BMW chce postavit konkurenta pro Maybach. Rolls-Royce je moc drahý
Zatímco největším modelem BMW je řada 7 s prodlouženým rozvorem, konkurenční Mercedes nad prodlouženou třídou S nabízí ještě větší (a dražší) sedany s logy Maybachu. Mnichovskou automobilku tento segment zaujal a chce do něj vstoupit také.
Plány na obří BMW potvrdil šéf vývoje mnichovské značky Klaus Fröhlich. Ten tvrdí, že BMW stejně jako nejmenovaní konkurenti zaujme postavení v cenové kategorii nad 150.000 eury (cca čtyři miliony korun). Před příchodem dvanáctiválcové verze M760Li xDrive je nejdražší aktuálně nabízenou variantou řady 7 osmiválcový model 750Li xDrive za 3.107.000 Kč.
Může být překvapující, že Mnichovští chtějí nabídnout dražší vůz než řadu 7, když je v portfoliu BMW Group zastoupena značka Rolls-Royce, tradičně orientovaná na ta nejluxusnější a nejdražší auta. To je ale právě ten problém, protože vozy Rolls-Royce jsou příliš drahé. Mezi nejdražší řadou 7 a Rolls-Roycem Ghost tak zeje velká mezera, kterou BMW chce vyplnit. A pro image obou značek je nepochybně výhodnější nabídnout luxusnější modrobílou vrtulku než obyčejnější dvojité R.
BMW a Rolls-Royce si nadále udrží dostatečný odstup. Zatímco velké BMW tak bude konkurovat 5,5 metru dlouhému modelu Mercedes-Maybach S, britská značka bude nadále zaujímat postavení v tom nejdražším segmentu, který Stuttgartší okupují obřím, 6,5metrovým sedanem Mercedes-Maybach Pullman.
BMW lákají hlavně větší marže, které Mercedes má na velkém Maybachu. Zároveň to ale neznamená, že by chtěl na vývoji novinky ušetřit. Podle Fröhlicha by se totiž nová vlajková loď měla výrazněji lišit od dnešní sedmičky.
„Někdo jednoduše udělá čtyři nebo pět různě dlouhých rozvorů a přidají různě silné chromované balíčky. To nebude přístup BMW,“ tvrdí Fröhlich a popichuje tak stuttgartského konkurenta. Mercedes-Maybach S je totiž vlastně jen prodlouženou variantou základního eSka s lehkými designovými úpravami.
S ohledem na logiku pojmenování mnichovských vozů by se nový velký sedan měl jmenovat BMW 9. Design by mohl navázat na koncept Vision Future Luxury, který již v roce 2014 naznačil, že BMW s myšlenkou tak velkého vozu skutečně koketuje.
Automobilka je sice pyšná na svoji sportovnější orientaci, zároveň ale ví, že zákazníci velkých luxusních sedanů žádají vysokou úroveň komfortu. To už se ukázalo u naladění dnešní řady 7, které v úrovni komfortu odpružení dokonce překonává třídu S, vysoké pohodlí můžeme očekávat také od „devítky.“