Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Koncept „Le Fil Rouge“ ukazuje nový směr vývoje designu Hyundai

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (9)
Hyundai se na letošní autosalon v Ženevě připravilo skutečně důkladně a vedle nových sériových modelů přivezlo i koncept, který odhaluje, jakým směrem se vydá v nejbližší budoucnosti design vozů této značky.

Mezi hlavní hvězdy na stánku značky Hyundai se v Ženevě vedle čtvrté generace modelu Santa Fe a zcela nového elektromobilu Kona Electric zařadil i koncept „Le Fil Rouge“, který představuje pro design vozů jihokorejské značky nový začátek a naznačuje směr, jímž se bude vyvíjet. Jak již název studie naznačuje, Le Fil Rouge je odrazem přesvědčení značky Hyundai o tom, že minulé, současné a budoucí designérské styly značky jsou vzájemně propojeny.

„‘Le Fil Rouge‘ je novou interpretací DNA designu značky Hyundai, jejíž kořeny sahají až k historické studii Hyundai Coupe Concept z roku 1974,“ řekl Luc Donckerwolke, výkonný viceprezident a vedoucí designérského centra Hyundai.

„Naším cílem je vybudovat zákazníky milovanou značku navrhováním vozidel s větší emocionální hodnotou, která změní svět automobilového designu. Na tom je založen náš koncept,“ dodal Sang-yup Lee, vedoucí stylistického oddělení Hyundai.

Nový koncept představuje nejnovější přístup značky k designu. Motiv „smyslného sportovního stylu“ mají ztělesňovat všechna budoucí vozidla Hyundai od hatchbacků přes sedany a kombi až po SUV. Cílem nového motivu je vtělit do modelů jihokorejské značky instinktivní krásu, vytvořit emocionální hodnotu a žádostivost. Mise designu je definována harmonií mezi čtyřmi základními prvky: proporcemi, architekturou, stylem a technikou.

Koncept „Le Fil Rouge“ vytváří proporce odvozené od zlatého řezu – matematického poměru, který se vyskytuje v přírodě. Zlatý řez umožnil designérům značky Hyundai vytvořit esteticky příjemnou kompozici s přirozeným vzhledem, která ztělesňuje charisma.

Atraktivních proporcí je dosaženo dlouhým rozvorem, velkými koly a krátkými převisy. Velká vzdálenost od osy předních kol k patě čelního okna má zajistit komfortní polohu za volantem. Celkový vzhled završuje vyšší poloha spodní linie bočních oken.

Hyundai zrealizoval studií „Le Fil Rouge“ nový přístup s označením „lehká architektura“, který rozšiřuje základy designu značky o progresivní identitu. Lehká architektura vytváří dynamický vzhled. Vozidlo vyvolává dojem pohybu vpřed. Přední i zadní střešní sloupky a střecha dokonale zapadají do klenuté siluety vozu, jako by byl vůz načrtnutý jedním tahem.

Plynulý přechod mezi exteriérem a interiérem zajišťuje tzv. „trubkovitá architektura“. Smyslný a sportovní charakter exteriéru je díky tomu zachován také v interiéru vozidla. Principem „trubkovité architektury“ je vytvářet stejnou emocionální hodnotu v oblasti interiéru i exteriéru vozu při zachování lehkého profilu.

Vnitřní design rozlišuje mezi potřebami řidiče a cestujících. Sedadlo spolujezdce vpředu má maximalizovat komfort a poskytuje velkorysý prostor pro nohy, zatímco sedadlo řidiče s optimalizovanou ergonomií má přispívat k ještě většímu potěšení z jízdy. Panoramatický „plovoucí“ displej s haptickou technologií je umístěn před řidičem a umožňuje mu intuitivní ovládání klimatizace a dalších nastavení vozidla.

Dalším cílem týmu bylo vytvořit vozidlo, které je i z dálky okamžitě rozpoznatelné jako Hyundai. Toho bylo podle materiálů automobilky dosaženo vytvořením smyslného napětí na bocích prostřednictvím harmonického spojení vrstvených ostrých linií a čistých ploch. Pečlivě kombinované konkávní a konvexní tvary mají vytvářet svůdný charakter.

Osobitý styl konceptu je rozpoznatelný také díky široké, vrstvené kapotě motoru v kombinaci se zdokonalenou kaskádovitou maskou chladiče. Nový vývojový stupeň kaskádovité masky chladiče se vyznačuje trojrozměrným zpracováním. Parametrické drahokamy ve vnitřní části masky chladiče dodávají vozidlu impozantní vzhled.

Hlavní zásadou designérů značky Hyundai bylo navrhnout design, který umožňuje dokonalou funkci. Obousměrná ventilační soustava, inspirovaná technikou v letectví, přivádí proudící vzduch přes zakřivený povrch lehké trubkovité architektury.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (9)
9. 4. 2018 22:43
Re: Jakože cože?
Cože, k VW??? >:D Vždyť je to právě VW, který zaspal dobu. Hyundai je mnohem dál, nejdál ze všech automobilek. Vyrábí a prodává plně autonomní auto s pohonem s vodíkovým palivovým článkem:

[odkaz]
Avatar - Uživatel_5340709
8. 3. 2018 09:46
Re: No mě se líbí ty "ne"světla vepředu
Ze začátku moc taky nerozumím tvé "ajatoláhštině", ale s tím mercedesem máš pravdu.
[odkaz]
Avatar - Blue Sun
8. 3. 2018 09:01
Re: Ne,
Vadí mi to vyboulení zadku, a ta obří lesklá plocha s tečkami. Auto pak vypadá strašně těžké na zadek, něco jak když na štíhlou holku dáš velkou zadnici.
Avatar - Emel
8. 3. 2018 08:43
Re: Ne,
Ten pohled přímo zezadu souhlas, tam to vypadá tak, že nějak to auto skončit muselo. Ale jako celek je to dost dobrý, silueta zadku super, stačilo by zapracovat vyloženě jen na té masce.
Avatar - Blue Sun
8. 3. 2018 07:06
Ne,
dnešní designéři prostě neumí dělat zadní části aut. Zase ze tří čtvrtin dobré a zadek zcela mimo.