Audi Q7: první dojmy
Tolik lidí na tiskové konferenci jsme dlouho neviděli. Přestože domácí automobilka při stavbě stánku metry čtverečními evidentně nešetřila, nestačila expozice velkorysých rozměrů pojmout všechny zvědavce. Žádný div, na 11:30 Audi naplánovalo tiskovou konferenci, na níž slíbilo představit novou Q7. Samotná prezentace přesně odpovídala očekávání a významu, jež automobilka novému modelu z nového segmentu přikládá.
Jinými slovy, byla to velkolepá show s tancem a zpěvem (zpěvačka mimochodem oblažovala novináře pro tuto příležitost speciálně složenou a nutno podotknout hodně chytlavou písní), světelnými efekty a nakonec dramatickou padající oponou, která odhalila novou Q7. Ta už na první pohled a z pořádné dálky vypadá urostle, přičemž setkání zblízka tento dojem ještě umocní.
Přední část s jednodílnou mřížkou chladiče se zdá u Q7 ještě dravější než u sourozenců, slabším povahám dokonce může nahánět strach. Na živo kontrastuje přední krátký a zadní dlouhý převis daný úctyhodnými rozměry a touhou konstruktérů vytvořit až sedmimístné luxusní SUV. Bohužel dvě zadní místa zůstala i u Q7 dosti nouzová, dospělý člověk s výškou okolo 180 cm se dozadu poskládá s obtížemi.
Co je ještě horší, přístupový otvor, jež vznikne otevřením dveří a odsunutím zadní lavice, není nijak velký, a tak se dozadu více souká než nastupuje. Vnitřní prostor odpovídá luxusnímu segmentu, dostatek prostoru jsem zaznamenal v oblasti kolen i ramen, vzadu mohlo být u hlavy místa více. O výběru materiálů a jejich zpracování netřeba pochybovat, zde se Audi žádného přehmatu nedopustilo.
Na přístrojové desce, středové konzole a vůbec celém prostoru řidiče se zorientujete rychle, k tomu přispívá i fakt, že uspořádání palubní desky vychází z ovědčeného rozmístění v A6. Překvapilo mě pouze umístění tlačítek paměti sedadla na dveřích řidiče – nikoliv na sedadle. První dojem říká, že nové Audi Q7 bude důstojným soupeřem nové třídy M a snad i nástupce BMW X5. Důležité ale bude, jak se Q7 chová v provozu.