Morgan se prostřednictvím dvou novinek loučí s atmosférickými osmiválci BMW

 

Morgan Motor Company si pro 88. ročník autosalonu v Ženevě připravila premiéru modelů Plus 8 50th Anniversary Edition a Aero GT. Ty zároveň představují derniéru pro motor BMW 4.8 V8 v britských službách.

Tradiční britská automobilka Morgan Motor Company představuje v dnešní době plné autonomních systémů a bezpohlavních elektromobilů pro milovníky vůně benzinu a všech radostí spojených s řízením skutečného automobilu jeden z mála bezpečných přístavů a to i přesto, že se sama věnuje vývoji elektromobilu EV3, i když i to dělá po svém a má to styl.

Radostné nadšení a zároveň smutek nad skutečností, že vývoj nelze zastavit, vyvolává nejen u příznivců značky Morgan dvojice novinek, jejichž světová premiéra se odehrává na letošním ženevském autosalonu. V obou případech se totiž jedná o speciální vydání tradičních modelů, jejichž prostřednictvím se Britové loučí s atmosférickým vidlicovým osmiválcem BMW N62.

Prvním z této dvojice je Morgan Plus 8 50th Anniversary Edition, který dokonale splňuje představu o puristickém britském roadsteru. Tento model je rozloučením se zmiňovaným motorem a zároveň oslavou vzniku prvního prototypu modelu Plus 8 v roce 1968.

Roadster s celkovou délkou 4010 mm, šířkou 1751 mm, výškou 1220 mm a suchou hmotností 1100 kg vznikne v limitované sérii, čítající 50 vozů. Všechny bude spojovat atmosférický osmiválec BMW o objemu 4,8 litru s nejvyšším výkonem 270 kW (367 k) a točivým momentem 490 N.m.

Video

Morgan Motor Company nabídne zájemcům o tento model mimo jiné možnost volby mezi šestistupňovou manuální převodovkou BMW a šestistupňovou automatickou převodovkou ZF. Roadster zvládne v obou případech akceleraci z 0 na 100 km/h za 4,5 s a jeho maximální rychlost se bude pohybovat kolem 249 km/h.

Morgan Plus 8 50th Anniversary Edition si lze objednat jako spartánský speedster s malými větrnými štítky namísto čelního skla a karoserií v modrém odstínu nebo jako roadster s klasickým čelním sklem, skládací plátěnou střechou a karoserií v tmavě zelené barvě.

Na příslušnost k limitované edici upozorní žlutý lem kolem masky chladiče, loga na bocích kapoty, specificky naladěný výfukový systém a rovněž kola, která svým designem odkazují na původní litá kola modelu prvních generací modelu Plus 8.

Morgan si Plus 8 50th Anniversary Edition cení na 107.500 britských liber (zhruba 3.090.000 Kč). Za tuto částku získáte kromě vozu i britskou společností Christopher Ward speciálně navržené hodinky C1 Morgan Plus 8 Chronometer Anniversary.

Morgan.auto.cz: Vše o značce Morgan na Auto.cz

Druhou novinkou značky Morgan představenou v rámci ženevského autosalonu se stal model Aero GT, jehož design je inspirován tvary i technikou závodních vozů, které tradiční britská automobilka připravovala pro třídu GT3. Zároveň tento model představuje derniérou pro Morgan Aero 8, jehož aktuální provedení mělo premiéru na ženevském autosalonu roku 2015.

Morgan Aero GT vznikne v počtu pouhých osmi exemplářů s ručně vyrobenými panely karoserií od dramaticky tvarovaných blatníků až po výrazný difuzor, zdobící záď. Každý z těchto osmi vozů má údajně již svého majitele a bude dokončen přesně podle jejich představ a vkusu.

Pod karoserií, která má vynikat výrazně lepšími aerodynamickými vlastnostmi než u výchozího modelu, se ukrývá pro řadu Aero typický voštinový podvozek z hliníkové slitiny. V dlouhé přídí je stejně jako v modelu Plus 8 uložen již zmiňovaný vidlicový osmiválec BMW o objemu 4,8 litru, disponující nejvyšším výkonem 270 kW (367 k) a točivým momentem 490 N.m.

