Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Další auto nepřežilo emisní norma WLTP. Tentokrát Audi A3 Sportback e-tron

Tomáš Dusil
Diskuze (45)

I na plug-in hybridní „á-trojku“dopadl nový emisní test WLTP.

Pohled na stránky českého dovozce vozů Audi odhalí, že model A3 Sportback e-tron je stále v nabídce. Volit lze ze tří verzí v cenách od 1.028.900 korun za základní výbavu, do 1.122.900 za variantu Sport a Design. Otázkou je, jak dlouho ještě tento vůz bude v cenících Audi v České republice figurovat.

Nový evropský měřící cyklus WLTP, který nahradil od 1. září tohoto roku předchozí NEDC, znamená, že všechna prodávaná auta musejí být nově homologována právě podle WLTP. Pro automobilky to znamená značné komplikace. Výsledkem je, že auta se sice vyrábějí, avšak nemohou se prodávat, dokud nemají hotovou novou homologaci.

Problém je, že nová homologace vyžaduje jistý čas a také něco stojí. Audi usoudilo, že vzhledem k minimálnímu zájmu o A3 Sportback e-tron nemá smysl tento vůz nově homologovat. Třeba ve Velké Británii se loni prodalo 637 vozů A3 Sportback e-tron. V České republice prodalo Audi v loňském roce 42 vozů s hybridním pohonem. Kolik z toho bylo A3 Sportback e-tron, statistika neuvádí.

První plug-in se čtyřmi kruhy

Model A3 Sportback e-tron uvedlo Audi v roce 2014 jako svůj první plug-in hybrid. Dle dostupných zdrojů Audi s jeho pohonem v příští generaci A3 nepočítá. Nové generace Audi A3 bychom se mohli dočkat přibližně za rok a půl. „Chceme uvádět nové motory v rámci generační obměny. Případně při produktových změnách v rámci daného modelu. Zavádět novou techniku do auta, jehož ukončení výroby se očekává v relativně brzké době, není konstruktivní ani ekonomické,“ sdělil britským novinářům jeden nejmenovaný zdroj z Audi.

V blízké budoucnosti se navíc očekává příjezd prvního sériového elektrického Audi E-tron SUV, které již bylo ukázáno. V nabídce modelů bude tvořit mezičlánek modelů Q5 a Q7. Audi to s elektrifikací svých modelů myslí vážně, takže do roku 2025 plánuje představit 12 modelů poháněných elektromotorem. Už do dvou let se ale dočkáme nových plug-in hybridů na základě stávajících modelů, ovšem technicky mladších než je A3 Sportback e-tron.

Tomáš Dusil
Diskuze (45)
23. 11. 2018 12:17
Re: Kdy už to bude ?
Obávám se, že hybridní bezmozci co nepotřebují zabíijet lidi okolo sebe emisemi (dneska už to dělá i TSI) mají pravdu.

Ale jasně, já to chápu. Jednodušším lidem se to celé jeví jako kampaň, účelovka ... spiknutí proti pořádným motorům !

Realné naměřené hodnoty mluví jasně. Proč asi tenhle motor nedokáží zhomologovat ? To není o tom, že by se jim nevyplatil, ale že homologovat nejde. Vypouští tolik mikročástic, že kdyby tenhle problém "odstranili", tak žere o 2 litry na sto víc v režimu bez nabité baterky. Trochu insider informace.

Některé automobilky jsou s hybridním ústrojím pozadu o 3-5 let, Audi o 10-12. Podobnou účinnost měl první Prius. Téhle firmy se nikdo ve světě dneska už nebojí. Aktuálně nás trápí jiné automobilky, třeba Volvo je v reálném vývoji mnohem blíže cíli než němci.

Audi se zatím může jít se svou technikou leda tak zahrabat. Chápu, že Audi má své příznivce (a taky proč ne), ale na vrcholu technicky zrovna nejsou. I mezi zastaralou Německou produkcí je to v téhle třídě totální tuctovka. Natož v porovnání se světem.

Svůj um a prodejní čísla teď předvedli, když představili elektrické SUV, konkurenta Modelu X. Nikdo to nechce, prodejní čísla už radši nezveřejňují. Menší, horší dojezd, horší nabíjení, bez různých asistentů včetně autopilota, problém s konektivitou (mít neustále přehled o zácpách bez nutnosti párovat telefon je fakt hrozně moc fajn).

Takž asi tak. Prodeje klesají a klesají. Problémy s homologacemi trvají. Odškodnění za Dieselgate stále běží. Ale jasně, všechno je super, netřeba se znepokojovat. Však ona vás ta pomyslná facka z vašeho snu brzo probere. Třeba se to s novým CEO změní.
23. 11. 2018 12:13
Re: Kdy už to bude ?
A proč se asi nevyplatí homologovat ?
22. 11. 2018 21:50
Re: Kdy už to bude ?
Čakal by som od teba viac intelektu, nikto ti plugin hybrid nevnucuje. Pokiaľ si ho zoberieš, aby si s ním brázdil diaľnice, tak si urobil blbosť. Za mňa je to lepšia alternatíva pokiaľ jazdíš denne po meste do +-50km (večer ho ppichneš do garáže do zásuvky) a potom cez víkend vybehneš mimo mesta. Pokiaľ ti dojazd na baterky nestačí, stále nie si limitovaný. Pokiaľ v tom oužasnom výskume jazdili za 7,2 , tak evidentne tie auta nabíjačku nevideli. Možno len stačilo osloviť relevantnejšiu vzorku a zistili by sme, že časti populácie nejakých 50km na deň vo väčšine prípadov stačí. Tým nechcem tvrdiť, že elektro je spása, alebo budúcnosť :-!
Avatar - Ham.
22. 11. 2018 17:07
Re: Kdy už to bude ?
Ten, kdo si kupuje auto na plyn, tak asi předpokládá, že bude jezdit na plyn, 181 stanic postačuje. A když nepostačuje, tak jednou za čas odjede nějaký zbytek na benal. No a když CNG nevyhovuje tak si tu A3 může každý koupit jako benzín nebo jako diesel nebo jako hybrid, takže možností je milion.
Avatar - N6600
22. 11. 2018 16:12
Re: Kdy už to bude ?
Za predpokladu, ze budes jazdit len na plyn. A to si nemyslim, ze sa stane. Ale to ma netrapi. Skor, ci budem mat kde natankovat. V celej CR, ak som pocital spravne, je ich 181 - [odkaz]

Co zakaz vjazdu do garazi?