5.6. 2018 David Bureš Google+ profil David Bureš

Audi Q8 poprvé na vlastní kůži. Všechno, ale ne jen sportovnější Q7

 

Můžete se domnívat, že Q8 je jen sportovnější verzí Q7, ale to by byla chyba. Architektura je možná shodná, design a interiér jsou ale zcela jiné.

Rok 2018 je pro automobilku Audi nadmíru důležitý, naplánovanou má totiž mohutnou modelovou ofenzivu, během níž v průměru představuje nový model každé tři týdny! Mezi 17 novinkami jsou taková auta jako nové generace modelů A1, Q3 a A6 nebo zcela nové modely v podobě elektrického SUV e-tron a luxusního Q8. Právě poslední jmenované jsme si prohlédli s předstihem, ještě před oficiálním odhalením.

To si vyžádalo v novinářské práci klasickou praxi, do oficiální premiéry bylo ještě daleko, a tak jsme při prvním prohlédnutí si auta museli s kolegy odevzdat všechny své fotoaparáty i mobily, aby na veřejnost neuniklo nic dříve, než Audi plánuje. Takové tajemno ale může být na škodu, protože může vyvolat až příliš velké očekávání, jenže při prvním pohledu na Q8 po takové eskapádě jsme měli jasno, cílová klientela ji bude milovat!

Video

Tohle Audi není nudné

Jestliže byl Audi mnohokrát vytýkán nudný vzhled, pro Q8 to rozhodně neplatí, byť námi prohlédnutý exemplář zdůrazňovala jasná oranžová metalíza. Auto vypadá naživo prostě fantasticky, není divu, že jej někteří kolegové nazvali vůbec nejhezčím Audi současnosti. Navíc je zcela jiné než ostatní díla čtyř kruhů, čímž designéři reagovali na kritiku jednotného stylu vozů ingolstadtské značky.

První, čeho si při pohledu na Q8 všimnete, jsou úctyhodné rozměry. Ostatně s délkou 4.986 mm, šířkou 1.995 mm a výškou 1.705 mm to je opravdu pořádný macek, a to přestože oproti technicky spřízněné Q7 je o 66 mm kratší. Zato je Q8 o 27 mm širší. A liší se i kratšími převisy nebo většími koly.

Audi Q8 – srovnání rozměrů s modelem Q7
ModelAudi Q8Audi Q7
Délka (mm)49865052
Šířka (mm)19951968
Výška (mm)17051741
Rozvor (mm)29942994
Světlá výška (mm)až 254až 245
Objem zavazadelníku (l)605-1755890-2075

Design je prakticky shodný s loňskou studií Q8 Sport Concept, která již využívala sériovou architekturu auta. Příď tvoří nově řešená maska chladiče singleframe, která však není šestiúhelníková jako třeba u nové A6, ale osmiúhelníková. Tento detail se mimochodem má stát poznávacím znakem SUV od Audi. Specialitou jsou také světlomety, na první pohled sice vypadají jako velice úzké, pak si ale uvědomíte, že jejich součástí je i ta spodní tmavá část. Ta ukrývá dálková světla, zatímco nahoře jsou potkávačky a denní svícení.

Q8 slouží jako vlajková loď rodiny ingolstadtských SUV, proto má na zádi podobný detail jako A8, vlajková loď běžné modelové palety značky, tedy propojená koncová světla, která trochu připomínají též Lamborghini Urus. Specialitou je pak černý pruh mezi nimi, jež má evokovat Audi Sport Quattro, stejně jako podobný tvar C-sloupků.

Co pro nás Audi chystá? Do konce roku 2019 přijde 11 nových SUV! Včetně Q8 a Q4

Právě silueta vozu stojí za to. Audi zdůrazňuje, že tohle je SUV kupé, na rozdíl od konkurence ho ale chtělo udělat po svém. Proto je Q8 natolik odlišná než sice menší, ale podobně koncipované modely typu Mercedes-Benz GLE kupé a BMW X6. Střecha totiž začíná klesat opravdu až v zadní části karoserie, ne někde u B-sloupků jako u konkurenčních značek, což přináší originální siluetu a hlavně zajišťuje, že pasažéři na zadních sedadlech mají kam dát hlavu.

