Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lexus IS v modernizované podobě pro Evropu

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (13)
Mezi novinky letošního autosalonu v Paříži se zařadil i Lexus IS v omlazeném provedení pro evropské trhy.

Třetí generace modelu IS se světu poprvé představila na začátku roku 2013 a letos na jaře v Pekingu byla odhalena její faceliftovaná podoba pro Čínu. Nyní jsme se dočkali i v Evropě.

Lexus IS se v případě designu dočkal pouze lehkých retuší v oblasti předních a zadní partií. Přídi nyní spolu s maskou chladiče, u níž došlo na použití jiné mřížky a tenčího chromovaného rámečku, dominují nové hlavní světlomety, které doplňují výrazně tvarovaná světla pro denní svícení. Přední nárazník je v rozích jinak tvarovaný, přívody vzduch výraznější.

Na zádi se novinky omezují na koncová světla tvořená LED s novou grafikou a obdélníkové koncovky výfukového systému. Lexus ohledně exteriéru dále zmiňuje novou nabídku litých kol ve velikostech 15, 16 a 17 palců spolu s rozšířením palety odstínů laků karoserie o tmavě modrou a grafitovou čerň.

V interiéru došlo k přepracování středové konzole, aby se zvětšil prostor pro koleno řidiče a systém RTI (Remote Touch Interface) dostal nové potvrzovací tlačítko „Enter“, které je umístěno právě na ní. Další novinkou je obrazovka multimediálního systému s úhlopříčkou 10,25 palce namísto dosavadních sedmi palců.

K novinkám v prostoru pro posádku patří i nové prošívání na horní straně palubní desky nad přístrojovým štítem, které má zvyšovat sportovní dojem i interiéru IS a nové jsou i držáky nápojů a kůží obšitá loketní opěrka na středovém tunelu.

Podobně jako u nabídky odstínů laků karoserie došlo i u čalounění na nové barvy, jimiž jsou hnědá Noble a černá Nuance, která je určen pro provedení Sport. Dosavadní odstíny Moonstone a Ivory pak nahrazuje nové čalounění světle šedou Sandstone

Nabídka pohonných jednotek se v rámci modernizace nemění a i nadále budou k dispozici dvě provedení v podobě IS 200t a IS 300h.

První z této dvojice je vybaveno přeplňovaným zážehovým dvoulitrem o výkonu 180 kW a točivém momentu 350 N.m. Tato verze dosahuje maximální rychlosti 230 km/h, akceleruje z 0 na 100 km/h za 7,0 s a v kombinovaném provozu má podle výrobce spotřebu paliva 7,0 litru benzinu na 100 km.

Druhou variantu představuje atmosférický benzinový čtyřválec o objemu 2,5 litru s výkonem 133 kW a točivým momentem 221 N.m ve spojení s elektromotorem o výkonu 105 kW a točivém momentu 300 N.m. Systémový výkon činí 164 kW. Tato verze má maximální rychlost 200 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h za 8,3 s a spotřebu paliva v kombinovaném provozu jen 4,3 litru benzinu na 100 km.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (13)
Avatar - drack2
2. 12. 2016 22:20
Re: Vysavač listí
Jezdi mizerne?
Tak tuhle bych si poslechl..
Avatar - petr164
9. 10. 2016 12:23
Vysavač listí
Proč mne předražené Lexusy nic neříkají? Tváří se šukujícně, v autě je víc obýváku než samotného auta a jezdí to za ty peníze mizerně. Od Toyoty klidně novou Corollu, tohle nikdy.
Avatar - Dinar
30. 9. 2016 07:27
Re: Tomu říkám facelift
Projev, 300h je hybridní zoufalství, takto už se hybrid dnes nedělá, nejede, motor vyje, tragická převodovka, spotřeba horší dýzlu, není to plug-in. A benz. dvoulitr, samo o sobě na něm není špatného nic, ale ve srovnání s konkurenčními motory stejného objemu v této třídě je to prostě lenoch, bez charakteru bez zvuku. Celkově chabá nabídka.
30. 9. 2016 04:56
Re: IS
Nesedí mi ani násilní na zadní části. Předchozí IS byla v obou případech pěkná.
30. 9. 2016 04:55
Re: stíhačka
>:-[] :yes: