Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ikonický Mercedes-Benz CLK GTR GT1 drtil konkurenci ve FIA GT. Na prodej je kousek, který vítězil

Dominik Kovář
Diskuze (0)

Fanoušci motorsportu, kteří pamatují devadesátá léta, zbystřete: k mání je závodní klenot z dílny Mercedesu-Benz.

 

Mnozí označují devadesátá léta jako zlatá léta motorsportu. V této dekádě jsme mohli sledovat legendy jako Michaela Schumachera, Ayrtona Sennu, Alaina Prosta, Colina McRae, Carlose Sainze staršího a mnohé další. V roce 1997 také vznikla tehdy populární série FIA GT Championship.

Do šampionátu se zapojili Mercedes-Benz, Porsche, BMW a McLaren, zatímco soukromé týmy podporovala Toyota nebo Lotus. Pravidlem pro homologaci závodních vozů byla výroba minimálně 25 silničních exemplářů. Už od první chvíle bylo jasné, že nejlepší speciál postavil Mercedes-Benz. Byl jím CLK GTR GT1, který se stal jedním z nejdominantnějších závodních vozů v historii značky. 

Zdá se být neuvěřitelné, že tento speciál vznikl za pouhých 128 dní, než se poprvé vydal na závodní trať. Za volantem seděl od prvních kilometrů legendární německý závodník Bernd Schneider, později pětinásobný šampion DTM. 

V letech 1997 a 1998, kdy se Mercedes-Benz šampionátu s modelem CLK GTR GT1 zúčastnil, se stal v podstatě nezastavitelnou dominantní silou. Ostatní automobilky na ni byly krátké, což ostatně zapříčinilo jejich následný odchod ze šampionátu FIA GT. 

Aukční společnost RM Sotheby’s nyní nabízí konkrétní speciál s podvozkem 004 z roku 1997. Bernd Schneider v premiérovém ročníku FIA GT vyhrál šest závodů z 11, z toho čtyři výhry byly s nyní nabízeným šasi 004. Díky těmto skvělým výsledkům se Schneider a Mercedes-Benz stali šampiony mezi jezdci a týmy. 

V závodní specifikaci dle regulí FIA GT produkuje 6,0l dvanáctiválec výkon okolo 600 koní. Bez povinného restriktoru sání výkon šplhal až k 800 koním. O změnu převodových stupňů se stará šestistupňová sekvenční převodovka Xtrace, která bývala individuálně laděná podle typu okruhu. 

Po stažení se ze závodních okruhů zůstal speciál ve vlastnictví automobilky dalších 17 let, než byl v roce 2015 prodán soukromníkovi jakožto vášnivému sběrateli závodních vozů. 

Po devíti letech, kdy byl speciál téměř nepoužívaný, se nyní znovu nabízí k prodeji. Poslední únorový den začíná aukce a my jsme zvědaví, jakou částku vynaloží nový majitel za úspěšný kus sportovní historie značky Mercedes-Benz.

Video se připravuje ...

Dominik Kovář
Diskuze (0)

Doporučujeme