Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi Q7 V12 TDI – automobilka potvrdila výrobu dieselového mastodonta

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (26)
Luxusní SUV Audi Q7 s dvanáctiválcovým turbodieselem se veřejnosti poprvé představilo jako koncept v lednu na autosalonu v Detroitu. V případě sériové výroby se tento motor stane největší a nejvýkonnější vznětovou pohonnou jednotkou v nabídce Audi.

Nizozemskému serveru AutoTelegraaf automobilka Audi potvrdila, že připravuje spuštění výroby a prodeje modelu Q7 se vznětovým dvanáctiválcem, který by měl do showroomů dorazit v druhé polovině příštího roku.

Dvanáctiválec se představil jako koncept na letošním autosalonu v Detroitu, kde ohromoval především svými výkony. Tato pohonná jednotka je po konstrukční stránce integrována do modulárního systému stavby koncernových motorů v rámci VW Group a podle serveru AutoTelegraaf by měla její výroba probíhat v závodě Audi v Maďarsku.

Podobně jako další vidlicové šesti, osmi a desetiválce použité u Audi, má také tento dvanáctiválec rozteč válců 90 mm, ale místo V svírajícího úhel 90° je použito kompaktnější řešení s 60°, které má optimální vlastnosti i z hlediska vyvážení setrvačných sil a momentů. Zdvih 91,4 mm a vrtání 83 mm, to jsou známé parametry šestiválce 3.0 TDI a stejná čísla jsou nyní i ve specifikaci motoru V12 TDI o zdvihovém objemu 5934 cm3. S délkou pouze 684 mm je tento V12 velmi kompaktní a pouze o 166 mm delší než motor V8 TDI.

Použitý systém vstřikování common-rail je v současnosti špičkové řešení s maximálními vstřikovacími tlaky 2000 bar (200 MPa), piezovstřikovači s osmiotvorovými tryskami a dvěma řídícími jednotkami vzájemně spolupracujícími na bázi master-slave. Přeplňování obstarávají turbodmychadla, která dávají plnící tlak až 2,5 bar.

Dvanáctiválcový turbodiesel dosahuje výkonu 367 kW (499 k) a točivého momentu 1000 Nm mezi 1750 až 3000 ot./min. Audi Q7 s tímto motorem dokáže akcelerovat z 0 na 100 km/h za 5,5 s a jeho maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h. Kombinovaná spotřeba vozu s šestistupňovou automatickou převodovkou Tiptronic se má podle výrobce pohybovat okolo 11,9 litru nafty na 100 km.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (26)
Avatar - Dragon.001
10. 8. 2007 01:45
Juchůůůůů
Miluju diesely. A i když je uvedená spotřeba samozřejmě nereálná, ten motor nemá chybu.

A kdybych na takovýhle auto měl, určitě bych do něj šel. Když potkává člověk na silnici každý den ko*oty, co předjížděj na dvojitý čáře přes horizont do zatáčky. Má rád kolem sebe 2,5 tuny ocele a deformačních zón :yes: (když mě už sestřelí, budu to já kdo zavolá policii, funebráky a servis. Ať mi přelakují nárazník).

A i když se mi tohle auto vzhledově nelíbí, neumím si představit. Co v něm chybí ke štěstí, nebo pohodlí.

Taky je určitě skvělej pocit si dávat M3 na semaforech. Na akceleraci se povedlo Audi obejít fyz. zákony. Bohužel musí bejt váha někde znát. Takže ve vlásenkách, nebo dlouhý-táhlý bude obratnější i tank. Na to jsou nejlepší u Porsche. Cayenne si na některejch úsekách Nordschleife podalo i Boxstera :yes: >:-[] :yes:

PROTO BYCH TENTO MOTOR DAL DO CAYENNU A VZNIKLO BY NEJDOKONALEJŠÍ AUTO NA SVĚTĚ = orgasmus jen při pohledu...
Avatar - Ruffi
8. 8. 2007 11:03
krouťák
Tiptronic sa ale namaká...