Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai i30: Nová generace kompletně odhalena

David Bureš
Diskuze (300)
Hyundai se chce stát největší asijskou značkou v Evropě. Ke splnění tohoto cíle má pomoci nová generace modelu i30.

Automobilka Hyundai odhaluje očekávanou třetí generaci kompaktního modelu i30. Automobil podle korejské značky reaguje na změnu hodnot a preferencí zákazníků v oblastech technických řešení a individuálního stylu. Prodej nové i30 bude zahájen na začátku roku 2017.

„Pečlivě jsme naslouchali potřebám zákazníků, abychom mohli vytvořit vůz pro každého,“ poznamenal Jochen Sengpiehl, viceprezident společnosti Hyundai Motor Europe, zodpovědný za marketing.

Design rozvíjí aktuální trend značky, jehož svébytným prvkem je šestiúhelníková maska chladiče. Ta je výraznější a usazená velice nízko, což z některých úhlů není právě elegantní řešení. Hyundai však toto provedení nazývané kaskádovitá maska chce použít i na dalších vozech, jakožto nový charakteristický prvek. Při tvoření linií se myslelo i na aerodynamiku, proto vůz mimo jiné dostal aktivní vzduchové klapky za maskou chladiče a otvory v předním nárazníku, které vylepšují proudění vzduchu a snižují turbulence v podbězích kol. Výsledkem těchto řešení je součinitel aerodynamického odporu cx = 0,30.

Doslova šokem je pohled do interiéru, Hyundai totiž vsadilo na velice moderní řešení. Minimalistickou palubní desku zdobí volně stojící dotykový displej s úhlopříčkou osmi palců, pomocí něhož se ovládá multimediální a navigační systém.

Stále důležitější roli v preferencích zákazníků hraje konektivita, proto nová i30 dostane systémy Apple CarPlay a Android Auto pro spárování telefonů s autem nebo bezdrátové nabíjení smartphonů. Také výbava bude bohatá, k dispozici budou i odvětrávaná přední sedadla nebo bohatá bezpečnostní výzbroj – adaptivní tempomat, asistent pro jízdu v jízdním pruhu nebo sledování mrtvých úhlů.

Zavazadelník nabídne objem 395 až 1301 litrů, vyzbrojen bude dvojitou podlahou nebo průvlakem na lyže.

Nabízené motory budou převážně přeplňované, základem nicméně bude atmosférický čtyřválec 1.4 CVVT (73 kW). Benzinový čtyřválec 1.4 T-GDI (103 kW a 242 N.m) je však u Hyundaie úplnou novinkou, nabídnut bude se šestistupňovým manuálem nebo sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Z turbodieselů budou k dispozici tři varianty 1.6 CRDi (70, 81 a 100 kW), chybět nebude ani zážehový tříválec 1.0 T-GDI (88 kW). V příštím roce se pak dočkáme hot hatche z dílny divize N.

Hyundai i30 – technická data nabízených motorů
Motor1.4 MPI1.0 T-GDI1.4 T-GDI1.6 CRDi1.6 CRDi1.6 CRDi1.6 CRDi
Zdvihový objem [cm3]136899813531582158215821582
Válce/ventily4/43/44/44/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min]73/600088/6000103/600070/400081/4000100/4000100/4000
Točivý moment [N.m/min]134/4000171/1500-4000242/1500280/1500-2000280/1500-2500280/1500-3000300/1750-2500
Převodovka6M6M6M (7DS)6M6M (7DS)6M7DS

Konstruktéři se zaměřili také zlepšení jízdních vlastností, na kterých se pracovalo i během testování na Severní smyčce Nürburgringu. Hyundai slibuje dobrý jízdní komfort i slušnou ovladatelnost, což vedle nově vyvinutého podvozku zajistí i strmější řízení.

Tak jako dosavadní generace i30, bude i tu třetí vyrábět nošovický závod Hyundai. Automobilka zatím představila pětidveřový hatchback, následovat bude i kombi. Naopak třídveřový hatchback se kvůli nízkým prodejům má stát historií.

