Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Captur: Facelift ve stylu Kadjaru

Aleš Dragoun
Diskuze (1)
Renault udělal s Capturem díru do světa, respektive hlavně do Evropy. „Clio na chůdách“ se líbí a v Ženevě dostalo drobné osvěžení.

Facelift Capturu přichází po čtyřech letech na trhu, tedy v polovině životního cyklu, Renault malý crossover představil na počátku roku 2013. Je spíše decentního rázu, vzal si inspiraci hlavně z většího Kadjaru. Změnila se lehounce maska, dále oba nárazníky, ten přední už nemá denní diody dokola, ale jen ve tvaru písmene C. Malý crossover je pořád sexy, k výraznějším modifikacím tváře nedošlo. Nelze si ovšem nevšimnout stříbrných plastových krytů podvozku, na bocích přibyly chromované pásy, v tomto ohledu ale jistě bude záležet na stupni výbavy.

Nabídka motorů modernizované verze se nemění. Paleta zážehových tedy obsahuje tříválec 0.9 TCe/66 kW a čtyřválec 1.2 TCe/87 kW. Pro Captur je určen i dobře známý čtyřválcový turbodiesel dCi objemu 1,46 l ve variantách 66 a 81 kW.

Renault připravil nové druhy litých kol v průměrech 16 a 17 palců. Výrazné laky rozšířily modrá Ocean, oranžová Desert a fialová Amethyst, bude tedy i nadále z čeho vybírat. Captur proslul dvoubarevnými kombinacemi (nyní je jich celkem 36) s odlišnými odstíny střechy, i tady dopřál klientele jednu novinku: stříbrnou Mercury. Příplatková skleněná střecha je pevná a lze ji objednat pouze k některým verzím.

Captur už může mít konečně i hlavní světla pouze diodová. Balíček elektronických asistentů rozšířilo hlídání mrtvého úhlu, samočinný parkovací pomocník umí vyhledat příslušné volné místo, jen je potřeba jet pod 30 km/h, což při této činnosti není problém. Řidič ovládá už pouze brzdu a plyn. Jak systém funguje v praxi a kolik prostoru potřebuje, na to si budeme muset ještě počkat.

Na bezklíčkový vstup a startování tlačítkem jsme si u moderních renaultů již zvykli, vždyť ho automobilka nabízí15 let.

Interiér určitě nepřišel o výsuvný šuplík před spolujezdcem, při představení původního modelu jsem se divil, že taková praktická věc předtím nikoho nenapadla... Subkompaktní stylovka v hávu crossoveru má i novou hlavici řadicí páky. Zlepšily se materiály, kvalitu plastů v kabině oživují ještě chromované prvky. Také čtecí lampičky dostaly LED. Vyšší specifikace mají sedadla s lepším bočním vedením, kompletně byly upraveny dveřní panely a příslušná tlačítka na nich. Infotainment R-Link v nejnovější verzi podporuje Android Auto, muziku si vychutnáte díky příplatkovému systému od Bose se subwooferem v kufru.

Nejluxusnější výbavy nesou názvy Signature S Nav a Initiale Paris, určitě se v nich dočkáme kůže Nappa na sedačkách, volantu i dveřích a hliníkových pedálů. Modernizovaný Captur dorazí na trh v létě.

Aleš Dragoun
Diskuze (1)
Avatar - Jaros71
8. 3. 2017 17:51
Kde je atmosférický motor?
Viz. nová 1.5 v Toyotě ?

S takovým motorem by se auto prodávalo ještě mnohem lépe..
Cituji z Toyoty :
atmosférický motor navíc nabídne nižší spotřebu paliva v reálných podmínkách....