Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Auto Union Type C: …trojúhelník uzavírá Pink Floyd a Goodwood

Miro Mihalik
Diskuze (4)
Jen nedávno jsme vám představili zajímavé persóny, které osedlají vzácné klenoty dávné i relativně mladé automobilové historie, aby se s nimi postavili na start „závodu“ Festival of Speed v Goodwoodu.

Jen nedávno jsme vám představili zajímavé persóny), které osedlají vzácné klenoty dávné i relativně mladé automobilové historie, aby se s nimi postavili na start „závodu“ Festival of Speed v Goodwoodu. Dnes tu máme dalšího adepta. Jmenuje se Nick Mason a těm z vás, kteří trochu rozumí hudbě, skutečně potvrzujeme, že jde o bubeníka skupiny Pink Floyd. Jeho úkolem bude pilotovat závodní speciál Auto Union Type C o výkonu 520 koní.

Nick Mason není pouze člověk vládnoucí rytmu, ale s auty to opravdu umí. Vlastní sbírku pětatřiceti závodních automobilů a pětkrát se aktivně zúčastnil vytrvalostního závodu 24 hodin Le Mans. Když se v rámci testování poprvé svezl v Auto Unionu Type C, který je známý tím, že je velice náročný na ovládání a neodpouští žádné chyby, neměl s ním žádné problémy. „Můj sen se stal skutečností a uvědomuji si, jaká výsada mi byla přidělena,“ rozplýval se Nick. „Ten vůz je absolutně fantastický.“ Aby ne. Šestnáctiválcová bestie s výkonem 382 kW (520 k) umí jezdit rychlostí 340 km/h.

Před 70 lety zvítězil tento vůz, zkonstruovaný Ferdinandem Porsche, ve Velké ceně Anglie. Za volantem seděl Bernd Rosemeyer, ale do Auto Unionu Type C usedala i další slavná jména jako Hans Stuck, Achille Varzi, Ernst von Delius či Rudolf Hasse. Abychom však byli korektní – tohle není originál. Všechny modely Type C, vyrobené v německém Cvikově, skončily po druhé světové válce jako reparace za škody (všechny pravděpodobně odnesla ruská armáda). Protože se dosud nepovedlo objevit žádný vůz, automobilka Audi nechalo na zakázku postavit dokonalé repliky u britské společnosti Crosthwaite & Gardiner, zabývající se restaurováním a stavbami starých vozů.

Miro Mihalik
Diskuze (4)
14. 6. 2007 14:32
Re: A Momentary Lapse Of Reason
Jo, to kdyby historici věděli... :o) Type D, který se měl nedávno dražit, nalezli v Lotyšsku, tuším. Kde jsou "céčka", ví asi jen Bůh (pokud nějaká vůbec přežila). Ale o té renovátorské firmě jsem četl kdysi dávno tuším v Auto motor a sportu a jsou to fakt machři :o) Nickovi závidím, svezl bych se taky.... jízdu na úuzkých gumách dejme tomu na Avusu nebo v Remeši přes 300 km/h si jaksi představit nedokážu.... A na obou tratích se dá jet.... Neví někdo, jak to dopadlo s klopenou zatáčkou na Avusu? Zbourali jí, nebo ještě existuje (jako třeba ovál na Monze)? Z Remeše už je taky jen torzo, budovy se rozpadají....
Avatar - Pekelná Micinka
14. 6. 2007 10:47
A Momentary Lapse Of Reason
Podle mě mu to sluší víc než za bubnama. Vypadá tak spokojeně, tlusťoučce... ;-) To auto je nádherný, akorát mě trochu mrzí, že si Němci tu repliku nepostavili sami. Možná by bylo zajímavý pokusit se vypátrat, kde skončili ty originály. Ale to je práce pro historiky.