5.6. 2018 David Bureš Google+ profil David Bureš

Audi Q8 poprvé na vlastní kůži. Všechno, ale ne jen sportovnější Q7

 

Můžete se domnívat, že Q8 je jen sportovnější verzí Q7, ale to by byla chyba. Architektura je možná shodná, design a interiér jsou ale zcela jiné.

Rok 2018 je pro automobilku Audi nadmíru důležitý, naplánovanou má totiž mohutnou modelovou ofenzivu, během níž v průměru představuje nový model každé tři týdny! Mezi 17 novinkami jsou taková auta jako nové generace modelů A1, Q3 a A6 nebo zcela nové modely v podobě elektrického SUV e-tron a luxusního Q8. Právě poslední jmenované jsme si prohlédli s předstihem, ještě před oficiálním odhalením.

To si vyžádalo v novinářské práci klasickou praxi, do oficiální premiéry bylo ještě daleko, a tak jsme při prvním prohlédnutí si auta museli s kolegy odevzdat všechny své fotoaparáty i mobily, aby na veřejnost neuniklo nic dříve, než Audi plánuje. Takové tajemno ale může být na škodu, protože může vyvolat až příliš velké očekávání, jenže při prvním pohledu na Q8 po takové eskapádě jsme měli jasno, cílová klientela ji bude milovat!

Video

Tohle Audi není nudné

Jestliže byl Audi mnohokrát vytýkán nudný vzhled, pro Q8 to rozhodně neplatí, byť námi prohlédnutý exemplář zdůrazňovala jasná oranžová metalíza. Auto vypadá naživo prostě fantasticky, není divu, že jej někteří kolegové nazvali vůbec nejhezčím Audi současnosti. Navíc je zcela jiné než ostatní díla čtyř kruhů, čímž designéři reagovali na kritiku jednotného stylu vozů ingolstadtské značky.

První, čeho si při pohledu na Q8 všimnete, jsou úctyhodné rozměry. Ostatně s délkou 4.986 mm, šířkou 1.995 mm a výškou 1.705 mm to je opravdu pořádný macek, a to přestože oproti technicky spřízněné Q7 je o 66 mm kratší. Zato je Q8 o 27 mm širší. A liší se i kratšími převisy nebo většími koly.

Audi Q8 – srovnání rozměrů s modelem Q7
ModelAudi Q8Audi Q7
Délka (mm)49865052
Šířka (mm)19951968
Výška (mm)17051741
Rozvor (mm)29942994
Světlá výška (mm)až 254až 245
Objem zavazadelníku (l)605-1755890-2075

Design je prakticky shodný s loňskou studií Q8 Sport Concept, která již využívala sériovou architekturu auta. Příď tvoří nově řešená maska chladiče singleframe, která však není šestiúhelníková jako třeba u nové A6, ale osmiúhelníková. Tento detail se mimochodem má stát poznávacím znakem SUV od Audi. Specialitou jsou také světlomety, na první pohled sice vypadají jako velice úzké, pak si ale uvědomíte, že jejich součástí je i ta spodní tmavá část. Ta ukrývá dálková světla, zatímco nahoře jsou potkávačky a denní svícení.

Q8 slouží jako vlajková loď rodiny ingolstadtských SUV, proto má na zádi podobný detail jako A8, vlajková loď běžné modelové palety značky, tedy propojená koncová světla, která trochu připomínají též Lamborghini Urus. Specialitou je pak černý pruh mezi nimi, jež má evokovat Audi Sport Quattro, stejně jako podobný tvar C-sloupků.

Co pro nás Audi chystá? Do konce roku 2019 přijde 11 nových SUV! Včetně Q8 a Q4

Právě silueta vozu stojí za to. Audi zdůrazňuje, že tohle je SUV kupé, na rozdíl od konkurence ho ale chtělo udělat po svém. Proto je Q8 natolik odlišná než sice menší, ale podobně koncipované modely typu Mercedes-Benz GLE kupé a BMW X6. Střecha totiž začíná klesat opravdu až v zadní části karoserie, ne někde u B-sloupků jako u konkurenčních značek, což přináší originální siluetu a hlavně zajišťuje, že pasažéři na zadních sedadlech mají kam dát hlavu.

