Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

B jako BRABUS: sportovnější Mercedes B

Ondřej Láník
Diskuze (10)
Německý Brabus nabízí širokou škálu špičkového tuningu nejen pro všechny Mercedesy, ale také pro další vozy koncernu DaimlerChrysler. Nyní přišla řada na ne právě sportovně orientovaný Mercedes B. Co s ním v Bottropu udělali?

Rodinný minivan od Mercedesu se nově zařadil do tuningového programu významné ladičské firmy. Vznětové čtyřválce v Mecedesu B 200 CDI se po padesátikoňovém posílení (tj.+36,8 kW) těší na zrychlování z 0 na 100 za 8,4 s, zvýšení nejvyšší rychlosti na 215 km/h. Atraktivní hodnota točivého momentu vzrostla ze 300 na 350 Nm mezi 1600 a 2600 ot./min.

Slabší diesel B 180 CDI posílil z 80 na 105 kW a z 250 na 300 Nm, Jeho parametry zrychlení činí 9,9 s a nejvyšší rychlost výrobce udává 193 km/h. Samozřejmostí je plnění normy Euro IV, méně obvyklá je tříletá záruka limitovaná počtem ujetých kilometrů (100.000). Kit pro zážehový motor v Mercedesu B 200 Turbo se připravuje.

Součástí tuningu je vedle motoru samotného také řada dalších prvků. K těm exkluzivním patří výfukové potrubí z nerezavějící oceli, které nejenže má vyšší odolnost vůči povětrnostním podmínkám, ale utváří také patřičnou sportovní zvukovou kulisu.

Nezbytná je také i aerodynamická optimalizace karosérie. Přední spojler omezuje vztlak přední nápravy, vzhled vylepšují boční nástavce prahů nebo zadní spojler, který hraje také svou aerodynamickou roli. Systém keyless entry ovládá nové diody, odvětlující prostor kolem vozu při nastupování. Znakem technologické vyspělosti tunerů je vlastní výroba kol. Brabus nabízí pro řadu B hned několik vzorů o rozměru 17 a 18 palců. Na kola se obouvají pneumatiky 225/45 R 17 resp. 225/35 R 18.

Snížení světlé výšky o 30 mm bylo provedeno zabudováním nových pružin, tak aby bylo možno použít původní sériové tlumiče.

Ondřej Láník
Diskuze (10)