potvrdil dřívější zprávy, že nová A8 bude jakousi výkladní skříní výrobce z Ingolstadtu. Automobil bude dostupný se systémem autonomního řízení, který ve srovnání se stávajícími systémy umožní sundat ruce z volantu na delší časový úsek. Navíc zvládne automaticky jezdit i ve vyšších rychlostech než dnešní vozy s takovým systémem. Audi však v této souvislosti doufá, že se před příchodem A8 změní legislativa o autech bez řidiče. Podle dnešních pravidel by totiž takový systém nebyl legální.

David Bureš
Diskuze (15)
Avatar - AUDIRS6
7. 5. 2016 11:42
Re: jj IDEÁLNÍ NA CESTY DO PRÁCE A Z5T :))))) PS: KRMENÍ FIL
hehe, videl som uz vcera >:-[] :yes:
Avatar - Ham.
7. 5. 2016 11:31
Re: jj IDEÁLNÍ NA CESTY DO PRÁCE A Z5T :))))) PS: KRMENÍ FIL
Ano, mají rozum, když dotace na EV auta omezili na levné modely. Tvůj přítel Elon kvičí jak píchnuté prase.
[odkaz]
7. 5. 2016 11:00
Re: jj IDEÁLNÍ NA CESTY DO PRÁCE A Z5T :))))) PS: KRMENÍ FIL
jj
VW AUDI JE SMĚŠNÝ K POPUKÁNÍ ... TAHLE KONZERVOU ZABRŽDĚNÁ SRANDOVNÍ AUTOMOBILKA MÁ TU SMŮLU, ŽE JE UMÍSTENÁ V GERMÁNII A ZÁROVEŇ MÁ TO ŠTĚSTÍ, ŽE ALESPOŇ MINISTR FINANCÍ A DOPRAVY MAJÍ ROZUM [odkaz] [odkaz] [odkaz]
>:D
>:D >:D
>:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D
Avatar - AUDIRS6
6. 5. 2016 16:49
Davide, kto by cakal do 2017-eho ???
Je uz nejaky ten piatok jasne, ze premiera bude na jesen tohoto roku.
Dovtedy sa caka na zmenu legislativy ohaldom autonomneho jazdenia, takze hadam sa v Bruseli posnazia a bude vsetko v poradecku.
A bude toho predsalen trosku viac - tych verzii. Uz sa vcelku otvorene hovori o RS8... :-)
Len s tymi longami a spol. - tam si najskor musia ujasnit, ci a ako urobia A9 a podla toho sa to bude odvijat. V hre totiz bola pred par rokmi aj "A10" - co mal ultimativny luxusny stroj, z ktoreho by boli aj fakt dlhe verzie.
Ale to bolo davnejsie, takze hadam uz maju jasno. ;-)
6. 5. 2016 16:04
Re: jj IDEÁLNÍ NA CESTY DO PRÁCE A Z5T :))))) PS: KRMENÍ FIL
polozil ho definitivne. Jako Phaeton mohl byt sebelepsi.. ale jen VW.. Dnesni Maybach, vlastne jen vybavovy stupen.. je na tom jeste hur.. protoze nejen, ze je to jen MB S.. ale ani se od nej na prvni pohled nelisi. Bentley a Rolls jsou vyssi trida. Kolotocarska. Myslim ue leckdo, kdo na to s prehledem ma, jde radsi do standardni D3 nez to tehle kycu. Nicmene Maybach zanikl.