7.3. 2018 David Bureš Google+ profil David Bureš

Ženeva 2018: Mercedes-Benz G poprvé naživo. Změnilo se vůbec něco?

Ženeva 2018: Mercedes-Benz G poprvé naživo. Změnilo se vůbec něco?
 

Géčko se v nové generaci z hlediska vzhledu takřka nezměnilo. A to je u takové legendy jedině dobře!

Mercedes-Benz G sice vznikl v roce 1979 jako pracovní a armádní nástroj, postupem času se ale stal i luxusním zbožím. A právě tento charakter je zdůrazňován i na ženevském autosalonu. V Palexpu tak nečekejte nějakou spartánskou verzi pro lesníky či cestovatele, ale tu nejluxusnější a nejvýkonnější variantu pro bohaté šejky či mafiánské bossy – Mercedes-AMG G 63.

A tohle géčko v Ženevě vzbuzuje velkou pozornost, pokaždé když jsme šli kolem, bylo obklopeno novináři, kteří jej obdivovali a do detailu prohlíželi. Možná zjišťovali, zda jde opravdu o novou generaci, protože podle letmého pohledu byste to ani neřekli. Geländewagen vypadá pořád stejně.

Je to hranatá krabice (uznávám, příď je možná lehounce zakulacená), která je vyšší než většina návštěvníků Palexpa, a tak mezi dalšími vystavenými Mercedesy hezky vyčnívá. Nechybí ani rezervní kolo na zádi nebo na vrchu kapoty umístěná směrová světla, tedy typické znaky předchozích generací. Poznávacím znakem jsou tak nová diodová světla, se zakomponovaným denním svícením. Chápu, že v dnešní době je takové řešení u prémiové značky povinností, nemůžu si ale pomoci, světla G-Wagenu působí jak od nějakého tunera.

Mercedes-AMG G 63 se vrací. Nový silný offroad má 430 kW

Géčko od AMG se pak od civilnějších variant liší rozšířenými blatníky, které musí pojmout širší kola, nebo do boků karoserie vytaženými koncovkami výfuku. Už se nemůžu dočkat, až zvuk G 63 uslyším, protože zdvojené chromované roury slibují zajímavý chraplák! Ale tak co jiného čekat od čtyřlitrového osmiválce twin-turbo v útrobách, naladěného na 430 kW.

Naopak nástup, tedy spíše výstup, protože vysoko umístěná kabina žádá malý horolezecký trénink, je ve znamení nových pocitů. Tedy kovové zabouchnutí dveří je ještě dobře známé, zní jak v předchůdci, následný rozhled po kabině je ale doslova šokem. Váháte, zda jste se nějakým zázrakem neteleportovali do S-Klasse, tak je nový G-Wagen uvnitř luxusní!

Mercedes-Benz třídy G už nemá tajemství. Odhalil design, první motor i cenu

Jasně, luxus poskytovala i minulá generace géčka (v osobní, „nepracovní“ verzi), avšak účelně navržený interiér dával stále najevo původně zcela jiné určení. To v nejnovějším géčku si pracovní interiér snad ani nepředstavíte. Základní koncepce je sice podobná (stále je její vrchol vlastně vodorovný a nechybí tu masivní madlo před spolujezdcem). Před sebou máte dvě obří obrazovky s úhlopříčkou 12,3 palce jak v S-Klasse a všude okolo vás obklopují ty nejvybranější materiály. Nechybí tu ani analogový ciferník hodin, byť kvůli svému umístění ve spodní části středového panelu není zrovna na očích.

Na zadních sedadlech si všimnete více prostoru než dosud. Šířka v úrovni loktů podle našeho měření mezigeneračně narostla ze 147 centimetrů na 154 cm, více místa je i před koleny, čemuž pomáhá i vykrojení zadní části předních sedadel. Přehršel místa tu ale vzhledem k obřím rozměrům stále není, prostorový rám zkrátka zabere nějaké místo.

Rallye Dakar 2019
Spolupracujeme s TipCars.com
Zápisník Michala Noska: Brexit, rozvod, vražda Zápisník Michala Noska: Brexit, rozvod, vražda

Británie byla loni pro Českou republiku pátou…

Nejdražší brambory za pět let. Cenu nestlačily ani levné dovozy Nejdražší brambory za pět let. Cenu nestlačily ani levné dovozy

Hranici dvaceti korun za kilogram překročila koncem…

Zeman: Čína zrušila schůzku ministerstev zahraničí kvůli varování před Huawei Zeman: Čína zrušila schůzku ministerstev zahraničí kvůli varování před Huawei

Čína v reakci na varování před technologiemi čínské firmy…

Google koupil technologii chytrých hodinek od výrobce Fossil, zaplatil téměř miliardu Google koupil technologii chytrých hodinek od výrobce Fossil, zaplatil téměř miliardu

Americký výrobce hodinek a dalších módních doplňků Fossil…

 
 












Blesk.cz

John Wick 3: Keanu Reeves si to rozdá s Markem Dacascosem

John Wick 3: Keanu Reeves si to rozdá s Markem Dacascosem

První trailer na snímek John Wick 3 (v originále John Wick: Chapter 3 - Parabellum) je tu. Co k němu říct?…

Ani přiznání Patrasové nepomohlo! Kolegové Dádě zavřeli dveře před nosem

Ani přiznání Patrasové nepomohlo! Kolegové Dádě…

Tak už je to oficiální, Dagmar Patrasová (62), někdejší královna dětských srdcí, přiznala, že v době své vánoční…

 

iSport.cz

Koudelka ve Sport Magazínu o strachu z výšek a skákání v teplácích

Koudelka ve Sport Magazínu o strachu z výšek a…

Zazářil na Turné čtyř můstků, přitom na ně ani nemusel přijet. Roman Koudelka vypráví v pátečním Sport Magazínu,…

Vrba: Limberský? Jsem rád, že disciplinárka funguje. Kádr má hotový

Vrba: Limberský? Jsem rád, že disciplinárka funguje.…

Bezproblémová výhra 6:1 proti druholigovému Ústí nad Labem vykouzlila Pavlu Vrbovi úsměv na tváři. Trenér…

 

Reflex.cz

Vladimír Pikora: Dík Klausovi za důstojný rozvod se Slováky

Vladimír Pikora: Dík Klausovi za důstojný rozvod se Slováky

Postava Václava Klause je pro velkou část lidí kontroverzní: Jsou tací, kteří ho nekriticky milují, i tací,…

Jaromír Soukup verze 2018 pro Reflex: Politické ambice určitě nemám

Jaromír Soukup verze 2018 pro Reflex: Politické…

Moderátor nespočitatelného počtu pořadů televize Barrandov Jaromír Soukup oznámil vstup do politiky a vznik…