Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault EZ-PRO je vizí budoucnosti lehkých užitkových vozidel pro město

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 20. 9. 2018
14
6
Zobrazit náhledy (14)
Renault EZ-PRO Concept Renault EZ-PRO Concept Renault EZ-PRO Concept Renault EZ-PRO Concept Renault EZ-PRO Concept Renault EZ-PRO Concept Renault EZ-PRO Concept Renault EZ-PRO Concept Renault EZ-PRO Concept
Renault rozvíjí myšlenku autonomních lehkých užitkových vozidel prostřednictvím konceptu EZ-PRO, jehož výstavní premiéra se odehrála na 67. ročníku mezinárodního veletrhu užitkových vozidel v Hannoveru.

Renault se plně věnuje vývoji a výrobě elektromobilů a svým zákazníkům nabízí například osobní model Zoe nebo lehké užitkové vozidlo Kangoo Z.E.

Zároveň ovšem pracuje i na rozvoji autonomních systémů řízení, což během letošního březnového autosalonu demonstroval koncept EZ-GO, který byl určen pro dopravu osob. Právě na něj nyní navazuje koncept lehkého užitkového vozidla EZ-PRO.

Francouzská automobilka v souvislosti s tímto konceptem neuvádí prakticky žádná technická data ohledně jeho podvozku či pohonného ústrojí, ale vyzdvihuje koncepci jeho provozu.

Renault EZ-PRO má být totiž lehkým užitkovým vozidlem s elektrickým pohonem a autonomním systémem řízení, určeným pro využití ve městě při dopravě zásilek koncovým zákazníkům.

Podle projektu automobilky Renault mohou právě vozidla, jakým je i EZ-PRO, v budoucnosti nahradit dnešní klasické dodávky, které jsou ve městech využívány pro zásobování i rozvoz balíku a jiných zásilek klientům.

Renault EZ-PRO může podle projektu pracovat samostatně a rovněž ve flotile spojené do krátkých autovlaků, v případě, že bude potřeba dodat větší množství nákladu na jednu adresu nebo při návratu do garáží. Vozidla se mohou pohybovat zcela bez lidské posádky, ale k dispozici může být i provedení s operátorem na palubě.

Podle materiálů automobilky Renault mohou právě flotily vozidel EZ-PRO přispět ke zlepšení dopravní situace ve městech a díky svému plně elektrickému provozu i snížení emisí škodlivých výfukových plynů v místě provozu.

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

Budoucnost
Dejwik
| 5. 10. 2018
Přesně, naprosto souhlasím. Nemá to hlavu ani patu.
Budoucnost
Xylo
| 21. 9. 2018
Kola nejsou důležitá. Podívej se v marketu na televize, které dosáhly optimální konfigurace - rozměru, tvaru a ovládání. Podle mého názoru to bude podobné u samořízených aut. Tenhle Renault vypadá jako lokomotiva, tramvaj nebo vůz metra - prostě ideální tvar pro přepravu osob.
Budoucnost
Arese
| 21. 9. 2018
To je ale hnus, velebnosti! :-O :'-( :-(
Avatar - traveldrive
Budoucnost
traveldrive
| 20. 9. 2018
Je to kravina od prvej do poslednej myšlienky.
Avatar - Ada je zase tady
Budoucnost
Ada je zase tady
| 20. 9. 2018
a nemohla ta kola být ještě alespoň o polovinu větší? >:-[]

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku