7.3. 2018 David Bureš Google+ profil David Bureš

Ženeva 2018: Mercedes-Benz G poprvé naživo. Změnilo se vůbec něco?

Ženeva 2018: Mercedes-Benz G poprvé naživo. Změnilo se vůbec něco?
 

Géčko se v nové generaci z hlediska vzhledu takřka nezměnilo. A to je u takové legendy jedině dobře!

Mercedes-Benz G sice vznikl v roce 1979 jako pracovní a armádní nástroj, postupem času se ale stal i luxusním zbožím. A právě tento charakter je zdůrazňován i na ženevském autosalonu. V Palexpu tak nečekejte nějakou spartánskou verzi pro lesníky či cestovatele, ale tu nejluxusnější a nejvýkonnější variantu pro bohaté šejky či mafiánské bossy – Mercedes-AMG G 63.

A tohle géčko v Ženevě vzbuzuje velkou pozornost, pokaždé když jsme šli kolem, bylo obklopeno novináři, kteří jej obdivovali a do detailu prohlíželi. Možná zjišťovali, zda jde opravdu o novou generaci, protože podle letmého pohledu byste to ani neřekli. Geländewagen vypadá pořád stejně.

Je to hranatá krabice (uznávám, příď je možná lehounce zakulacená), která je vyšší než většina návštěvníků Palexpa, a tak mezi dalšími vystavenými Mercedesy hezky vyčnívá. Nechybí ani rezervní kolo na zádi nebo na vrchu kapoty umístěná směrová světla, tedy typické znaky předchozích generací. Poznávacím znakem jsou tak nová diodová světla, se zakomponovaným denním svícením. Chápu, že v dnešní době je takové řešení u prémiové značky povinností, nemůžu si ale pomoci, světla G-Wagenu působí jak od nějakého tunera.

Mercedes-AMG G 63 se vrací. Nový silný offroad má 430 kW

Géčko od AMG se pak od civilnějších variant liší rozšířenými blatníky, které musí pojmout širší kola, nebo do boků karoserie vytaženými koncovkami výfuku. Už se nemůžu dočkat, až zvuk G 63 uslyším, protože zdvojené chromované roury slibují zajímavý chraplák! Ale tak co jiného čekat od čtyřlitrového osmiválce twin-turbo v útrobách, naladěného na 430 kW.

Naopak nástup, tedy spíše výstup, protože vysoko umístěná kabina žádá malý horolezecký trénink, je ve znamení nových pocitů. Tedy kovové zabouchnutí dveří je ještě dobře známé, zní jak v předchůdci, následný rozhled po kabině je ale doslova šokem. Váháte, zda jste se nějakým zázrakem neteleportovali do S-Klasse, tak je nový G-Wagen uvnitř luxusní!

Mercedes-Benz třídy G už nemá tajemství. Odhalil design, první motor i cenu

Jasně, luxus poskytovala i minulá generace géčka (v osobní, „nepracovní“ verzi), avšak účelně navržený interiér dával stále najevo původně zcela jiné určení. To v nejnovějším géčku si pracovní interiér snad ani nepředstavíte. Základní koncepce je sice podobná (stále je její vrchol vlastně vodorovný a nechybí tu masivní madlo před spolujezdcem). Před sebou máte dvě obří obrazovky s úhlopříčkou 12,3 palce jak v S-Klasse a všude okolo vás obklopují ty nejvybranější materiály. Nechybí tu ani analogový ciferník hodin, byť kvůli svému umístění ve spodní části středového panelu není zrovna na očích.

Na zadních sedadlech si všimnete více prostoru než dosud. Šířka v úrovni loktů podle našeho měření mezigeneračně narostla ze 147 centimetrů na 154 cm, více místa je i před koleny, čemuž pomáhá i vykrojení zadní části předních sedadel. Přehršel místa tu ale vzhledem k obřím rozměrům stále není, prostorový rám zkrátka zabere nějaké místo.

Spolupracujeme s TipCars.com
FSO Polonez: Polský hatchback od italského designéra Giugiara slaví 40 let FSO Polonez: Polský hatchback od italského designéra Giugiara slaví 40 let

Hatchback polské značky s italskou technikou i designem…

Úleva pro životní prostředí? Platba kartou je šetrnější než hotovost, tvrdí studie Úleva pro životní prostředí? Platba kartou je šetrnější než hotovost, tvrdí studie

Používání karty namísto hotovosti může pomoci chránit…

Asad chce letecké spojení na Krym. Jednal o něm s tamní delegací Asad chce letecké spojení na Krym. Jednal o něm s tamní delegací

Syrský prezident Bašár Asad dnes v Damašku přijal…

 
 












Blesk.cz

Sexuální ostrov plný orgií je zpět! Za sto tisíc dvě holky na čtyři dny. To jde, ne?

Sexuální ostrov plný orgií je zpět! Za sto tisíc dvě…

Ostrov sexu se možná stěhuje kvůli své kontroverzi, ale pro pořadatele to není problém. V Karibiku jich vlastní…

Blonďatá pornoherečka Bree Olson teď vypadá jako babochlap. Může za to její ex Charlie Sheen?

Blonďatá pornoherečka Bree Olson teď vypadá jako…

Sexy rajda Bree Olson (32) už sice s roztahováním nohou před kamerou sekla, ale to neznamená, že by na ni…

 

iSport.cz

ONLINE LM: Třinec prohrává v Norsku 2:4, nedaří se ani Kometě v Zugu

ONLINE LM: Třinec prohrává v Norsku 2:4, nedaří se…

Základní skupiny hokejové Ligy mistrů míří do finiše. Před posledními zápasy zůstává pět volných postupových…

Řezník z Horní Břízy úřadoval v ČFL? Dobrovice se zlobí na Patáka

Řezník z Horní Břízy úřadoval v ČFL? Dobrovice se…

Šlágr ČFL, první s druhým. A poražené Dobrovice se zlobí, že je na hřišti vedoucího mužstva v Zápech zařízl…

 

Reflex.cz

Příručka moderního fotra: Když dítě není doma, mají rodiče pré. Nebo ne?

Příručka moderního fotra: Když dítě není doma, mají…

Být vlastníkem jednoho či více kusů lidského mláděte bývá dost zápřah. Samozřejmě, že rodiče své děti milují,…

Laurin & Klement: příběh podnikavého dua, které stvořilo slavnou automobilku

Laurin & Klement: příběh podnikavého dua, které…

„Proč si při výrobě jízdních kol na malém městě konkurovat, když můžeme spolupracovat?“ řekli si na podzim 1895…