Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi Q7: první dojmy

Libor Zezulka
Diskuze (84)
Dne 12. září, půl hodiny před polednem praskal stánek Audi ve švech. Aby ne, když se chystala premiéra nové Q7. Na luxusního obra jsme se podívali hezky zblízka.

Tolik lidí na tiskové konferenci jsme dlouho neviděli. Přestože domácí automobilka při stavbě stánku metry čtverečními evidentně nešetřila, nestačila expozice velkorysých rozměrů pojmout všechny zvědavce. Žádný div, na 11:30 Audi naplánovalo tiskovou konferenci, na níž slíbilo představit novou Q7. Samotná prezentace přesně odpovídala očekávání a významu, jež automobilka novému modelu z nového segmentu přikládá.

Jinými slovy, byla to velkolepá show s tancem a zpěvem (zpěvačka mimochodem oblažovala novináře pro tuto příležitost speciálně složenou a nutno podotknout hodně chytlavou písní), světelnými efekty a nakonec dramatickou padající oponou, která odhalila novou Q7. Ta už na první pohled a z pořádné dálky vypadá urostle, přičemž setkání zblízka tento dojem ještě umocní.

Přední část s jednodílnou mřížkou chladiče se zdá u Q7 ještě dravější než u sourozenců, slabším povahám dokonce může nahánět strach. Na živo kontrastuje přední krátký a zadní dlouhý převis daný úctyhodnými rozměry a touhou konstruktérů vytvořit až sedmimístné luxusní SUV. Bohužel dvě zadní místa zůstala i u Q7 dosti nouzová, dospělý člověk s výškou okolo 180 cm se dozadu poskládá s obtížemi.

Co je ještě horší, přístupový otvor, jež vznikne otevřením dveří a odsunutím zadní lavice, není nijak velký, a tak se dozadu více souká než nastupuje. Vnitřní prostor odpovídá luxusnímu segmentu, dostatek prostoru jsem zaznamenal v oblasti kolen i ramen, vzadu mohlo být u hlavy místa více. O výběru materiálů a jejich zpracování netřeba pochybovat, zde se Audi žádného přehmatu nedopustilo.

Na přístrojové desce, středové konzole a vůbec celém prostoru řidiče se zorientujete rychle, k tomu přispívá i fakt, že uspořádání palubní desky vychází z ovědčeného rozmístění v A6. Překvapilo mě pouze umístění tlačítek paměti sedadla na dveřích řidiče – nikoliv na sedadle. První dojem říká, že nové Audi Q7 bude důstojným soupeřem nové třídy M a snad i nástupce BMW X5. Důležité ale bude, jak se Q7 chová v provozu.

Libor Zezulka
Diskuze (84)
15. 9. 2005 20:38
Re: JAK KUPOVAT AUTO - 6
>:D :yes:
15. 9. 2005 19:59
Re: QUASIMODO
Kdyby šlo o tvoje prachy, tak bys nepsal to, cos napsal. Asi jsi nečetl mé příspěvky - jak kupovat auto. Dole máš 6. část. U auta za 200 jsou první 4, u auta za 500 tuším je pátá. Tam by ses dočetl teorii halb und halb. Jinak materialisti jsme snad všichni... chce to jen doplnit tou správnou vyvážeností. Takže teď jsme ten kruh protli, viď - v tom je rozum důležitej. P.S. proč bych ti odpovídal, že je tu takovejch tuna, naopak - tam v těch příspěvcích každému doporučuju koupit si jen takové auto, které si zítra můžeš koupi znovu... bez problémů.
15. 9. 2005 18:54
Re: QUASIMODO
Jsi vedle, jak jedle, Karle. Jde jen o prachy. Evidentně ne o tvoje.
15. 9. 2005 13:39
Re: KWASIMOTO
>:D >:D Ne. Klid, to nehrozí. Vlastně když se mrknu pod opasek >:D No, tak to už vůbec nehrozí... >:D :yes: P.S. Cítím vnitřní chvění, že AUDI lehce vtlačuje ten klín mezi BMW a MB, a to právě tímle - akcentem na technicistní preciznost. Audi je pro mně stříbrná metalíza... matný kov, lehké sci-fi, ozubená kola, hladké plochy, lehkost... Doplňuje mi prostě ideálně ten německej triumvirát. Nedávno jsem se zahleděl na A6 combi a tak nějak mi zcvaklo, že to auto je pěkný. Shodou okolností stál hned vedle Apoštol, věrozvěst krás... tak jsem se dlouze díval... zajímavé srovnání... no, pozor na A6.
15. 9. 2005 13:19
Re: KWASIMOTO
Nejdál jsou České dráhy - Pendolino. >:D To je téma. >:D