Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi R8 skončí. S nástupcem desetiválcového superauta se nepočítá

David Bureš
Diskuze (47)
S přímým nástupcem dnešního Audi R8 se nepočítá. Mohou za to neuspokojivé prodeje současné generace.

V oblasti sportovních aut je vrcholným modelem Audi supersport R8, který se od roku 2015 vyrábí ve své druhé generaci. Přestože jeho prodeje nejsou špatné, zůstávají za očekáváním. S přímým nástupcem tak nemáme počítat, jak prozradil vedoucí výzkumu a vývoje Audi Peter Mertens.

Přiznává, že se auto neprodává špatně, v automobilce se však s přímým nástupcem tohoto supersportu nepočítá. Ingolstadtský výrobce se raději zaměří na jiný druh sportovních vozů, podle všeho koketuje s myšlenkou nějakého „eko“ superauta. „Budou tady tradiční sportovní auta se spalovacím motorem, také vysoce výkonná bateriová auta a naše sesterská značka Porsche dokazuje, že i plug-in hybridní superauto je skvělá věc,“ říká Mertens.

To může překvapit s ohledem na to, že elektrické variantě současné R8 se moc nedařilo. Automobilka v tichosti vyrobila méně než 100 exemplářů R8 e-tron, kterou vlastně nikdy nepropagovala. Zákazníci za ní údajně dávali milion eur (přes 25 milionů korun).

Zájem o R8 navíc zůstává za očekáváním. Loni dokonce výroba klesla. Jestliže v roce 2016 automobilka vyrobila 3.688 R8, loni to bylo 3.179 kusů. Výroba kupé dokonce meziročně klesla z 3.050 na 1.888 exemplářů.

Podle dat serveru Carsalesbase prodeje tohoto superauta loni klesly na klíčovém trhu v Evropě. Na evropských trzích se za rok 2017 mělo prodat 1.366 kusů R8, o čtyři procenta méně než o rok dříve. Na dalším klíčovém trhu, v USA se loni prodalo 772 kusů tohoto modelu, o 36 aut více než v roce 2016, proti předchozím rokům je to ale pokles. První generace v roce 2011 vrcholila prodejem 1.145 kusů, od té doby se už takovému číslu nepřiblížila.

Audi navíc může vidět, že R8 je technicky až příliš podobné Lamborghini Huracán, které využívá stejný základ, včetně desetiválcového motoru, dvouspojkové převodovky nebo pohonu všech kol, avšak zabalené do exotičtější karoserie. Huracán sice ve srovnání s R8 zůstává exotikou, loni se v Evropě prodal v 661 kusech, jeho prodeje ale stabilně rostou, za rok 2017 ty evropské meziročně vzrostly o čtvrtinu. Celkem Lamborghini loni postavilo 2.649 Huracánů, o 230 kusů více než o rok dříve.

Kvůli většímu odlišení od lamba se R8 má dočkat nové základní verze. Jestliže dnes je nabízena výhradně s desetiválcem ve dvou výkonových provedeních s 397 kW a 449 kW, do budoucna má dorazit šestiválcový model. Ten má využít 2,9litrový šestiválec twin-turbo známý třeba z Audi RS 4.

David Bureš
Diskuze (47)
Avatar - white label
16. 3. 2018 12:37
Re: Zase zmätky
No, jak který Mustang, třeba růžový v kabriu... >:D ;-)
Avatar - white label
16. 3. 2018 12:36
Re: Zase zmätky
Takže od letušek až ke gayům... ;-)
Avatar - _Karel_
16. 3. 2018 11:08
Re: Zase zmätky
No jasně, mohla to být i nějaká anketa o nejoblíbenější auto mezi gayi, ale tu vyhrál i Mustang a nikdo ho nemá za auto pro buzíky. Je to prostě hloupý. :-)
Avatar - fOE
16. 3. 2018 09:26
Re: Zase zmätky
V anglii bylo puvodni TT autem letusek (dle nejakeho pruzkumu zamestnani nejcasteji kupujicich jsem kdysi cetl) => letuska = zenske povolani => TT = zenske auto => chlap v zenskem aute = "kadernik"
???
Nebo mozna nejake info z USA, tam podobne ankety existuji uz dlouho a ano, darilo se v nich treba miate, treba VW new beetle, treba BMW Z4, nove treba fordu mustang a (a to nevim, to se ptam) treba i TT?
Avatar - white label
15. 3. 2018 23:18
Re: Design
Zajímavá "studie" trhu..., takže proto se prodá R8 víc, než Lamb.