Místem na zadních sedadlech Q8 opravdu příjemně překvapuje. Velká rezerva před koleny se vzhledem k velikosti auta a téměř třímetrovému rozvoru dá očekávat (navíc je tu i posuvná lavice), tolik místa nad hlavou pro 182 cm vysokého figuranta ale už tolik ne. A to přestože si vůz v tomto ohledu pomáhá níže uloženou lavicí. To je přece jen rozdíl proti technicky spřízněné Q7, v níž sedadla lépe podpírají stehna. Místa nad hlavou je pak v Q7 přece jen ještě více.

Dalším výrazným rozdílem proti Q7 je pak palubní deska, která je zcela jinak koncipována. Q8 se spoléhá na dotykové ovládání, už tu tak není výsuvný displej multimediálního systému, ale obří, 10,1“ obrazovka zakomponovaná do středového panelu, kterou pod ní doplňuje další, 8,6“, pro ovládání dalších prvků auta jako klimatizace a komfortní funkce. Koncepce tak připomíná A8, potažmo A6, proti které je dvouobrazovkové řešení více zakomponované do palubní desky. Není tu tak žádná linka rámující displej jako v A6.

Zatím jediný motor

Jestliže z hlediska barev budou mít zákazníci na výběr širokou škálu možností (12 laků karoserie, množství barev a materiálů uvnitř), z hlediska motorů se při startu prodeje počítá s jediným. Půjde o třílitrový vznětový šestiválec s 210 kW a 600 N.m s obchodním označením 50 TDI, který využívá mildhybridní pohon.

Motor bude standardně spolupracovat s osmistupňovým automatem a pohonem všech kol, který tvoří mechanicky pracující mezinápravový diferenciál. Součástí výzbroje bude i lithium-iontový akumulátor a řemenem poháněný generátor s funkcí spouštěče BAS (Belt Alternator Starter), které jsou integrovány do hlavní elektrické sítě s napětím 48 V.

Na začátku roku 2019 se však nabídka rozšíří. To přijde slabší třílitrový turbodiesel s výkonem 170 kW (45 TDI) a zážehový motor 3.0 TFSI s výkonem 250 kW (55 TFSI). Pro rok 2020 je pak chystané vrcholné Audi SQ8.

Audi Q8 – technická data nabízené verze
Motor50 TDI
Zdvihový objem [cm3]2967
Válce/ventily6/4
Největší výkon [kW]210
Točivý moment [N.m]600
Převodovka8A
Max. rychlost [km/h]232
Zrychlení 0-100 km/h [s]6,3
Pohotovostní h. [kg]2145

Motor je v Q8 uložen v pomocném rámu přední nápravy prostřednictvím adaptivních hydraulických ložisek, která při volnoběhu eliminují vibrace pomocí měkké charakteristiky a za jízdy potlačují vibrace motoru vyšší intenzitou tlumení. Podvozek tvoří vpředu i vzadu pětiprvkové zavěšení, které je z velké části vyrobeno z hliníku.

Ten je použit také na konstrukci prostorového rámu Audi SpaceFrame, který je základem Q8. Vedle hliníkových tlakových odlitků (výztuhy mezi prahy a podélníky) a hliníkových plechů (bezrámové dveře, přední blatníky a víko kufru) je na konstrukci využita také ultra vysokopevnostní ocel.

Bohatá výbava

Jakožto vlajková loď SUV portfolia Audi nabídne Q8 i bohatou výbavu. Už v základu mimo jiné dostanete adaptivní podvozek, 19“ kola, diodové světlomety, navigační systém a dvouzónovou automatickou klimatizaci. Přiobjednat si bude možné různé asistenty, pomáhající ať už s parkováním nebo jízdou, nebo třeba hudební systém Bang & Olufsen.