Osmiválec spolupracující se šestistupňovou manuální převodovkou umožňuje modelu Aero GT s celkovou délkou 4147 mm, šířkou 1751 mm, výškou 1248 mm a suchou hmotností 1180 kg akceleraci z 0 na 100 km/h za 4,5 s a dosažení nejvyšší rychlosti kolem 273 km/h, což jsou stejné výkony jako u výchozího modelu Aero 8.

Morgan Motor Company spíše jen pro zajímavost uvádí, že cena jednoho Aero GT byla stanovena na 120.000 britských liber (zhruba 3.445.000 Kč).

Spolupracujeme s TipCars.com
Itálii dramaticky zdražují dluhy Itálii dramaticky zdražují dluhy

Nečekaně vysoký schodek římského rozpočtu hrozí problémy…

Deník E15 vydává další exkluzivní magazín E15 Premium – Jak vyhrát budoucnost Deník E15 vydává další exkluzivní magazín E15 Premium – Jak vyhrát budoucnost

Jak vyhrát budoucnost, vám poradí letošní páté číslo…

Kapsch: Stát v mýtném tendru ztratí až 12 miliard korun Kapsch: Stát v mýtném tendru ztratí až 12 miliard korun

Postup ministerstva dopravy při zadávání provozu mýtného…

 
Zdroj: Morgan Motor Company

Štítky Morgan Nové modely Video Ženeva 2018 Sportovní Roadster

 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Nová Tatra pro hasiče do detailu: Titan je extrémní, má nahradit tank Nová Tatra pro hasiče do detailu: Titan je extrémní, má nahradit tank

Morálně i fakticky zastaralý hasičský tank má nahradit…

Nástupce Škody Rapid se bude jmenovat Scala. Stejně jako indický Renault Nástupce Škody Rapid se bude jmenovat Scala. Stejně jako indický Renault

Nová generace Rapidu se bude jmenovat Scala. Jako první…

 



Morgan připravuje premiéru závodními vozy inspirovaného modelu Aero GT Morgan připravuje premiéru závodními vozy inspirovaného modelu Aero GT

Morgan Motor Company prostřednictvím krátkého videa a…

Morgan Aero 8 se vrací (+video) Morgan Aero 8 se vrací (+video)

Morgan po krátké přestávce oživil označení Aero 8 a…

 



 
FSO Polonez: Polský hatchback od Giugiara slaví 40 let

FSO Polonez: Polský hatchback od Giugiara slaví 40 let

Včera

Hatchback polské značky s italskou technikou i designem patřil mezi automobilové vytrvalce. Vyráběl se dlouhých 24 let.




Blesk.cz

Odborníci z úřadu práce na telefonu Blesku! Na co se nejvíc ptáte? Jak dlouho můžete volat?

Odborníci z úřadu práce na telefonu Blesku! Na co se…

Pozor! Je to tady. Startuje další ročník unikátního projektu Blesku Odborníci na telefonu. DNES od 10 do 12…

Tajemné londýnské podzemí: Co všechno se skrývá pod britskou metropolí? Stanice duchů, válečné bunkry a další!

Tajemné londýnské podzemí: Co všechno se skrývá pod…

Podzemní poštovní železnice, »stanice duchů«, či římské lázně a amfiteátr. Londýn turistům nenabízí jen tuctové…

 

iSport.cz

Hübschman o Ukrajině, válce i Ševčenkovi: Proč k sobě mají blízko?

Hübschman o Ukrajině, válce i Ševčenkovi: Proč k…

Česká reprezentace se může v úterý vrátit do boje o vítězství ve skupině v Lize národů. Navázat na Ukrajině na…

Kdo hlídá vítěze Velké pardubické? Pozor, koza Vlasta je drsná!

Kdo hlídá vítěze Velké pardubické? Pozor, koza…

Kopce zalité sluncem, zdánlivá pohoda a klid. Koně za miliony ve stájích hlídá rohatá koza Vlasta. „Radši jsem…

 

Reflex.cz

Jasná zpráva z voleb: Referendum v Česku projde nejdřív za čtyři roky

Jasná zpráva z voleb: Referendum v Česku projde…

Obecné referendum patří mezi hlavní témata české politiky posledních let. Přestože by v současném rozložení sil…

Pohřeb Kočkových: Jak jsem se styděl za své spoluobčany

Pohřeb Kočkových: Jak jsem se styděl za své spoluobčany

Byl jsem v pátek – na jako čumil, ale pracovně – na pohřbu Jana Kočky, mladého kluka, který z blbosti sedl do…