Koenigsegg Regera je nejextrémnějším hypersportem současnosti

 

Švédský Koenigsegg využil ženevský autosalon k odhalení svého nového modelu Regera. Ten se může pyšnit titulem nejvýkonnějšího plug-in hybridu na světě.

Před rokem šokoval Koenigsegg návštěvníky ženevského autosalonu představením modelu One:1, o němž se mluvilo jako o megaautě a stejně lze titulovat i letošní novinku, kterou je plug-in hybridní Regera.

Ta je totiž nejnovější evolucí vývojové linie švédského výrobce a jako první přináší mezi jeho produkční modely hybridní pohonné ústrojí, kombinující dvojicí turbodmychadel přeplňovaný pětilitrový osmiválec s trojicí elektromotorů.

Dárcem zážehové jednotky je samozřejmě model Agera a v novém modelu Regera, jehož jméno se dá ze švédštiny přeložit jako nadvláda, je tento motor naladěn na výkon 809 kW (1100 k) při spalování běžného benzinu.

Trojice elektromotorů nabízí výkon 515 kW (700 k). Dva z nich jsou přitom umístěný po jednom u každého zadního kola a třetí je pak spojen s klikovou hřídelí osmiválce pro jeho startování, regenerativní brzdění a vektorování točivého momentu.

Potřebnou energii pro elektromotory dodávají baterie s kapacitou 9,27 kWh, jejichž hmotnost je 115 kg a jsou umístěny v podélném tunelu před osmiválcem.

K nejzajímavějším řešením pohonného systému Regery ovšem patří tzv. Koenigsegg Direct Drive (KDD), který představuje jednostupňový převod, nahrazující klasickou převodovku a snižující jí způsobené ztráty výkonu a točivého momentu o 50 %.

Celkový výkon celého hybridního pohonného systému je 1103 kW (1500 k) a maximální hodnota točivého momentu je udávána 2000 N.m.

Stroj s pohotovostní hmotností 1628 kg vystřelí z 0 na 100 km/h za 2,8 s a má být schopen akcelerovat z 0 na 400 km/h za méně než 20 sekund a pružné zrychlení ze 150 na 250 km/h má být 3,2 s.

K dosažení těchto výkonů pomáhá vedle samotných výkonů osmiválce s elektromotory i důkladně propracovaná aerodynamika karoserie z kompozitních materiálů. V jejím případě je zajímavé prodloužení zadních partií oproti dosavadním modelům značky i použití elektrohydraulického zadního křídla, vytvářejícího při rychlosti 250 km/h přítlak až 450 kg.

Pro vozy značky Koenigsegg jsou v posledních letech typická karbonová kola a výjimkou není ani Regera, která má vpředu 19-palcové a vzadu 20-palcové disky. Za nimi se ukrývají karbon-keramické kotouče brzdového systému.

Koenigsegg na rozdíl od svých předchozích kreací plánuje poměrně velkou produkci modelu Regera v podobě 80 exemplářů. Ceny pak mají začínat na částce 1,9 milionu amerických dolarů.

Nepřehlédněte: Na návštěvě u Koenigseggu (video)

Koenigsegg v loňském roce oslavil 20 let své existence, 12. srpna 1994 nakreslil Christian von Koenigsegg první skici chystaného automobilu. Tím začal pracovat na svém dlouholetém snu – postavit sportovní auto.

Prvním sériovým vozem značky byl CC8S, mezi lety 2002 a 2003 bylo vyrobeno pouhých šest jeho exemplářů. Jeho postupným vylepšováním vznikly jeho evoluce: CCR, CCGT, CCX, CCXR či Trevita. Z designu původního auta ostatně vycházejí i další modely včetně Agery (s výkonem 716 kW), Agery S (768 kW), Agery R (850 kW) a loňského speciálu One:1.

Spolupracujeme s TipCars.com
Sazka koupila od Fortuny firmu vydávající stírací losy Sazka koupila od Fortuny firmu vydávající stírací losy

Loterijní společnost Sazka koupila od skupiny Fortuna…

Kyjev chce omezit používání ruštiny v televizi, zavádí jazykové kvóty Kyjev chce omezit používání ruštiny v televizi, zavádí jazykové kvóty

Ukrajinský parlament dnes přijal zákon, podle kterého…

 
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
10 neznámých kabrioletů, jejichž život často skončil dříve než začal 10 neznámých kabrioletů, jejichž život často skončil dříve než začal

Otevřené automobily u nás nepatří k nejrozšířenějším,…

Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R

Hodně nenápadně potvrdila mladoboleslavská automobilka…

 






 
Závodní „Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

„Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

Včera

Speciál pro slavný americký závod do vrchu Pikes Peak sice vypadá jako Ford Focus, avšak techniku má odjinud. Víte, odkud?




Blesk.cz

Erbová má po Řepkovi chtít 22 milionů, jinak mu zakáže vídat syna

Erbová má po Řepkovi chtít 22 milionů, jinak mu…

Vlaďka Erbová (35), jejíž firma dluží 22 milionů, se prý situaci snaží řešit přes svého bývalého manžela Tomáše…

Dan Bárta bude podruhé otcem: Jeho manželka a mluvčí ČT je těhotná!

Dan Bárta bude podruhé otcem: Jeho manželka a mluvčí…

Zpěvák Dan Bárta (47) a jeho manželka Alžběta Plívová (33) se co nevidět stanou rodiči. Mluvčí České televize si…

 

iSport.cz

TOP 10 přestupů v Premier League: Mladý zázrak i tři trefy Chelsea

TOP 10 přestupů v Premier League: Mladý zázrak i tři…

Je po všem. Premier League zná svého mistra, pohárové zástupce pro příští sezonu i sestupující. Přichází tedy…

Lídr Gira musel na záchod, soupeři mu ujeli. Konec fair play, napsal König

Lídr Gira musel na záchod, soupeři mu ujeli. Konec…

Během více než dvou týdnů nedokázali ani ti nejlepší soupeři na Giru d'Italia dostat nečekaného lídra Toma…

 

Reflex.cz

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo jen špinavá stoka pod Vesuvem?

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo…

Kdo viděl Neapol, nemůže být nikdy smutný! Tak zvolal v euforii nad krásami Neapole německý básník Goethe. Na…

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Rozhodně nejsem příznivcem Miloše Zemana a dnešního Hradu vůbec, nicméně mne negativně zaujal včerejší TV výrok…