Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Autozeitung: Opel chystá novou Omegu

Ondřej Láník
Diskuze (36)
Renesance značky Opel bude po uvedení nové Vectry možná pokračovat novou Omegou. O konkrétní podobě, ani termínu zatím není rozhodnuto, ale podle německého magazínu Autozeitung se na přípravě nástupce posledního velkého Opelu usilovně pracuje.

V rámci rozdělení vývojových kompetencí v rámci golbálního GM probíhá vývoj velkých vozů v Austrálii pod křídly značky Holden. Nový Opel nebude klasickou limuzínou, ale podle německého zdroje půjde o Multi Activity Vehicle (MAV). Co přesně se za projektem skrývá není v tuto chvíli jasné, ale nemůžeme věřit tomu, že by se chystal nástupce konceptu Signum. Mnohem blíže prý je nový vůz studii Insignia z roku 2003 (viz fotogalerie).

O tom, že půjde o něco úplně jiného, svědčí použití nové platformy s pohonem zadních kol. Vidlicové šestiválce a osmiválce pocházejí od Holdenu. Nabídka by se mohla skládat z motorů 3,6 V6 (195 kW) a 6,0 V8 (268 kW).

Pokud by se nový model dostal do výroby, vznikal by zřejmě přímo v Austrálii. Oficiální informace o projektu nebo alespoň o záměrech Opelu v tomto segmentu bychom se měli dozvědět na počátku příštího roku v Detroitu.

Ondřej Láník
Diskuze (36)
Avatar - ManInBlack
10. 8. 2007 07:57
Re: Super...
Já mám oba. V měřítku 1:43 >:D
9. 8. 2007 21:54
Re: Super...
Znám ten problém materiálu kůže. To ale není problém jen VW, podívej se třeba na sedadla Peugeotu... v 407. Ale tys mě asi špatně pochopil, já vůbec nekritizuji Opel za přístrojovky, ostatně po revoluci mě posadili do Vectry a já si připadal jak v ráji. Já jen nahoře psal, že dnes musíme být nároční na přistrojovky a i na materiály (nikoliv jen tedy na pohmat, ale i na čich atd) a nechtěl jsem vyvyšovat VW nad Opel. Já to vnímám jako obecný požadavek - prostě přístrojovka musí být "udělaná" tak aby se mi v autě líbilo... a tomu měkčené plasty velmi napomáhají.
9. 8. 2007 16:03
Re: Super...
toje dobře :-) >:-[]
9. 8. 2007 15:58
Re: Super...
Vím kam míříš, chceš si ohřát VW polívčičku. Když už došla na přetřes kvalita interiéru rozveďme to trochu: Ano, VW sice umí udělat dokonalé slícování a měkčené plasty, ale například taková zdánlivá drobnost jako materiál z něhož je obšitý volant, nebo ten pytlík kolem řadičky, to zrovna není jeho parketa. Oboje je už za krátkou dobu olezené až běda, volant u minulých generací Golfu vypadá jako by ho někdo chytal rukama od kyseliny a manžeta řadící páky jako by si s ní hrál pitbulteriér... To vše po takových pěti letech provozu, materiál koženého volantu je stejný jako u našich minulých Octávií, které tím trpí taky. Každý má možnost se o tom v bazarech přesvědčit. Není všechno zlato co se třpytí. Taky netvrdím, že Opel umí všechno lépe, jenom nechápu, že se z tvrdých plastů (zde navíc použitých jen na malém kousku interiéru) dělá taková kauza. V tomto světle by třeba Chrysler 300C potom málem neměl dostat ani evropskou homologaci, o Dodge už ani nemluvě. Každá značka, každý model má svá silná a slabá místa. Záleží už jenom na tom, kolik práce si kdo dá s tím, aby to náležitě rozmazával a rochnil se v tom. Můžeme tady vést debaty na téma jaká je ta správná tloušťka nitě na obšití volantu Bentleye, ale venku na nás čeká konfekce, a my- vědomi si toho- musíme sestoupit z nebe na zem, a s jistou dávkou shovívavosti k ní také tak přistupovat.
9. 8. 2007 15:31
Re: Super...
Zde pozor... ty to vykresluješ jako z dob kolem 1980, tedy místo přístrojovky plech, na něm tři čudle a budík... Dnes snad jsou i tací co umí udělat vnitřek auta vemi přívětivým. A o to setsakra jde. Tím nechci ovšem sdělit, že Opel to neumí.