Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Autosalon ŽENEVA 2003 - příloha AUTO.CZ

Tomáš Zajíček
Diskuze (10)
Kompletní reportáž věnovanou značkám Alfa Romeo - Volvo, která obsahuje rekordních 1445 fotografií(!), 204 plakátů(!), 3D snímky stánků a také tradiční Úsměvy hostesek a modelek najdete zde...

Přijíždíte-li do Ženevy od východu zajisté vás upoutají hory tyčící se do nebeských výšek. Ty na jihu s ostrými skalisky jsou v kontrastu se zrcadlově lesknoucí hladinou Ženevského jezera a na severu nás přivítá panorama zasněžených vrchů, jejichž svah je zarostlý lesem. Pojedete-li po této cestě v období od poloviny února do poloviny března budou vás upozorňovat s dostatečným předstihem digitální poutače na konání Mezinárodního autosalonu.

Mezinárodní autosalon v Ženevě se koná každý rok a ten letošní má pořadové číslo 73. Jeho program v tomto roce zahrnoval ve dnech 4. a 5. března dny pro novináře a odbornou veřejnost, od 6. do 16. března jsou výstavní haly zpřístupněny široké veřejnosti. Všeobecně je tato akce považována za nejvýznamnější automobilovou výstavu v Evropě a svým významem tak zastiňuje i autosalony ve Frankfurtu nad Mohanem a v Paříži, které se konají střídavě vždy jednou za dva roky. A to i přesto, že Švýcarsko nemá vlastní automobilový průmysl. Ženeva se tak stává v době konání mezinárodního autosalonu hlavním městem automobilismu na světě. Podle předběžných odhadů se očekává návštěva více než 1,5 milionů návštěvníků, kteří si v sedmi výstavních halách o celkové výstavní ploše 110.000 metrů čtverečných mohou prohlédnout exponáty od více než 250 vystavovatelů. Oproti loňskému roku se výstavní plocha zvětšila o více než 20.000 metrů čtverečných a to díky dokončení nové haly.

Letos se představilo v Ženevě téměř sedmdesát automobilových novinek a to od zbrusu nových modelů, přes výrazné facelifty až po částečné modifikace. Toto číslo se může zdát někomu nízké, ale je třeba si uvědomit, že současné automobilové trendy jsou neustále modernizovat stávající modely. Modernizace se především týká rozšiřování elektroniky ve voze, zvyšování cestovního komfortu, používání ekologických materiálů a samozřejmě zavádění motorů s nízkou spotřebou a nízkých obsahem škodlivin ve výfukových plynech. Mezi nejvýznamnější novinky právě probíhajícího autosalonu bezesporu patří Audi A3, Alfa Romeo GT Coupé a Kamal, Cadillac Sixteen, Fiat Gingo a Idea, Ford Focus C-MAX, Lamborghini Gallardo, Lancia Ypsilon, Lexus RX300, Mazda FX Sportif, Mini One D, Opel Signum, Peugeot 307 CC a Hoggar, Renault Scenic II a Megane II Coupé-Cabriolet, VW Touran a mnohé další. Českého příznivce jistě potěšilo představení soutěžního speciálu Škoda Fabia WRC a sportovně laděné verze Fabia RS.

I když první zprávy z médií hodnotí letošní ročník Ženevského autosalonu jako poněkud chudý, nabídl více než zajímavou podívanou. Jaký byl ve skutečnosti a zda přinesl to, co se od něj očekávalo, ať si zodpoví každý sám. Výstavní plochou byl největší v dosavadní historii a to i přes současnou stagnaci automobilového průmyslu. Snaha ušetřit tak byla patrná u řady vystavovatelů, což se odrazilo v počtu vystavených vozů, počtu studií a konceptů na stáncích i způsobu prezentace jednotlivých novinek. Letos nás ještě čekají z našeho pohledu dvě významné výstavní akce. Tou první bude Brněnský autosalon v červnu, kde si i český návštěvník přijde na své a bude moci shlédnout řadu exponátů z letošní Ženevy. V září se pak vypravíme do Frankfurtu nad Mohanem na jubilejní 60.ročník zdejšího autosalonu. Již dnes tak můžeme všichni přemýšlet, jaká překvapení pro nás vystavovatelé na této akci připraví. Mezi největší novinky by měly patřit nový VW Golf a Opel Astra.

Kompletní reportáž věnovanou značkám Alfa Romeo - Volvo, která obsahuje rekordních 1445 fotografií(!), 204 plakátů(!), 3D snímky stánků a také tradiční Úsměvy hostesek a modelek najdete ZDE.

Tomáš Zajíček
Diskuze (10)