Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi R4: Malé Audi vs. malá Porsche?

Dan Vořechovský
Diskuze (59)
Audi se rozhodlo tvrdě konkurovat spřízněné koncernové automobilce Porsche a po modelu R8 hodlá nabídnout menší model, který bude přímo soupeřit s nejmenšími Porsche.

Podle nejnovějších zpráv vyvíjí automobilka Audi malý sportovní vůz, který ponese název R4, a bude konkurencí pro Porsche Cayman nebo Boxster. Audi se zřejmě již velmi brzy dozví, jak na tento krok zareaguje automobilka Porsche, která vlastní téměř kontrolní balík akcií skupiny Volkswagen. Již na autosalonu v Detroitu přitom jeden z vysokých manažerů Audi vyjádřil své obavy, když prohlásil, že si není jist, kam až může Audi v nabídce svých produktů (s ohledem na zájmy Porsche) zajít.

Porsche v současnosti vlastní 27,4 % akcií koncernu Volkswagen, což automobilku stálo více než 4 miliardy eur. Audi se přitom do střetu s Porsche již dostalo, neboť nedávno uvedený model Audi s názvem R8, který se začne prodávat na jaře tohoto roku, představuje konkurenci pro Porsche 911. Jens Meier, šéf marketingu Audi, se již nechal slyšet, že prodeje modelu R8 půjdou na úkor prodejnosti konkurenčních modelů. Statistiky hovoří, že za 11 měsíců loňského roku prodalo Porsche na evropských trzích téměř 19 tisíc kusů modelu 911. Audi je však v tomto ohledu skromnější a hodlá ročně vyrábět 4 tisíce kusů modelu R8. Model R4 , který bude oproti verzi R8 menší, bude pro Porsche zjevně větším nebezpečím, neboť roční produkce by se měla pohybovat ve výrazně vyšších číslech. Hovoří se o 30 tisících kusech ročně.

Porsche se chystá vzhledem k narůstajícímu vlastnickému podílu v koncernu Volkswagen rozšířit svůj vliv na rozhodování celé skupiny. V dozorčí radě, klíčovém orgánu Volkswagenu, má Porsche zatím pouze dvě místa a hodlá usilovat minimálně ještě o jedno křeslo. V budoucnu by se tak mohl otestovat názor Porsche na kroky koncernového Audi. Audi se dosud nerozhodlo, zda bude model R4 skutečně vyrábět, ale podle Meiera jde o model, který by měl zacelit mezeru mezi Audi TT a vozy značky Lamborghini. Ze zdrojů blízkých automobilce Audi vyplývá, že pokud se model R4 bude skutečně vyrábět, začne se prodávat nejdříve v roce 2010 a bude se jednat o dvousedadlový sportovní vůz s motorem uloženým uprostřed. Jeho cena by se měla pohybovat kolem dvou milionů korun. Objevily se také spekulace, že by podobný vůz mohla vyrábět i další koncernová dcera, španělská automobilka Seat

Dan Vořechovský
Diskuze (59)
8. 2. 2007 07:01
Re: Konkurence Caymanu?
No jo, ale Cayman S konkuruje možná tak BMW Z4 M. Neboli srovnávat srovnatelný. Cayman v základu prostě očividně na ty dva konkurenty se srovnatelným motorem (!) nemá.
8. 2. 2007 06:59
Re: Konkurence Caymanu?
No tak když to bereš tak, tak by se neměl srovnávat ani GTI s ST, protože ST má o válec a půl litru víc... Ke stejnýmu výkonu se lze dobrat různými cestami a Porsche holt zvolilo otáčky... Pro mě to jsou přímí konkurenti.
8. 2. 2007 06:58
Re: Konkurence Caymanu?
Tak srovnávali verze s přibližně 180 kW a automatem. Co chceš víc? Nebo ti snad připadá nesmyslný srovnávat třeba vybavenýho Passata 2.0 TDI s BMW 320d v základu? Mě tedy vůbec ne. Protože dost lidí asi bude řešit to dilema, jestli koupit vybavný mainstream nebo holou prémii... Tady máš to samý. Jen srovnávali prémii s ještě větší prémií ;-)
7. 2. 2007 23:08
Re: Konkurence Caymanu?
No to by mě taky zajímalo ;-) Ale DSG je prostě automat. Normální manuály nabízej obě značky, takže si fakt myslím, že to srování sedí...
7. 2. 2007 23:04
Re: dotaz pro korektora
Jestli reagujes na titulek, tak jsi vedle, protoze autor nemyslel 1 Porsche, nybrz 2 (Cayman a Boxster), proto tam je spravne mala Porsche, podle vzoru more ;-) .