Mazda CX-3: První statické dojmy
Mazda je dalším výrobcem, který míří do stále populárnějšího segmentu malých SUV. Model CX-3 se poprvé ukázal na podzim v Los Angeles, evropská specifikace debutuje tento týden v Ženevě.
Design automobilu navazuje na ostatní modely v duchu jazyka Kodo, zároveň ale CX-3 díky originálním detailům působí jako svébytný model. Na silnici si o ní rozhodně nepomyslíte, že by to byla jen dvojka se zvýšenou karoserií.
Nejvíce to CX-3 sluší z předního tříčtvrtečního pohledu. To je znatelná sportovní dlouhá kapota a agresivně působící příď s velkou maskou chladiče a úzkými hlavními světlomety. Naopak záď je poněkud baculatá, kvůli velké mase plechů.
Zatímco zvenku je CX-3 originální, uvnitř je to stará písnička. Tedy stará, palubní deska je vlastně totožná s tou v nové generaci modelu 2, která se teprve začíná objevovat na českých silnicích. Kabina je orientována na řidiče, palubní desku opticky rozšiřuje pás spojující výdechy ventilace před spolujezdcem.
Volant se příjemně drží, řadicí páka je sportovně krátká, má i krátké dráhy řazení. I krátké usazení se v autě láká k projížďce – na SUV až nevídaná vlastnost. Zpracování interiéru nedosahuje kvalit vozů německých značek, celek však působí hodnotně.
Kabina je dostatečně vysoká, vzadu je sice méně podélného prostoru, dá se tu však pohodlně usadit. Především díky sedačkám se sportovním bočním vedením.
Víko zavazadelníku by se mohlo otevírat výše, nepotěší ani vysoká nakládací hrana ležící v 82 centimetrech. Díky dvojitému dnu zavazadelníku vznikne po sklopení zadních sedaček prakticky rovná plocha.
Nabídka motorů zahrne tři agregáty. Benzinové zastoupí dvě výkonové verze čtyřválce 2.0 Skycativ-G se 88 kW a 110 kW, turbodiesely 1.5 Skyactiv-D se 77 kW. Silnější dvoulitr a vznětová patnáctistovka jsou k dispozici i s pohonem všech kol.