Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ženeva 2019: Mercedes-Benz CLA Shooting Brake povyrostl a stále hýří stylem

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (23)
Mercedes-Benz mezi premiéry autosalonu v Ženevě zařadil i představení nové generace svého stylového kombi CLA Shooting Brake.

Mercedes-Benz na Consumer Electronics Show (CES) v Las Vegas v první polovině ledna letošního roku odhalil druhou generaci čtyřdveřového kupé CLA a nyní na ženevském autosalonu představil sesterský model CLA Shooting Brake. Ten má vedle stylu nabídnout i jistou porci praktičnosti.

Novinka jde ve stopách svého o několik týdnů staršího sourozence v oblasti designu i techniky a ve srovnání se svým přímým předchůdcem mírně povyrostla.

Nový Mercedes-Benz CLA Shooting Brake má oproti své první generaci rozvor náprav prodloužený o 30 mm na 2729 mm, celková délka vzrostla o 48 mm na 4688 mm a šířka bez vnějších zpětných zrcátek o 53 mm na 1830 mm, zatímco celková výška je s hodnotou 1442 mm o 2 mm menší.

Z nárůstu vnějších rozměrů mírně těží i posádka. V oblasti loktů došlo v interiéru k rozšíření o 35 mm na 1457 mm vpředu a o 44 mm na 1454 mm vzadu. Menší nárůst je i v prostoru pro nohy a rovněž nad hlavami cestujících, kde Mercedes-Benz uvádí zvýšení stropu o 9 mm vpředu a o 8 mm vzadu. Lehkého zvětšení objemu se dočkal i zavazadlový prostor a to o 10 litrů na základních 505 litrů.

Mercedes-Benz CLA Shooting Brake ve své nové podobě sdílí výbavu s druhou generací CLA, což znamená, že zde nechybí rozměrné displeje přístrojové desky a infotainmentu MBUX. Samozřejmostí je rozsáhlá standardní výbava asistenčními systémy, mezi nimiž nechybí předcházení kolizím včetně těch zezadu s automatickým brzděním, či udržování jízdy v pruzích mimo město.

V rámci ženevské premiéry je nový CLA Shooting Brake prezentován pouze v provedení CLA 250 s přeplňovaným dvoulitrovým čtyřválcem, disponujícím nejvyšším výkonem 165 kW (225 k) a točivým momentem 350 N.m, v kombinaci se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou a pohonem předních kol.

Mercedes-Benz oficiálně uvádí, že CLA Shooting Brake uvede na trh v září letošního roku a to s širokou paletou zážehových i vznětových motorů, manuálními i automatickými převodovkami a pohonem předních i všech kol.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (23)

Doporučujeme

Avatar - white label
6. 3. 2019 15:43
Re: Konečně
Tady "čůrající fenu" nevidíš vůbec/ani trochu?
[odkaz]
Lepší, než předchůdce, je to určitě
Avatar - Dinar
6. 3. 2019 14:06
Re: Konečně
Proceed má špatně proporce, moc plechu nad koly, tj. vysoký ponton v kontrastu s malými okny a koly (těmi opticky). Je to takový knedlík.
Avatar - skejpa
6. 3. 2019 13:52
Re: Konečně
Šel jsem do diskuze napsat sem to, co jsi napsal ty a chtěl jsem to nadepsat KONEČNĚ >:D Tak píšu jen, že mi mluvíš z duše. Předchozí generace byla designově otřesná. Tohle je úplně jiná liga.
Avatar - iudex
6. 3. 2019 13:16
Re: Konečně
Pozri si ešte raz tie fotky v mojom príspevku vyššie: nepripomína ti ten zadok CLA SB (najmä tá klesajúca linka po bokoch zadného nárazníka) smutnú ovisnutú tvár baseta? [odkaz]
Podľa mňa tá ovisnutosť tam stále je, aj keď v podstatne menšej a znesiteľnejšej miere, ako u predchodcu. To u Proceedu vôbec nenájdeš.
Avatar - Dinar
6. 3. 2019 07:42
Konečně
Po zoufalé minulé generaci postavené na velmi průměrném áčku je tu konečně CLA, které snad dostojí svému názvu a hlavně ceně. Designově velmi povedené, nevidím v tom ani leon ani nějaký pokus konkurovat snad Kii s proceedem, který je dle mého naopak výrazně méně designově podařený, proti CLA je oteklý, velká masa pontonu nepasuje k úzkému pruhu bočních oken, CLA je hmotově mnohem lépe vyvážená a nemá už ten povislý zadek jako předchozí generace, čímž přišla o banánovitost. Jinými slovy, u tohoto shooting brakeu už si umím představit cenu těsně pod srovnatelně motorizovaným céčkem aniž bych u toho musel kroutit hlavou. U mě dobrý. :-) :yes: