Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lexus UX Concept: Crossover „naruby“

Tomáš Dusil
Diskuze (1)
Zástupcem lexusu ve třídě kompaktních SUV je v současnosti model NX. Jak by mohla vypadat jeho budoucí podoba, naznačuje studie Lexus UX Concept vytvořená v duchu hesla „inside-out“, tedy naruby. Navržená byla designovým studiem ED2 v jižní Francii.

„Největší výzvou pro každého designéra je vždycky možnost vytvořit něco nového a zcela originálního, navíc tak aby to bylo v souladu s politikou značky a zároveň i v korelaci s očekáváním zákazníků,“ poznamenává na úvod k Lexusu UX Concept Simon Humphries, šéf studia ED2, které přivedlo tento koncept na světlo.

Studie kompaktního SUV má jasně ukazovat, že každý model značky Lexus nabízí vlastní identitu. Dle vyjádření výrobce je dokonce zcela originální. Při návrhu kabiny se tvůrci soustředili na další vylepšení ergonomie ovládání, takže studie nabízí inovativní třírozměrné rozhraní HMI (Human Media Interface). Další zajímavostí je kinetický návrh sedadel.

Dle zkušeností Lexusu je to právě severoamerický trh, kde se třída kompaktních SUV nejrychleji rozvíjí. Tato auta kupuje zejména mladší klientela, takže novinka cílí zejména na ni. „Naším cílem bylo vytvořit nový druh kompaktního crossoveru, vozu, který by mohl dále zužitkovat naše zkušenosti a vytvořit něco unikátního z pohledu koncového zákazníka,“ říká Stephan Rasmussen, muž odpovědný za návrh exteriéru novinky.

UX Concept je pouze čtyřmístný. Ač se na pohled jedná o auto určené i pro jízdu mimo silnice, je světlá výška vozu překvapivě malá. S tím koresponduje také pozice sedadel, připomínající spíše vozy kategorie kupé. Sedí se tak na poměry třídy crossoverů nezvykle nízko.

„Koncept vozu inside-out (naruby) vycházel z celé řady diskusí, vedených v našem vývojovém teamu. Chtěli jsme ukázat aspekty konceptu, zaměřeného primárně na požadavky člověka. Požadavkem bylo vytvořit silnou symbiózu mezi exteriérem a kabinou,“ říká k nové studii Alexandre Gommier, tvůrce kabiny ED2.

Zvenku auto zaujme přirozeně designem a zároveň i některými technologickými detaily karoserie. Třeba sloupky A jsou tvořeny kombinací polykarbonátu a hliníku. Na první pohled to vypadá, jakoby na autě vůbec nebyly. Palubní deska připomíná hologram, přičemž kombinuje digitální a „analogové“ ukazatele. Spínače pracují na principu elektrostatiky.

Koncept lexusu je dlouhý 4399 mm, vysoký 1520 mm a široký 1899 mm. Rozvor náprav je 2639 mm. Kola mají průměr 21 palců a pneumatiky jsou použity 255/50 R 21. Zda se někdy dostane do výroby alespoň některé části z konceptu, je otázkou.

Tomáš Dusil
Diskuze (1)
Avatar - nezvykle tichý pozorovatel
Arachnofobie
Poněkud pavoučí...