Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Koncernový večer v Paříži: Kde jsou nějaké novinky?

Martin Machala
Diskuze (4)
Pro našince nejzásadnější zpráva na koncernovém večírku nezazněla. Kolik stojí nová Škoda Kodiaq, se oficiálně dozvíme až ráno. A vlastně tady nebyly ani žádné další automobilové novinky.

Sedím v budově Fondation Louis Vuitton, kde se v předvečer pařížského autosalonu koná „tradiční“ koncernový večírek. Po Dieselgate jsou uvozovky namístě, koncern se totiž kaje a už nepořádá megalomanské show s Pet Shop Boys, novináře se svými novinkami seznamuje v komornějším prostředí. Proti ženevskému setkání, které svou neformální atmosférou a minimem pozvaných hostů opravdu připomínalo spíš trošku větší večírek, se koncern v Paříži přece jen pochlapil. Typicky pokroucená budova od slavného amerického architekta Franka Gehryho (jeden z architektů pražského Tančícího domu) reprezentativní určitě je, výrazně přibylo i hostů. A pak jsme si mohli prohlédnout ještě koncernové novinky…

K tomu se ještě dostanu, teď k ceně kodiaqu. Tu základní sice známe už v tuto chvíli, kvůli embargu ji však do světa pustíme až zítra v osm ráno, tedy bezprostředně po škodovácké tiskovce. Bohužel, nic jiného než základní cenu a přehled vybraných prvků nejlevnější verze Active vám ani zítra ráno neřekneme, na kompletní ceník si musíme počkat. Ohledně výchozího kodiaqu si dovolím jednu malou nápovědu – nejlevnější Škoda Superb s přeplňovanou zážehovou čtrnáctistovkou TSI o výkonu 110 kW se prodává od 630.900 Kč. A kodiaq je dražší…

Jinak to vypadá, že se koncern z Dieselgate oklepal, alespoň v tom smyslu, že se o kauze už skoro nemluvilo. V Ženevě to ještě bylo téma číslo 1, představitelé koncernu při svých projevech vypadali, že jim uletělo snad několik včelstev najednou. V Paříži jsme se zase doslechli revoluční novinku o tom, že budoucnost patří elektromobilům, digitalizaci a autonomnímu řízení (děkujeme za připomenutí!) a vyslechli si přednášku o architektuře a designu. Hezké to bylo.

A pak už jsme se všichni kochali pohledem na nejdůležitější koncernové novinky pro Paříž. Respektive novinky… Jediným překvapením pro mě bylo, že za jakýmisi záclonkami čekalo Lamborghini Centenario, které do Paříže přece vůbec nemělo dorazit. Nakonec se tedy ukázalo alespoň na koncernovém večeru. Dále byla k vidění už zmíněná Škoda Kodiaq, Seat Ateca X-Perience, Audi S5, hybridní verze Porsche Panamery a jedna limitka od Ducati. A ještě jsme si prostřednictvím virtuálních brýlí mohli prohlédnout nový elektromobil od Volkswagenu.

No… Tak nějak se dopředu vědělo, že letošní Paříž bude na novinky hodně skoupá, ale s faceliftem golfu nebo novou Audi Q5 jsem docela počítal. Tak třeba se ukážou zítra na autosalonu. Auto.cz bude každopádně u toho!

Martin Machala
Diskuze (4)
29. 9. 2016 07:36
Re: kdo potřebuje, ten zná ;-)
Jasně, u auta s čekací dobou nejpíš přes půl roku dostaneš určitě obrovskou slevu... Když dostaneš obvyklých flotilových 15%, budeš moci skákat radostí. Ale jak by řeklo vedení Škodovky - na tak dobrá auta se vyplatí čekat. A co teprve na Kokodáka, který strčí všechna ostatní SUV hravě do kapsy u dveří,
Avatar - rokyta.p
28. 9. 2016 23:05
kdo potřebuje, ten zná ;-)
Ceníkové ceny známe, za ty ale kupuje je jen blbec a je otázkou za kolik to usmlouváte:

Anglie 23.000 liber
Indie 30 mil rupii
Austrálie 41.000 australských dolarů
Irsko 27.000 euro
atd atd

A pro tuzemce je Škodovka přece milionová ;-) Za mě po všech stránkách fajn :yes: :yes: :yes: Ale zadní sedák je dost nízko a dveří výplně stále vixlajvan ;-\
28. 9. 2016 22:43
hh
Ak to bude drahsie ako porovnatelne vybaveny Tiguan, tak to bude predajne skrz patriotizmus akurat v CZ . Pocet ludi co vyuzije 7 miest a k tomu batozinovy priestor na 2 tasky bude minimum. A komu staci 5 miest a velky kufor, moze vyberat z plejady inych aut. Odhliadnuc od toho, ze to auto je skarede ako noc - Kaban sa jednoducho nezaprie >:D Este aj novy Touran vyzera lepsie ...
Avatar - twistedTSD
28. 9. 2016 22:10
Hm.
Prezentování zvěrstva od Google na koncernové party mě nanaplňuje zrovna nadšením. Ale zadek nové Panamery mi spravil chuť...i té Atece to docela sluší.