David Bureš
Diskuze (300)
30. 10. 2016 11:40
Re: Zásadní chyba!
Omlouvám se za zpoždění. Mám taky 1.4 CVVT, ale 73kW (100k), krátký HB. Spotřebu mám, co se celostátního průměru všech benzínových motorů týče, podprůměrnou. Jezdím stále stylem brzda-plyn, motor vytáčím běžně přes 4-6000ot/min., mám rád sportovní styl jízdy, většinou mimo obce do 110-120km/h., víc moc často raději ne, nerad bych se vybodoval :-) Užívám si vysoce nadstandardně dobrý podvozek. Jezdím po běžných silnicích, prakticky žádná dálnice, dost často město. Většinou delší trasy min. 40km. Dlouhodobá spotřeba mi vychází podle PP na 5,7l a skutečnosti na 6,1l/100km.
Přešel jsem k i30 z Focusu se stejným výkonem, kvůli podobně dobrým jízdním vlastnostem, i30 je naladěna víc do komfortu, což mi vyhovuje. Zkoušel jsem i Octavii, ale ta mi jízdním projevem absolutně nevyhovovala. S Focusem jsem jezdil za 7 a víc l/100km. Takže s i30 - naprostá spokojenost.
Všeobecně, u většiny aut má největší vliv na průměrnou spotřebu četnost krátkých jízd, kdy se motor teprve zahřívá.

Jinak celostátní průměr všech aut s benzínovými motory je cca 7l/100km, s naftovými o litr méně.
26. 9. 2016 18:11
Re: Zásadní chyba!
Inu jsem rád, že doba pokročila a že je to lepší, i když moje informace od opravářů nejsou nijak povzbudívé. V Nošovicích se montují pouze dovezené díly. A ty díly se stále více vyrábí v Číně. Ale slyšel jsem, že i ostatní výrobci se snaží tlačit cenu svých vozů dolů a díky tomu se zhoršuje kvalita. Takže když má někdo spolehlivé neporuchové auto, ta musí být rád. Já jsem měl před i30 Seata. Dal jsem ho děckám když mělo 32 tis. Dnes má 200tis a pořád je to držák. A ještě jedna věc, která mě u i30 nesedí a to je spotřeba. Měřím to 8 let od plné nádrže k plné a zapisují. Spotřeba PP ukazuje 7.05, skutečná spotřeba je 7.5l/100km. Mám CVVT 1.4l, 80kW (109k). Není ta spotřeba trochu velká? Každému komu to řeknu, tak mně odpoví, že meumím jezdit. Běžná každodenní jízda do práce, 3000ot/min. Žádné kopce, pěkná silnice, žádné vytáčení a brždění, zkrátka běžná jízda. Jak jseš na tom u toho nového i30?
25. 9. 2016 18:53
Re: Zásadní chyba!
Ano, jsem rád. Zatím bez sebemenšího problému. Věř tomu, že i materiál je jiný. S každým novým modelem se výrobce zlepšuje, umí se poučit.
Jestli měl Auto Bild k dispozici vybrané kousky to nevím, ale jestli ano, tak myslím, že od všech značek.
22. 9. 2016 08:16
Re: Zásadní chyba!
Buď rád, že máš tak kvalitní auto. První a druhá generace se jistě od sebe liší, hlavně vzhledem, ale konstrukčně a materiálově je to pořád jedno a to stejné auto. Nebo že by ten materiál byl jiný? Např. já jsem musel po 32tis km vyměnit brzdové kotouče, protože z nich odpadávaly kusy litiny. Životnu nebezpečné! Máš-li zájem, tak si dej ulozto a dej si vyhledat heslo "brzdové kotouče i30". Jsou tam moje fotky. Posuď sám. Nebo konvertor klimatizace. Po pěti letech to nechladilo a v servisu mě řekli, že ten konvertor je "shnilý". Mohl bych tu dávat další a další příklady nekvality. A nějaké testy Auto Bildu - to určitě testovali vybrané kousky. Testům věří jenom naivka. Rozhodující je tvoje vlastní zkušenost. Máš to v pořádku? Nechodíš po servisech? Neplatíš jak mourovatej? Tak potom je to v pořádku. A to ještě nemluvím o přístupu manažerů HMCZ k závadám v záruce. Toto byl hororový román. Jo vono vám klepe v řízení? Tak to není závada, to je provozní hluk... Ale myslím to upřimně, pokud jezdíš bez problémů, tak je to OK a buď rád.
21. 9. 2016 21:04
Re: Zásadní chyba!