Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi svolá do servisů 70 tisíc aut kvůli vadným brzdám

Aleš Dragoun
Diskuze (88)
Různé svolávací akce se nevyhýbají ani automobilkám, které za své vozy účtují klientům vyšší částky. Aktuálně má problém bavorský výrobce se čtyřmi kruhy ve znaku.

Do značkových servisů musí zamířit celkem 70 tisíc aut. Trable se týkají vozů příbuzných typových řad A4 a A5, respektive A6 a sportbacků A7. Ale neminuly také obří SUV Q7. Tato auta musí být vybavena naftovým šestiválcem 3.0 TDI a z výrobních linek sjela od března do prosince 2012. Majitelé z jiných období mohou tudíž spát klidně. Recall není ovšem čistě americkou záležitostí, jak bývá většinou zvykem, nýbrž celosvětovou. Dotkne se tak i českých klientů.

Potenciální problém vznikl na brzdovém posilovači. K žádnému zdánlivému vadnutí brzd nedochází, ale v jeho membráně se může objevit díra. Zvláštní je, že se jedná o díl v ceně maximálně několika stokorun. Audi zjištění problému oznámilo v pátek 29. srpna, neodehrálo se tedy v tichosti. Je dobré, že se už nestaví k technickým problémům svých vozů nečinně, jako tomu bývalo ještě v poměrně nedávné minulosti. Nemůže přece se svým jménem a image hazardovat donekonečna.

Kratičká zpráva, kterou zveřejnil server Automotive News Europe, zatím neříká, jak bude výrobce dál postupovat. Situaci v USA, která se týká pouze 1.814 Q7 vyrobených mezi 5. červnem a 29. listopadem, jaksi řešit nemusíme. Majitelé „napadených“ vozů ale budou určitě včas informováni i u nás dopisem a preventivní výměna membrány proběhne samozřejmě zdarma.

Aleš Dragoun
Diskuze (88)
Avatar - Barrichello
4. 9. 2014 09:17
Re: Přehlídka neověřitelných a neuvěřitelných story...
Což je ale hodně, ale hodně smutné.

Naleštěný prd, platíš akorát za značku a jakousi image.....

Jak říkám, technika je na stejný úrovni jako u konkurence co se týče kvality a spolehlivosti, místy i horší.
3. 9. 2014 11:21
Re: Přehlídka neověřitelných a neuvěřitelných story...
Priemerny american nemecke auto drzi max do konca zaruky, potom kupuje dalsie. Drzat BMW dlhsie ako tri roky je ekonomicka samovrazda, kedze opravy su pomerne drahe. Vacsina aut z D3 sa kupuje na lizing, po troch rokoch vymena. Nemecka premia nevydrzi ani tri roky bez riadneho a potrebneho servisu a kedze v USA niesu garancky povinne a prakticky nikto na nich nechodi, nemci ich musia ponukat zadarmo- cize su v cene auta. Bez toho by tie auta skratka nevydrzali.
Avatar - Barrichello
3. 9. 2014 08:54
Re: Vorsprung
Pod pojmem servisovat si představuji jiný věci, než rozborku převodovky a bádání and tím, proč to vybíjí baterku.....

Notabene když siou auta, která po základním servisu fungují bez problémů....
2. 9. 2014 15:43
Re: Mozna...
A co dveře ve stylu Gullwing, takové měli amíci kolik let před Mercedesem? ;-)
2. 9. 2014 15:41
Re: Vorsprung
Máš náladu hledat a zkoušet vylítané pekáče a pak už nemáš náladu je "chvilku" servisovat? To nejde dokupy :-)