Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai Santa Fe oficiálně: Extravagantní design a tři motory se sympatickými parametry

Stanislav Kolman
Diskuze (59)
Korejská automobilka krátce před startem ženevského autosalonu odhalila model Santa Fe oficiálně. Světu ukázala první snímky i vybraná technická data.

Zakamuflované a špionážní fotky jsou minulostí, čtvrtá generace modelu Hyundai Santa Fe se prostřednictvím korejského zastoupení automobilky konečně ukazuje světu. Ve srovnání s předchůdcem se zákazníci mohou těšit na značně přepracovaný design, který bude nově extravagantnější po vzoru menšího sourozence Kony.

Automobilu nechybí výrazná kaskádovitá maska, jíž Hyundai prvně aplikoval u modelu i30. Na ní navazují úzké světlomety, které jsou na přídi novinky rozděleny. Atraktivně výrazné jsou i zadní partie. Zkrátka další auto z dílny korejské značky, na jehož design nelze nemít názor.

Tajemstvím už není ani design interiéru, který se také dočkal nemalých změn. Obrazovka infotainmentu vystupuje ze středu palubní desky, takže řidič nebude muset topit svůj pohled z vozovky zbytečně hluboko. Většinu funkcí navíc obsloužíte prostřednictvím fyzických tlačítek, kterým Hyundai zůstává věrný i v případě nastavování teploty.

Z prvních snímků je patrné, že budíky dostanou digitální přístrojový štít s rychloměrem umístěným uprostřed. Přístrojová deska má zase obšití kůží, z prvních fotografií to vypadá, že tvůrci nástupce populárního SUV hodně vymazlili.

Kromě řady zábavních položek nechybí ani bezpečnostní asistenti. Řidič může využít adaptivní tempomat či aktivní řízení v pruzích. Auto navíc umí varovat řidiče, že se někdo z posádky chystá otevřít dveře před právě projíždějícím vozem. Po stránce bezpečnosti jde rozhodně o vítaný prvek, podívejte se sami...

Video se připravuje ...

Nebylo to snadné, ale nakonec jsme z korejské tiskové zprávy přelouskali i detaily o rozměrech a motorech. Až sedmimístné SUV disponuje délkou 4770 mm, šířkou 1890 mm a výškou 1680 mm. Hodnota rozvoru je rovných 2765 milimetrů.

Hyundai Santa Fe – srovnání generací
ModelSanta Fe 4. generace (2019-)Santa Fe 3. generace (2013-2019)
Délka [mm]47704690
Šířka mm]18901880
Výška [mm]16801685
Rozvor [mm]27652700
Rozchod vpředu [mm]16381628
Rozchod vzadu [mm]16471639
Objem nádrže [l]7164

Hyundai uvede Santa Fe na automobilové trhy se třemi různými motory. Konkrétně jde o přeplňovaný zážehový dvoulitr (173 kW a 353 N.m) a dva diesely – dvoulitr se 136 kilowatty a 402 N.m točivého momentu a konečně dva-dvojku CRDi o výkonu 147 kW a točivém momentu 441 N.m.

Poslední zmíněný agregát umí spolupracovat i s osmistupňovou samočinnou převodovkou a pohonem všech kol. Atmosférický čtyřválec 2.4 GDI byste v nabídce nové generace hledali marně.

Automobilka přiveze vůz na ženevský autosalon, jenž startuje za méně než dva týdny. Dozvědět bychom se tam mohli další podrobnosti, včetně toho, jaké motorizace lze očekávat na našem trhu.

Stanislav Kolman
Diskuze (59)
23. 2. 2018 16:17
Re: Konkurenceshopný Hyundai
Hlavně i40 není v EU zrovna prodejní premiant 15tis ks za 2017. Superb 81tis ks, Mondeo 56tis ks. Takže není divu, že ho stříli dealeři pod cenou >:D
23. 2. 2018 16:12
Re: Nuda, nuda, nuda,
Mohli by příjít se sorvnávací reklamou - Kodiaq Active proti SantaFé Best of Prémie... a sloganem:

Kupte si nejprémiovější velké SUV na českém trhu, i chudý soused z Boleslavi kouká >:D >:D :yes:
23. 2. 2018 01:11
Re: Nuda, nuda, nuda,
No jasně, už na ní jistě pracují: "Odpoutejte se již konečně od dávno překonané středočeské konkurence..." nebo tak něco! >:D >:D >:D
23. 2. 2018 01:09
Re: Pekne
Design je divný hlavně při pohledu z boku, ten výřez zadního blatníků "do kopce" je fakt hnus... :-( :no:
22. 2. 2018 22:35
Re: Konkurenceshopný Hyundai
i40 voči konkurencii neprodejna je a hlavne celé to má jeden háčik... bohužial stále nieje na konci životného cyklu a žiadna výroba nekončí a ešte tak dva roky končiť nebude...
i40 dostane len nové motory vzhľadom na novú emisnú normu a s tým znovu aj mierny facelift, ktorý bude obsahovať asi aj pár technologických srandičiek súčasnej doby. Aby i40 nepôsobila až tak na prvý pohľad ako dinosaurus v dobe modernej... toť vše

skôr si myslím, že je zaujímavá informácia, že v sieti je pár dvojlitrových benzínových i40 a to je isto omnoho zaujímavejšie ako 1,7 nafta

to že nakúpil dealer 15ks i40 súvisí skôr s tým, že proste musel... podmienk dealerov si myslým, že už sú dosť na verejnosti známa vec... teda, ak sa to dá nazvať podmienkami... každpádne, nakúpil 15ks pretože na tento model sú naviazané prakticky všetky bonusy. pokial i40 nepredá, tak si ich nakúpi na seba. a prakticky každá predaná i40 je darovaná = predaná do velkej straty pre dealera len aby toto auto niekomu predal a to si potvrdil aj ty sám tou cenou, za ktorú ti to ponúkali.
inak to rozhodne neni zlé auto, ale skôr problém segmentu aj medzi konkurenciou