8.3. 2015 redakce AUTO.CZ

Autosalon Ženeva 2015: Co se líbilo a co nelíbilo

Autosalon Ženeva 2015: Co se líbilo a co nelíbilo

Letošní autosalon v Ženevě pro novináře skončil již 4. března a přišel čas na to srovnat si myšlenky. Co se redaktorům Auto.cz líbilo a co naopak nelíbilo?

Ženevský autosalon letos slaví 85 let a již podle informací před velkým začátkem bylo jasné, že najdeme výstaviště Palexpo našlapané špičkovými modely od podlahy až po střechu. Pro redaktory Auto.cz začal celý kolotoč již v noci z neděle 1. března na pondělí 2. března, kdy se vydali směrem ke Švýcarsku.

Vedle krásných aut se však představila také ta méně povedená a naši redaktoři s odstupem času zhodnotili, jaké modely patří do které škatulky. Možná budete trochu překvapeni…

Jan Mička

Začneme tím příjemnějším, tedy vozy, které mi nejvíce padly do oka. První den to byla především Kia Sportspace díky odvážně navrženému interiéru, sedmnáctistovkou s elektrickým turbodmychadlem a dost možná také dlouhonohou blondýnkou, která se kolem konceptu pohybovala takřka neustále. Už z Prahy jsem nicméně vyjížděl s nutnou potřebou zamířit k Audi za konceptem Prologue Avant a Ferrari 488 GTB, které má neuvěřitelně magický pohled. Příjemným překvapením druhého dne pak byla Škoda Fabia Monte Carlo – líbila se mi již předchozí generace s tímto paketem, přední splitter a zadní difuzor však k výraznějším hranám karoserie novinky pasují zkrátka lépe.

Nic proti Španělům, hypersport GTA Spano s výkonem 925 koní však vypadá hodně podivně. Možná ještě podivněji než Koenigsegg Regera s brutálním výkonem 1500 koní. Od Rinspeedu jsem na jednu stranu nic extravagantního nečekal, laserové měřící zařízení na střeše konceptu Budii mi však trochu vyrazilo dech. Ostatní účastníci provozu by si mohli myslet, že je chce švýcarský elektromobil „sestřelit“ ze silnice…

David Bureš

Ve svém hodnocení novinek letošního ženevského autosalonu se zaměřím především na dražší automobily. Až na speciální akce typu Festivalu rychlosti v Goodwoodu se nikde jinde neprezentuje tolik sportovních a supersportovních novinek jako právě v Ženevě. Také letos na nás v Palexpu čekalo spoustu zajímavých aut z tohoto spektra.

Pokud bych měl ukázat jenom na jediný vůz, který mě zaujal, byl by to určitě koncept Bentley EXP 10 Speed 6. Koncept je to opravdu pohledný – v nabídce Bentley si jej snadno dokážu představit. Britský výrobce mě navíc potěšil z toho důvodu, že podobu automobilu dokázal utajit až do samotné prezentace – v internetové době věc nevídaná.

Množství novinek představoval na svém stánku Aston Martin. Zatímco Vulcan je pro mě na poměry značky až příliš brutální, koncept DBX podle mě k automobilce z Gaydonu sedí mnohem lépe. Jedná se o gran turismo se zvýšeným podvozkem, který jasně cílí na zákazníky z Číny nebo Blízkého východu. Elegantní, ale praktické auto pro použití na rozbitých cestách – za mě má za tento počin Aston Martinu jedničku.

Jiné supersporty se naopak podle mě nepovedly. Honza Mička se sice těšil na magický pohled Ferrari 488 GTB, já ale od něj raději odvrátím oči. Přední nárazník automobilu nesedí, bok vypadá, jakoby pocházel ze dvou aut. Příliš mě nezaujal ani Koenigsegg Regera – vozy švédské značky byly dosud svébytné, styl Regery se dá ale zaměnit s mnohými jinými malosériovými supersporty.