Místem na zadních sedadlech Q8 opravdu příjemně překvapuje. Velká rezerva před koleny se vzhledem k velikosti auta a téměř třímetrovému rozvoru dá očekávat (navíc je tu i posuvná lavice), tolik místa nad hlavou pro 182 cm vysokého figuranta ale už tolik ne. A to přestože si vůz v tomto ohledu pomáhá níže uloženou lavicí. To je přece jen rozdíl proti technicky spřízněné Q7, v níž sedadla lépe podpírají stehna. Místa nad hlavou je pak v Q7 přece jen ještě více.

Dalším výrazným rozdílem proti Q7 je pak palubní deska, která je zcela jinak koncipována. Q8 se spoléhá na dotykové ovládání, už tu tak není výsuvný displej multimediálního systému, ale obří, 10,1“ obrazovka zakomponovaná do středového panelu, kterou pod ní doplňuje další, 8,6“, pro ovládání dalších prvků auta jako klimatizace a komfortní funkce. Koncepce tak připomíná A8, potažmo A6, proti které je dvouobrazovkové řešení více zakomponované do palubní desky. Není tu tak žádná linka rámující displej jako v A6.

Zatím jediný motor

Jestliže z hlediska barev budou mít zákazníci na výběr širokou škálu možností (12 laků karoserie, množství barev a materiálů uvnitř), z hlediska motorů se při startu prodeje počítá s jediným. Půjde o třílitrový vznětový šestiválec s 210 kW a 600 N.m s obchodním označením 50 TDI, který využívá mildhybridní pohon.

Motor bude standardně spolupracovat s osmistupňovým automatem a pohonem všech kol, který tvoří mechanicky pracující mezinápravový diferenciál. Součástí výzbroje bude i lithium-iontový akumulátor a řemenem poháněný generátor s funkcí spouštěče BAS (Belt Alternator Starter), které jsou integrovány do hlavní elektrické sítě s napětím 48 V.

Na začátku roku 2019 se však nabídka rozšíří. To přijde slabší třílitrový turbodiesel s výkonem 170 kW (45 TDI) a zážehový motor 3.0 TFSI s výkonem 250 kW (55 TFSI). Pro rok 2020 je pak chystané vrcholné Audi SQ8.

Audi Q8 – technická data nabízené verze
Motor50 TDI
Zdvihový objem [cm3]2967
Válce/ventily6/4
Největší výkon [kW]210
Točivý moment [N.m]600
Převodovka8A
Max. rychlost [km/h]232
Zrychlení 0-100 km/h [s]6,3
Pohotovostní h. [kg]2145

Motor je v Q8 uložen v pomocném rámu přední nápravy prostřednictvím adaptivních hydraulických ložisek, která při volnoběhu eliminují vibrace pomocí měkké charakteristiky a za jízdy potlačují vibrace motoru vyšší intenzitou tlumení. Podvozek tvoří vpředu i vzadu pětiprvkové zavěšení, které je z velké části vyrobeno z hliníku.

Ten je použit také na konstrukci prostorového rámu Audi SpaceFrame, který je základem Q8. Vedle hliníkových tlakových odlitků (výztuhy mezi prahy a podélníky) a hliníkových plechů (bezrámové dveře, přední blatníky a víko kufru) je na konstrukci využita také ultra vysokopevnostní ocel.

Bohatá výbava

Jakožto vlajková loď SUV portfolia Audi nabídne Q8 i bohatou výbavu. Už v základu mimo jiné dostanete adaptivní podvozek, 19“ kola, diodové světlomety, navigační systém a dvouzónovou automatickou klimatizaci. Přiobjednat si bude možné různé asistenty, pomáhající ať už s parkováním nebo jízdou, nebo třeba hudební systém Bang & Olufsen.

Podvozky budou k dispozici tři. Vedle základního (s adaptivními tlumiči) to bude vzduchový podvozek, se standardním nebo sportovním nastavením. Ten dokáže zvýšit světlou výšku ze základních 220 mm až na 254 mm. Objednat si bude možné i natáčení zadní nápravy, zmenšující poloměr otáčení o jeden metr, případně zlepšující stabilitu ve vysokých rychlostech, v reakci na aktuální potřebě.

Na český trh bude Audi Q8 uvedeno začátkem července. O výrobu se stejně jako v případě odvozené Q7 postará továrna v Bratislavě.

