Hyundai i30: Nová generace kompletně odhalena
Automobilka Hyundai odhaluje očekávanou třetí generaci kompaktního modelu i30. Automobil podle korejské značky reaguje na změnu hodnot a preferencí zákazníků v oblastech technických řešení a individuálního stylu. Prodej nové i30 bude zahájen na začátku roku 2017.
„Pečlivě jsme naslouchali potřebám zákazníků, abychom mohli vytvořit vůz pro každého,“ poznamenal Jochen Sengpiehl, viceprezident společnosti Hyundai Motor Europe, zodpovědný za marketing.
Design rozvíjí aktuální trend značky, jehož svébytným prvkem je šestiúhelníková maska chladiče. Ta je výraznější a usazená velice nízko, což z některých úhlů není právě elegantní řešení. Hyundai však toto provedení nazývané kaskádovitá maska chce použít i na dalších vozech, jakožto nový charakteristický prvek. Při tvoření linií se myslelo i na aerodynamiku, proto vůz mimo jiné dostal aktivní vzduchové klapky za maskou chladiče a otvory v předním nárazníku, které vylepšují proudění vzduchu a snižují turbulence v podbězích kol. Výsledkem těchto řešení je součinitel aerodynamického odporu cx = 0,30.
Doslova šokem je pohled do interiéru, Hyundai totiž vsadilo na velice moderní řešení. Minimalistickou palubní desku zdobí volně stojící dotykový displej s úhlopříčkou osmi palců, pomocí něhož se ovládá multimediální a navigační systém.
Stále důležitější roli v preferencích zákazníků hraje konektivita, proto nová i30 dostane systémy Apple CarPlay a Android Auto pro spárování telefonů s autem nebo bezdrátové nabíjení smartphonů. Také výbava bude bohatá, k dispozici budou i odvětrávaná přední sedadla nebo bohatá bezpečnostní výzbroj – adaptivní tempomat, asistent pro jízdu v jízdním pruhu nebo sledování mrtvých úhlů.
Zavazadelník nabídne objem 395 až 1301 litrů, vyzbrojen bude dvojitou podlahou nebo průvlakem na lyže.
Nabízené motory budou převážně přeplňované, základem nicméně bude atmosférický čtyřválec 1.4 CVVT (73 kW). Benzinový čtyřválec 1.4 T-GDI (103 kW a 242 N.m) je však u Hyundaie úplnou novinkou, nabídnut bude se šestistupňovým manuálem nebo sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Z turbodieselů budou k dispozici tři varianty 1.6 CRDi (70, 81 a 100 kW), chybět nebude ani zážehový tříválec 1.0 T-GDI (88 kW). V příštím roce se pak dočkáme hot hatche z dílny divize N.
Hyundai i30 – technická data nabízených motorů | |||||||
Motor | 1.4 MPI | 1.0 T-GDI | 1.4 T-GDI | 1.6 CRDi | 1.6 CRDi | 1.6 CRDi | 1.6 CRDi |
Zdvihový objem [cm3] | 1368 | 998 | 1353 | 1582 | 1582 | 1582 | 1582 |
Válce/ventily | 4/4 | 3/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min] | 73/6000 | 88/6000 | 103/6000 | 70/4000 | 81/4000 | 100/4000 | 100/4000 |
Točivý moment [N.m/min] | 134/4000 | 171/1500-4000 | 242/1500 | 280/1500-2000 | 280/1500-2500 | 280/1500-3000 | 300/1750-2500 |
Převodovka | 6M | 6M | 6M (7DS) | 6M | 6M (7DS) | 6M | 7DS |
Konstruktéři se zaměřili také zlepšení jízdních vlastností, na kterých se pracovalo i během testování na Severní smyčce Nürburgringu. Hyundai slibuje dobrý jízdní komfort i slušnou ovladatelnost, což vedle nově vyvinutého podvozku zajistí i strmější řízení.
Tak jako dosavadní generace i30, bude i tu třetí vyrábět nošovický závod Hyundai. Automobilka zatím představila pětidveřový hatchback, následovat bude i kombi. Naopak třídveřový hatchback se kvůli nízkým prodejům má stát historií.