Co se týče aut běžných značek, nejvíce mě zaujala Mazda CX-3. Pohledné SUV, které dokáže okouzlit – jenom zpracování kabiny by chtělo vylepšit. Líbily se mně také dva koncernové koncepty – Volkswagen Sport Coupé GTE a Seat 20V20. Zvlášť u Sport Coupé GTE doufám, že jeho křivky budou v podobě budoucí generace modelu CC zachovány v co největší míře.

Zklamal mě naopak Ford Focus RS – tvář tohoto silného hatchbacku vypadá jak z dílny nějakého nešikovného tunera. Tak snad Focus RS bude alespoň dobře jezdit. Zklamáním pak pro mě byl stánek Toyoty – modernizace Aurisu a Avensisu se jednoduše nepovedly. Jsem zvědav, jak podivný design těchto aut přijmou evropští zákazníci.

MPV DFSK Glory je pak přesnou ukázkou toho, co na čínských vozech tak často kritizujeme. Nemoderní design, který v předních partiích naznačuje inspiraci vozy Volkswagen, doplňuje kabina čpící po lepidlu. Tohle auto v Evropě rozhodně nemá co dělat, čínským značkám jen kazí pověst.

Spolupracujeme s TipCars.com
Brněnský soud chce vidět Janouškův zdravotní posudek Brněnský soud chce vidět Janouškův zdravotní posudek

Brněnský krajský soud chce od vězenské služby posudek…

Poslanci odmítli komunistu Ondráčka, nezvolili ho do čela komise pro kontrolu GIBS Poslanci odmítli komunistu Ondráčka, nezvolili ho do čela komise pro kontrolu GIBS

Poslanec Zdeněk Ondráček (KSČM) nebyl zvolen do čela…

Volkswagen na Slovensku dokončil investici za více než 20 miliard Volkswagen na Slovensku dokončil investici za více než 20 miliard

Slovenská divize německé automobilky Volkswagen dokončila…

Jednání o brexitu se dostávají do druhé fáze Jednání o brexitu se dostávají do druhé fáze

Prezidenti a premiéři 27 zemí Evropské unie souhlasili s…

 

Štítky Ženeva 2015

 












Blesk.cz

Hvězda seriálu Ulice Pavla Tomicová (55): Nemá ráda Vánoce! Kvůli smrti tatínka

Hvězda seriálu Ulice Pavla Tomicová (55): Nemá ráda…

Vánoční svátky nejsou pro Pavlu Tomicovou (55) alias kadeřnici Simonu z nekonečného seriálu Ulice tím…

Na hlavním nádraží v Praze nedobrzdil osobní vlak: Na místě jsou dva zranění lidé

Na hlavním nádraží v Praze nedobrzdil osobní vlak:…

Na pražském hlavním nádraží v pátek dopoledne nedobrzdil při zastavování osobní vlak a zastavil se o zarážedla…

 

iSport.cz

Bank: Jsem Vagus. Ne Vaginus! Proč je Ledecká 10x lepší než on?

Bank: Jsem Vagus. Ne Vaginus! Proč je Ledecká 10x…

Ondřeji Bankovi maminka od malička říkala: Děláš mi ostudu! Stroj se slušně, vypadáš jak vágus! Bývalý lyžař…

Tragédie změnila hokej. Čajka měl namířeno do NHL, ve 26 letech zemřel

Tragédie změnila hokej. Čajka měl namířeno do NHL,…

Byla to tragédie, jakou československý hokej do té doby nepoznal. A která ho navždy změnila. Pátého ledna 1990…

 

Reflex.cz

Hitlerova Prora má ožít. Komerční využití nacistického rezortu odráží růst popularity AfD

Hitlerova Prora má ožít. Komerční využití…

Soukromí investoři již před několika lety zahájili na ostrově Rujána rekonstrukci nacistického prázdninového…

Miroslav Zikmund očima svých nejbližších spolupracovníků posledních let Petra Horkého, Miroslava Náplavy a Vladimíra Kroce

Miroslav Zikmund očima svých nejbližších…

Jeden z našich největších cestovatelů, legendární Miroslav Zikmund, nedávno pokřtil novou knihu o svém životě a…