Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Autosalon Ženeva 2015: Co se líbilo a co nelíbilo

redakce AUTO.CZ
Diskuze (17)
Letošní autosalon v Ženevě pro novináře skončil již 4. března a přišel čas na to srovnat si myšlenky. Co se redaktorům Auto.cz líbilo a co naopak nelíbilo?

Ženevský autosalon letos slaví 85 let a již podle informací před velkým začátkem bylo jasné, že najdeme výstaviště Palexpo našlapané špičkovými modely od podlahy až po střechu. Pro redaktory Auto.cz začal celý kolotoč již v noci z neděle 1. března na pondělí 2. března, kdy se vydali směrem ke Švýcarsku.

Vedle krásných aut se však představila také ta méně povedená a naši redaktoři s odstupem času zhodnotili, jaké modely patří do které škatulky. Možná budete trochu překvapeni…

Jan Mička

Začneme tím příjemnějším, tedy vozy, které mi nejvíce padly do oka. První den to byla především Kia Sportspace díky odvážně navrženému interiéru, sedmnáctistovkou s elektrickým turbodmychadlem a dost možná také dlouhonohou blondýnkou, která se kolem konceptu pohybovala takřka neustále. Už z Prahy jsem nicméně vyjížděl s nutnou potřebou zamířit k Audi za konceptem Prologue Avant a Ferrari 488 GTB, které má neuvěřitelně magický pohled. Příjemným překvapením druhého dne pak byla Škoda Fabia Monte Carlo – líbila se mi již předchozí generace s tímto paketem, přední splitter a zadní difuzor však k výraznějším hranám karoserie novinky pasují zkrátka lépe.

Nic proti Španělům, hypersport GTA Spano s výkonem 925 koní však vypadá hodně podivně. Možná ještě podivněji než Koenigsegg Regera s brutálním výkonem 1500 koní. Od Rinspeedu jsem na jednu stranu nic extravagantního nečekal, laserové měřící zařízení na střeše konceptu Budii mi však trochu vyrazilo dech. Ostatní účastníci provozu by si mohli myslet, že je chce švýcarský elektromobil „sestřelit“ ze silnice…

David Bureš

Ve svém hodnocení novinek letošního ženevského autosalonu se zaměřím především na dražší automobily. Až na speciální akce typu Festivalu rychlosti v Goodwoodu se nikde jinde neprezentuje tolik sportovních a supersportovních novinek jako právě v Ženevě. Také letos na nás v Palexpu čekalo spoustu zajímavých aut z tohoto spektra.

Pokud bych měl ukázat jenom na jediný vůz, který mě zaujal, byl by to určitě koncept Bentley EXP 10 Speed 6. Koncept je to opravdu pohledný – v nabídce Bentley si jej snadno dokážu představit. Britský výrobce mě navíc potěšil z toho důvodu, že podobu automobilu dokázal utajit až do samotné prezentace – v internetové době věc nevídaná.

Množství novinek představoval na svém stánku Aston Martin. Zatímco Vulcan je pro mě na poměry značky až příliš brutální, koncept DBX podle mě k automobilce z Gaydonu sedí mnohem lépe. Jedná se o gran turismo se zvýšeným podvozkem, který jasně cílí na zákazníky z Číny nebo Blízkého východu. Elegantní, ale praktické auto pro použití na rozbitých cestách – za mě má za tento počin Aston Martinu jedničku.

Jiné supersporty se naopak podle mě nepovedly. Honza Mička se sice těšil na magický pohled Ferrari 488 GTB, já ale od něj raději odvrátím oči. Přední nárazník automobilu nesedí, bok vypadá, jakoby pocházel ze dvou aut. Příliš mě nezaujal ani Koenigsegg Regera – vozy švédské značky byly dosud svébytné, styl Regery se dá ale zaměnit s mnohými jinými malosériovými supersporty.

Co se týče aut běžných značek, nejvíce mě zaujala Mazda CX-3. Pohledné SUV, které dokáže okouzlit – jenom zpracování kabiny by chtělo vylepšit. Líbily se mně také dva koncernové koncepty – Volkswagen Sport Coupé GTE a Seat 20V20. Zvlášť u Sport Coupé GTE doufám, že jeho křivky budou v podobě budoucí generace modelu CC zachovány v co největší míře.

Zklamal mě naopak Ford Focus RS – tvář tohoto silného hatchbacku vypadá jak z dílny nějakého nešikovného tunera. Tak snad Focus RS bude alespoň dobře jezdit. Zklamáním pak pro mě byl stánek Toyoty – modernizace Aurisu a Avensisu se jednoduše nepovedly. Jsem zvědav, jak podivný design těchto aut přijmou evropští zákazníci.

MPV DFSK Glory je pak přesnou ukázkou toho, co na čínských vozech tak často kritizujeme. Nemoderní design, který v předních partiích naznačuje inspiraci vozy Volkswagen, doplňuje kabina čpící po lepidlu. Tohle auto v Evropě rozhodně nemá co dělat, čínským značkám jen kazí pověst.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (17)
10. 3. 2015 10:53
Re: Trochu zklamání
Z autosalonu mel hlavne prijit prehled o vsech novinkach malych aut, dale nizsi stredni a jeste tak mozna stredni. Dale mala a stredni SUV.
9. 3. 2015 12:49
Re: Díky za popis dojmů,
Jo a kdyby ti ho nekdo dal pred barak, tak budes machrovat, vid ;-)
Dulezita je prodejnost, ale je to tvuj nazor.
9. 3. 2015 12:33
Spokojenej...
...když si čtu komenty pánů redaktorů, tak jsem klidnej. Rozcházíme se natolik v názorech, že ani testy nemohou vyznívat podobně ;-)
Avatar - pumpkin
8. 3. 2015 21:12
Re: Ubytovanie
Podľa toho koľko si ochotný dať. Ja idem tak lowcostovo na hostel za 70eur na dve noci s raňajkami, ale už je to vybookované. Ceny za dve noci v hoteli a priamo v Ženeve sú tak okolo 250 - 300 eur ak teda chceš stihnúť autosalón...
Avatar - Pekelná Micinka
8. 3. 2015 20:47
Re: Díky za popis dojmů,
A evidentně si se svým názorem v menšině, protože Audi dokáže ta auta také prodat.