Podvozky budou k dispozici tři. Vedle základního (s adaptivními tlumiči) to bude vzduchový podvozek, se standardním nebo sportovním nastavením. Ten dokáže zvýšit světlou výšku ze základních 220 mm až na 254 mm. Objednat si bude možné i natáčení zadní nápravy, zmenšující poloměr otáčení o jeden metr, případně zlepšující stabilitu ve vysokých rychlostech, v reakci na aktuální potřebě.

Na český trh bude Audi Q8 uvedeno začátkem července. O výrobu se stejně jako v případě odvozené Q7 postará továrna v Bratislavě.

Spolupracujeme s TipCars.com
Investice do bytu je dnes jistota Investice do bytu je dnes jistota

Pokud nemáte finanční vzdělání, jste v podstatě vydáni na…

Trump zrušil kontroverzní zákon o odebírání dětí migrantům Trump zrušil kontroverzní zákon o odebírání dětí migrantům

Americký prezident Donald Trump dnes podepsal dekret,…

Britský parlament schválil zákon o brexitu Britský parlament schválil zákon o brexitu

Britský parlament dnes schválil konečnou podobu zákona o…

 
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Subaru BRZ V8 na českých značkách? Postrach Ferrari má 580 koní Subaru BRZ V8 na českých značkách? Postrach Ferrari má 580 koní

Pokud si opravdu myslíte, že japonská dvojčata GT 86 a…

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu? TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu…

 



Audi Q8 zachyceno s minimem maskování. Je odvážné jako koncept? Audi Q8 zachyceno s minimem maskování. Je odvážné jako koncept?

Horkou novinkou bude tento rok model Q8, největší SUV v…

Audi Q8 Sport Concept: Q8 ve sportovním Audi Q8 Sport Concept: Q8 ve sportovním

Studie vozu Audi Q8 Sport Concept kombinuje dynamický…

 



 
Volvo S60: Sedan nové generace přijíždí zpoza Atlantiku

Volvo S60: Sedan nové generace přijíždí zpoza Atlantiku

Včera

Volvo odhalilo podobu sedanu S60 nové generace. Navíc na místě, kde bude vznikat, v už funkční továrně v Charlestonu (USA).




Blesk.cz

Budete plakat nad tím, jak jsou tyhle staré hry dobré. Recenze Devil May Cry HD Collection

Budete plakat nad tím, jak jsou tyhle staré hry…

Série Devil May Cry je právem považována za legendu a zároveň zakladatele subžánru zběsilých akcí alias…

Letní neduhy, které nám ničí dovolené: 3 tipy, jak porazit průjem, úpal a štípance

Letní neduhy, které nám ničí dovolené: 3 tipy, jak…

Úpal, bodnutí hmyzem a průjem – tři nejčastější zdravotní problémy, které nás v teplých měsících mohou pěkně…

 

iSport.cz

Standardky jsou zbraň, Kane míče asi přitahuje, říká Kotal. Chválil i Tunisko

Standardky jsou zbraň, Kane míče asi přitahuje, říká…

Zápas mezi Anglií a Tuniskem se mu líbil. Zkušený trenér a expert deníku Sport Václav Kotal ocenil hru afrického…

Díra po Hlinkovi. V Baníku řeší, kdo může nahradit klíčového hráče

Díra po Hlinkovi. V Baníku řeší, kdo může nahradit…

Baník hlásí problém. Po odchodu Marka Hlinky do Gruzie klub intenzivně shání náhradu na klíčový post…

 

Reflex.cz

Přátelé Miloše Zemana aneb Šplhání po shrbených zádech neduživého Hamáčka

Přátelé Miloše Zemana aneb Šplhání po shrbených…

Česká postemigrační sociální demokracie se obnovovala ztěžka. V atmosféře, kdy pojem „levice“ značil bezmála…

Evropská ostuda: Lidské zoo, kde byli černoši a indiáni chováni jako zvěř. Podívejte se

Evropská ostuda: Lidské zoo, kde byli černoši a…

Od doby, kdy se Evropané chodili dívat na černochy, ale i indiány nebo eskymáky zavřené v klecích, neuplynulo…