Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi R18: Staré jméno pro nový prototyp LMP1-Hybrid

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Audi představuje přepracovaný prototyp R18 pro nový ročník FIA World Endurance Championship.

Audi R18 pro letošní sezónu vytrvalostních závodů má být podle oficiálních materiálů prakticky novým vozem. Stále se přitom jedná o hybrid, jehož hlavní pohonnou jednotkou je přeplňovaný vznětový šestiválec, jemuž pomáhá elektromotor roztáčející přední kola.

Podoba Audi R18 pro letošní sezónu byla odhalena již na podzim loňského roku a automobilka nyní připomíná, že základem vozu je nově navržený monokok z kompozitních materiálů.

Názory na vzhled této novinky se čtyřmi spojenými kruhy na přídi budou nejspíš hodně vyhraněné, ale vše je zde podřízeno dosažení co nejlepších aerodynamických vlastností vozu při splnění všech předpisů FIA pro třídu LMP1-Hybrid. Světelná technika, která je pro dlouhé závody nutná, využívá diody Matrix i lasery, design reflektorů je zcela nový.

Prototyp s celkovou délkou 4650 mm, šířkou 1900 mm, výškou 1050 mm a minimální hmotnosti 875 kg je pro letošní sezónu osazen přepracovaným přeplňovaným vznětovým vidlicovým šestiválcem o objemu 4,0 l s rozevřením válců v úhlu 120 stupňů, disponujícím výkonem přes 378 kW (514 k) a točivým momentem přes 850 N.m. Tyto hodnoty míří na zadní kola prostřednictvím šestistupňové sekvenční převodovky.

V přídi Audi R18 je uložen MGU (Motor Generator Unit), jehož součástí je elektromotor, který je schopen poskytnout až 350 kW (476 k), ale při 24-hodinách Le Mans bude disponovat výkonem 300 kW (408 k). Hybridní systém nově spoléhá na lithium-iontové akumulátory namísto setrvačníku, do nějž byla doposud ukládána energie získaná při brzdění. Každé kolo bude mít k dispozici 6 MJ (megajoulů) místo loňských čtyř.

Audi R18 na 18-palcových kolech OZ s pneumatikami Michelin je schopno dosáhnout rychlosti okolo 340 km/h, ale automobilka vyzdvihuje především jeho hospodárné zacházení s palivem. Letošní speciál má mít totiž ve srovnání s vozy používanými v roce 2011 o 32,4 % nižší spotřebu nafty.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)