Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault EZ-ULTIMO je vizí luxusního autonomního vozu

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (17)
Renault si pro autosalon v Paříži připravil koncepční studii EZ-ULTIMO, jejímž prostřednictvím nabízí pohled do světa luxusních osobních vozidel s autonomním řízením.

Renault EZ-ULTIMO (čteno jako anglické „EASY ULTIMO“) přímo navazuje na koncepty EZ-GO a EZ-PRO, z nichž ten první jmenovaný byl určen čistě pro dopravu osob, zatímco ten druhý představoval lehké užitkové vozidlo.

Na pařížském autosalonu představená studie má uzavírat trilogii konceptů zaměřených především na dopravu ve velkých městech s jejich blízkým okolím a samotná automobilka ji uvádí jako luxusní řešení mobility.

Renault EZ-ULTIMO je plně elektrické, propojené a autonomní robotické vozidlo s rozvorem náprav 3,88 m, celkovou délkou 5,70 m, šířkou 2,20 m a výškou 1,35 m. K pohonu vozu o hmotnosti 1800 kg má sloužit jeden blíže nespecifikovaný elektromotor, který má roztáčet přední kola, zatímco podvozek 4CONTROL využívá řízení obou náprav.

Renault představuje koncept EZ-ULTIMO jako přepychové robovozidlo, které má být nabízeno jako služba pro konkrétní cestu, okružní jízdu či denní pronájem. Pro uživatele pak má být dostupné vícero různými způsoby.

Specializované firmy, například pětihvězdičkové hotely či letecké společnosti, mohou EZ-ULTIMO nabízet jako doplněk ke svým stávajícím službám pro nejnáročnější klientelu. Nabízení tohoto vozidla svým zákazníkům by mohli zvážit rovněž provozovatelé „ride-hailingu“ (jízd na přivolání) a mobility.

Video se připravuje ...

Renault EZ-ULTIMO může podle automobily občas využít každý jak pro zvláštní příležitost (nabídku k sňatku, výročí nebo narozeniny, rezervaci v michelinské restauraci apod.), tak má-li prostě jen chuť využít službu luxusní mobility.

Luxusní zaměření konceptu má odhalovat již jeho vzhled a umocňovat provedení interiéru. Jde o dlouhé a vznešené vozidlo s dvoutunovou karoserií, která má temně černou barvu se zeleným nádechem v dolní partii a odstínem champagne v horní.

Renault EZ-ULTIMO nabízí ve svém interiéru naprosté soukromí díky technickému fasetování horní části karoserie. Fasety, upravené stejným způsobem jako jednosměrně průhledné zrcadlo, vytvářejí lehce průhledný efekt, především však znemožňují pohled do interiéru vozidla a chrání tak soukromí cestujících.

Fasety jsou v interiéru doplněny ušlechtilými materiály, například dřevem, mramorem či kůží, které jsou zpracovány moderními metodami vhodnými pro interiér vozidla. Ten je navržen ve stylu neo-retro a působí dojmem salonku 1. třídy.

Retro prostředí uvnitř kabiny přitom nijak nebrání přítomnosti moderních technologií. Kromě stálé wi-fi mají uživatelé k dispozici bezdrátové nabíjecí podložky pro své chytré telefony a iPadu podobný tablet pro přístup k různým palubním službám. Tyto technologie zmizí z dohledu, jakmile již nejsou potřeba, neboť tablet má svůj zvláštní úložný prostor a držáky nabíjecích podložek se vysouvají pouze při stisku příslušného tlačítka.

Palubní služby EZ-ULTIMO zahrnují i služby informační a asistenční, přístupné prostřednictvím zvláštní aplikace instalované v tabletu. Cestující si tak mohou například objednat hotelový pokoj nebo restauraci pro pokračování svého zážitku. Mohou také využít malé občerstvení v podobě termosky uložené pod bočním stolkem kabiny.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (17)
6. 10. 2018 20:54
budoucnost
todle je tak nadčasové že se obávám že se toho ani nedožiju
Avatar - AntMan
6. 10. 2018 18:16
autonomní řízení
Tesla je trochu víc napřed >:D
Avatar - speedfred
5. 10. 2018 17:00
Re: To asi jo
s autonómnym autom nič,ale s tým zabíjaním/zražanim zvery.
Vegetariánstvo všetko vysvetľuje :-)
4. 10. 2018 20:08
Re: To asi jo
Vegetarián jsem, co to má společného s mou nákloností k autonomním autům ?
4. 10. 2018 20:07
Re: To asi jo
Na 50 to se dostanu z fakt velkýho kopce ;-)