Spolupracujeme s TipCars.com
Vzpomínky pamětníků: Invaze v srpnu 1968 obrátila mnohé životy naruby Vzpomínky pamětníků: Invaze v srpnu 1968 obrátila mnohé životy naruby

Pásy sovětských tanků nevyryly před padesáti lety…

Trump kritizoval měnovou politiku Číny a Evropské unie Trump kritizoval měnovou politiku Číny a Evropské unie

Americký prezident Donald Trump v rozhovoru s agenturou…

Zápisník Daniela Nováka: Kobliha pro Angelu Zápisník Daniela Nováka: Kobliha pro Angelu

Centrální nákup státu ani po čtyřech letech od zavedení…

Bohumil Doležal: Teď nejsou největší hrozbou pro demokracii tanky, ale my sami Bohumil Doležal: Teď nejsou největší hrozbou pro demokracii tanky, ale my sami

Komentátor Bohumil Doležal se zamýšlí nad podobností…

 
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Kamery do auta: Na co si dávat pozor? V Česku hrozí i vysoké pokuty! Kamery do auta: Na co si dávat pozor? V Česku hrozí i vysoké pokuty!

V případě nejnovější legislativy GDPR o ochraně osobních…

Zpověď českého řidiče, kterému Volvo XC60 zachránilo život Zpověď českého řidiče, kterému Volvo XC60 zachránilo život

Volva na aktivní a pasivní bezpečnosti staví už roky svůj…

 



S Audi Q8 v Česku: SUV kupé na výmolech. A přijela i A6 S Audi Q8 v Česku: SUV kupé na výmolech. A přijela i A6

Čtyři kruhy mají rušný rok, letos je to novinka za…

Audi Q8 má první českou cenu. Dva miliony stačí i na silnější diesel Audi Q8 má první českou cenu. Dva miliony stačí i na silnější diesel

Nejnovější přírůstek do sportovně-užitkové rodiny čtyř…

 



 
Co všechno se musí na vznětových motorech změnit kvůli přísným normám?

Co všechno se musí na vznětových motorech změnit kvůli přísným normám?

Dnes 08:00

Čtyřválec 2.0 HDi prošel kvůli zpřísňujícím se normám úpravami, které jasně ukazují, s čím vším se musí automobilky popasovat.




Blesk.cz

Macronová na dovolené: Nohy jako tyčky, cesta na pláž s vnoučaty a letní sídlo prezidentů

Macronová na dovolené: Nohy jako tyčky, cesta na…

I první dámy mají nárok na dovolenou. Ta francouzská - Brigitte Macronová (65) - zamířila jako správná patriotka…

Sebevražda DJe Loutky (†51): Měl zdravotní potíže, měsíc ho ládovali medikamenty!

Sebevražda DJe Loutky (†51): Měl zdravotní potíže,…

Michal Maudr alias DJ Loutka (†51) koncem loňského léta 2016 skončil po náročném víkendu v nemocnici. Strašné…

 

iSport.cz

Dobrý start! Kvitová začala v New Havenu vítězstvím nad Radwaňskou

Dobrý start! Kvitová začala v New Havenu vítězstvím…

Petra Kvitová porazila v prvním kole tenisového turnaje v New Havenu Polku Agnieszku Radwaňskou 6:1, 7:6. Další…

Restart u Rangers, vsadí na Čechy i gólmana budoucnosti: Ukažte se!

Restart u Rangers, vsadí na Čechy i gólmana…

Velké jablko - velká přestavba! V New Yorku staví pro sezonu 2018/19 v mnoha směrech nový mančaft. Pár veteránů…

 

Reflex.cz

Plešivec: Pravěké hradiště na stejnojmenném vrchu je místem obětí a legend

Plešivec: Pravěké hradiště na stejnojmenném vrchu je…

Směrem k Brdům náhle obzoru vévodí výrazná hora. Mohutný křemencový masiv, majestátně se vypínající nad…

Vzpomínky na Srpen 68: Začal střílet ostrými náboji kolem nás a smál se

Vzpomínky na Srpen 68: Začal střílet ostrými náboji…

Cizí vojska vpadla do dětských prázdninových dnů, do výletu v Paříži, výročí svatby, do kasáren či k táboráku.…